Οδηγούμε τη νέα Mercedes GLA 200

Πολυτελής και περιπετειώδης

Οδηγούμε τη νέα Mercedes GLA 200

Η Mercedes GLA  αποτελεί από τo 2014 ένα πετυχημένο crossover που τείνει  να γίνει σημείο αναφοράς για την κατηγορία. Σε σχέση με τους ανταγωνιστές της έχει το προσόν να διαθέτει ένα αστέρι που αποτελεί συνώνυμο της ποιότητας της πολυτέλειας και της αντοχής στον χρόνο. Η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 λίτρων φαίνεται ότι ταιριάζει «γάντι» για την Ελλάδα όπου κάθε κυβικό χρεώνεται σε φόρους. Με την πρώτη ματιά με δυσκολία εντοπίζεις τις αλλαγές σε σχέση με το πρώτο μοντέλο. Οι σχεδιαστές ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής  που θέλουν  ανανέωση ανεξάρτητα του πόσο καλό είναι ένα μοντέλο και πόσο ελκυστικό στην εμφάνιση.

Οι αισθητικές επεμβάσεις με το νέο προφυλακτήρα και τη ανανεωμένη μάσκα , τους προβολείς  νέας τεχνολογίας led έδωσαν πιο δυναμική εμφάνιση στην GLA. Αλλαγές είχαμε και το πίσω μέρος πλάι με ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και φώτα ενώ οι αλουμινένιες ποδιές τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου ανεξάρτητα της έλλειψης τετρακίνησης. Ο συντελεστής αεροδυναμικής Cd:0,29 βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Περνώντας στο εσωτερικό απλά συναντάς όσα περιμένεις. Υψηλή  ποιότητα κατασκευής με άψογη συναρμολόγηση και φιλέτα αλουμινίου στην μέση του ταμπλό, δερμάτινες επενδύσεις και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Στην μέση του ταμπλό ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων που θυμίζει αιωρούμενο ipad . Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας είναι περισσότερες ενώ έχει βελτιωθεί και ο τρόπος εμφάνισης των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Ανάμεσα τους και η εκπληκτική σε ευκρίνεια κάμερα οπισθοπορείας και περιμετρικού ελέγχου του αυτοκινήτου. Οι χώροι είναι άνετοι για 5 επιβάτες οι οποίοι χαίρονται και τον...ουρανό με την διπλή γυάλινη οροφή  υπάρχει το πλεονέκτημα της  «ελεύθερης» κονσόλας λόγω της επιλογής μεταφοράς του λεβιέ ταχυτήτων στα δεξιά πίσω από το τιμόνι. Έτσι εξοικονομείται μεγάλος αποθηκευτικός χώρος αλλά και ξεχωριστές θήκες για τα μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμα 421 λίτρα ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αυτόματου ανοίγματος περνώντας το πόδι κάτω  από το αυτοκίνητο  

Πατάμε τον αλουμινένιο στρογγυλό διακόπτη εκκίνησης και το μοτέρ ξεκινά να λειτουργεί. Στην «καρδιά» της Mercedes GLA υπάρχει ο αλουμινένιος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1,6 λίτρων που αποδίδει 156 ίππους με 250 Nm ροπής. Στο πάτημα του γκαζιού το μοτέρ αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του. Αθόρυβο, με δύναμη από χαμηλά  επιταχύνει την  GLA 200 με γρήγορους ρυθμούς. Ο κινητήρας έχει το πλεονέκτημα να συνεργάζεται με ένα εξαιρετικό διπλού συμπλέκτη 7G-DCT αυτόματο σειριακό (αλλαγές με τα αυτάκια πίσω από το τιμόνι) κιβώτιο ταχυτήτων. Τα 0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε 9,1 δευτερόλεπτα με την επιλογή Sport στο  σύστημα παραμετροποίησης Dynamic Select  ενώ η τελική ταχύτητα  των 200+ είναι εύκολη υπόθεση.

Το μοτέρ ακόμη και όταν ζορίζεται κρατάει χαμηλά τον θόρυβο τους ,είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο στην λειτουργία του και όπως είπαμε ταιριάζει απόλυτα με το μοντέλο. Το πολυλειτουργικό τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος  είναι βαρύ όσο χρειάζεται στις υψηλές ταχύτητες ενώ τα άκαμπτο πλαίσιο με την σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων με πολλαπλούς συνδέσμους προσφέρει μειωμένες κλίσεις στις στροφές με έντονο το αίσθημα της ασφάλειας την ώρα της κίνησης. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (164 χλστ.) μας  έδωσε την δυνατότητα να κινηθούμε με άνεση σε χωμάτινές διαδρομές την ώρα που οι κοντοί πρόβολοι του αμαξώματος σου επιτρέπουν να κάνεις ανάλογους χειρισμούς περνώντας σχετικά υψώματα, νεροφαγώματα και λακκούβες. Απλά δεν πρέπει να το παρακάνεις και να μπεις σε λασπώδεις επιφάνειες καθώς η έλλειψη τετρακίνησης θα δημιουργήσει όπως άλλωστε είναι φυσικό, προβλήματα.

Στο τέλος της δοκιμής και με συνεχείς εναλλαγές στο σύστημα  παραμετροποίησης του κινητήρα από την οικονομική επιλογή Eco έως στην επιλογή Sport .Οι μετρήσεις του υπολογιστή ταξιδιού έδειξαν μέση κατανάλωση βενζίνης στα 8,5 λίτρα ανά 100 χλμ. τιμή που δεν είναι υψηλή αν αναλογιστούμε ότι τα δεξί μας ποδαράκι ήταν κάπως …βαρύ. Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα ήταν τα δεσίματα της Mercedes GLA εκμηδενίζουν τους θορύβους ακόμη και σε κίνηση σε κακοτράχαλα οδοστρώματα. Τα φρένα άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και σε οριακές συνθήκες. Πάμε τώρα στο θέμα της τιμής. Η τιμολογιακή πολιτική της Mercedes ορίζει την τιμή της GLA στην βασική έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας στα 33390 ευρώ ενώ με το αυτόματο 7άρι στα 35681 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top