Η νέα γενιά  του Countryman αποτελεί την ιδανική λύση για όποιον επιθυμεί ένα αυτοκίνητο πληθωρικό σε προσόντα με ξεχωριστή προσωπικότητα και με επιδόσεις. Ο Κώστας Διαμαντής υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Ελληνικής αντιπροσωπείας μας είχε μια έκπληξη καθώς δεν μας έδωσε να δοκιμάσουμε την «απλή» έκδοση  αλλά την γρήγορη και ποθητή έκδοση με τον υπερροφοδοτούμενο κινητήρα που ακούει στον κωδικό “SD”. Μιλάμε για το μοντέλο με τα 190 άλογα που καλύπτουν και με το παραπάνω τις αγωνιστικές  …ανησυχίες του οδηγού .

Τα «μυαλά» της Mini πήραν ένα ήδη καλό αυτοκίνητο και το  καλύτερο σε όλους τους τομείς. Αρχικά το μεγάλωσαν  καλύπτοντας με τον καλύτερο τρόπο τις χωροταξικές ανάγκες μιας οικογένειας . Μ ε μήκος 4,3 μέτρα  (+20 εκατ. από το προηγούμενο), πλάτος 1,82 μέτρα  και ύψος 1,56 μέτρα  το Μini μόνο  Mini δεν είναι τουλάχιστον από πλευράς μεγέθους γιατί όσον αφορά την φυσιογνωμία του αυτή διατηρήθηκε αναλλοίωτη  έτσι ώστε να παραμείνει αναγνωρίσιμο ακόμη και από τον πιο άσχετο παρατηρητή. Να τονίσουμε ότι και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά  κατά 7,5 εκατοστά, που οφείλεται στη εφαρμογή του ιδίου του πατώματος τμε την  BMW X1 και της Active Tourer.  

Παρατηρώντας  το Mini Countryman εξωτερικά εντοπίζεις αμέσως τις αλλαγές με το σχήμα να είναι πιο «ματσό» ,πιο τετράγωνο  με καθαρότερες γραμμές και   όμορφα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω. Ο crossover χαρακτήρας τονίζεται και από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που τώρα έφτασε τα 16,5 εκατοστά . Περνώντας στο εσωτερικό με την πρώτη ματιά εντοπίζεις την ψηλή ποιότητα κατασκευής και την πολυτέλεια με τις δερμάτινες  δερμάτινα υψηλής επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες.

Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους ικανοποιητικούς χώρους για τους ίδιους αλλά και για τις αποσκευές τους. Υπάρχουν διαθέσιμα  450 λίτρα που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνουν στα 1309 λίτρα. Επιπλέον  πόρτα του πορτμπαγκάζ με το διπλό πάτωμα ανοίγει ηλεκτροκίνητα . Να θυμίσουμε ότι στο προηγούμενο μοντέλο οι τιμές ήταν αντίστοιχα  350 και 1170  λίτρα.

 Όπως και πριν το ταχύμετρο βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό. Ο οδηγός έχει ακόμη στην διάθεση του και το head up display προβάλλονται στο παρμπρίζ  όλες οι πληροφορίες για την ταχύτητα του αυτοκινήτου για την σηματοδότηση και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Στον trendy χαρακτήρα του εντάσσονται και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου τόσο στην οροφή όσο και στην κονσόλα από όπου  γίνεται ο χειρισμός των επιμέρους συστημάτων οδήγησης. Στην μέση  του ταμπλό βρίσκεται η μεγάλη στρογγυλή έγχρωμη ευκρινέστατη οθόνη αφής η οποία περιβάλλεται από τον φωτιζόμενο LED δακτύλιο ο οποίος αλλάζει χρωματισμό ανάλογα με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης αλλά και από τους ρυθμούς της μουσικής του προηγμένου  ηχοσυστήματος.

Στην οθόνη προβάλλονται όλες οι λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου, του συστήματος πλοήγησης και του πληρέστατου συστήματος πολυμέσων. Υπάρχει ακόμη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού και σύνδεσης online. Στα trendy στοιχεία εντάσσεται και η λειτουργία Country Timer, που διαβάζει την οδήγηση και κατατάσσει τον οδηγό ανάλογα με την συμπεριφορά του σε "Street Cruiser" αν είναι χαλαρός  ή “Cliff Champion" αν είναι περιπετειώδης.

Όμως τα καλύτερα έρχονται τώρα. Πατάμε τον κόκκινο αεροπορικού τύπου διακόπτη εκκίνησης στο κάτω μέρος της κονσόλας και το υπερτροφοδοτούμενο diesel μοτέρ των 2,0 λίτρων i4, 16v, 2 ΕΕΚ, με άμεσο ψεκασμό , common rail μπαίνει στην ζωή. Με το πάτημα του γκαζιού αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του. Τα 190 άλογα στις 4000 σ.α.λ.  αρχίζουν να καλπάζουν. Επιλέγουμε το πρόγραμμα οδήγησης sport  στον δακτύλιο που βρίσκεται στην βάση του μοχλού αλλαγής των σειριακών ταχυτήτων. Οι 8 ταχύτητες αλλάζουν με γρήγορο ρυθμό χωρίς κρεμάσματα. Είναι ίσως το καλύτερο κιβώτιο παραγωγής το οποίο φυσικά προέρχεται από την «μαμά»BMW. Το Countryman αναπτύσσει ταχύτητα με καταιγιστικούς ρυθμούς. Ο θόρυβος του μοτέρ κάθε άλλο παρά σε πετρελαιοκινητήρα παραπέμπει. Ο ήχος της εξάτμισης το βαθύ πάτημα του γκαζιού  «χαϊδεύει» τα αυτιά μας .Η βελόνα του ταχύμετρου μέσα σε 7,7 δευτερόλεπτο φθάνει τα 100 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα  220 χλμ./ώρα . Τα καλά νέα  αφορούν και τον τομέα της κατανάλωσης καθώς με βαρύ πόδι η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε σε καμία περίπτωση τα 7,5 λίτρα να 100 χιλιόμετρα.

.Το Mini μας παραμένει ακλόνητο στις ευθείες. Η οδική του συμπεριφορά θυμίζει καρτ. Στις στροφές γέρνει ελάχιστα δίνοντας στον οδηγό και στους επιβάτες το αίσθημα της ασφάλειας. Το αυτοκίνητο είναι τόσο στιβαρό που μοιάζει να είναι φτιαγμένοι από ένα μόνο κομμάτι.  Το τιμόνι βαραίνει και γίνεται πιο άμεσο στην επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος. Όμως μεγάλη πληροφόρηση προσφέρει ακόμη και στην επιλογή  Eco όπου όλα είναι πιο χαλαρά και λειτουργούν προς όφελος της οικονομίας..

Η μεγάλη ροπή των 40,8  κιλών εμφανίζεται στις στροφές του…. ρελαντί από μόλις 1750-2500  σ.α.λ. Με δυο λόγια η οδική συμπεριφορά και η στιβαρότητα του  είναι για σεμινάρια και μάλιστα χωρίς να διαθέτει τετρακίνηση. Τα φρένα ακολουθούν την πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου. Επιπλέον υπάρχει όλο το υπόλοιπο πακέτο ασφαλείας μεταξύ των οποίων το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αυτόνομο φρενάρισμα. Η «μαμά» εταιρεία δεν κάνει  καμία έκπτωση στο νέο Countryman  σε σχέση με τα μοντέλα της BMW και το προσφέρει με 42660 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: