Οδηγούμε το Fiat 500 S 1,3 diesel

Στιλάτο , οικονομικό και γρήγορο

Οδηγούμε το Fiat 500 S 1,3 diesel

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το Fiat  500 στην Ιταλία  και το είχαμε δει από κοντά στην επίσημη φαντασμαγορική  παρουσία του,,ήμασταν σίγουροι  ότι θα γράψει λαμπρή ιστορία στην αυτοκίνηση. Ακόμη θυμόμαστε τα βλέμματα θαυμασμού των Ιταλών στους δρόμους κατά την διάρκεια της πρώτης δοκιμής  που αποτελούσαν μια ακόμη επιβεβαίωση ότι το 500αράκι θα κατακτήσει το κοινό. Η αλήθεια είναι ότι προσελκύει περισσότερο τις γυναίκες οδηγούς αλλά όταν οι άντρες μπουν  στην διαδικασία να το αποκτήσουν, η Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία φρόντισε να έχει τις  ανάλογες γρήγορες εκδόσεις. Μια από αυτές πήραμε στα χέρια μας και μιλάμε για το Fiat 500 S 1,3 diesel που συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία καυσίμου.

Η εμφάνιση είναι  άκρως εντυπωσιακή με τη μαύρη εμπρός γρίλια με αεραγωγούς, τα  πλευρικά μαρσπιέ, την επιχρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης  και τις  ζάντες αλουμινίου να «γεμίζουν» το ούτως ή άλλως όμορφο αμάξωμα. Στη τελευταία εκδοχή, το 500 διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, πιο εκλεπτυσμένα φωτιστικά σώματα μπροστά αλλά και πίσω, με τα τελευταία να έχουν ένα κενό  στο χρώμα του αμαξώματος. Το  έντονο Italia Blue χρώμα, μια από τις καινούργιες χρωματικές επιλογές κάνει ακόμη πιο όμορφη την συνολική εικόνα. Το γραμματάκι «S» σε προϊδεάζει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό , το μάτι σου πέφτει αμέσως στο κατακόκκινο «500» που βρίσκεται στο μολυβί  «φιλέτο» του  ταμπλό το οποίο είναι ποιοτικό παρά τα σκληρά πλαστικά του. Στα hi tech στοιχεία είναι η μεγάλη έγχρωμη οθόνη  αφής με την πλούσια πληροφόρηση. Σύστημα πλοήγησης, όλα τα στοιχεία συνδεσιμότητας , πληροφορίες για το αυτοκίνητο  καλύπτου απόλυτα τις επιταγές της τεχνολογίας που συναντάμε ακόμη και σε ακριβότερα αυτοκίνητα. Το ίδιο εντυπωσιακός είναι και ο στρογγυλός-σήμα κατατεθέν- πίνακας οργάνων με τις πλήρεις ψηφιακές ενδείξεις. Στα high lights του 500S αποτελεί  και το ηχοσύστημα της Beats Audio που αναβαθμίζει εντυπωσιακά την ακουστική του αυτοκινήτου με το κρυμμένο subwofer κάτω από την επένδυση του πατώματος στο χώρο των αποσκευών.

Στοιχείο πολυτέλειας αποτελούν και τα μπάκετ δερμάτινα δίχρωμα καθίσματα . Οι χώροι είναι καλοί για τους μπροστά επιβάτες που κάθονται σχετικά ψηλά ενώ οι πίσω θα παραπονεθούν σε πιο μεγάλες  διαδρομές. Η γυάλινη οροφή στο μοντέλο της δοκιμής έκανε ακόμη πιο ευχάριστη την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Το πορτμπαγκάζ των 185 λίτρων είναι αρκετό  για λίγες αποσκευές. Αλλά από τη στιγμή που δεν άλλαξε το πλαίσιο, αυτό το περιμέναμε .Στη συνέχεια είδαμε ότι το 500 δεν είναι μόνο …μόστρα αλλά έχει και πολλές δυνατότητες στον δρόμο.

Γυρίζουμε το κλειδί στον διακόπτη και ξεκινάμε. Στην «καρδιά» του μικρού Ιταλού υπάρχει ένας «ψυχωμένος» τουρμπάτος diesel κινητήρας μόλις 1,3 λίτρων Euro 6. Αν και diesel τουλάχιστον στην εκκίνηση δεν διαφοροποιείται ακουστικά σε σχέση με τον βενζινοκίνητο των 1,4 λίτρων. Πατάμε βαθιά το γκάζι και ξεκινάμε.

Το 500αράκι με ένα όμορφο ήχο λίγο τραχύ αναπτύσσει ταχύτητα με γρήγορους ρυθμούς. Με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις (γιατί όχι και έξι ;) τα 95 άλογα «καλπάζουν» στις  4.000 σ.α.λ με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε  11 δευτερόλεπτα. Η ροπή των  20,4 κιλών  στο …ρελαντί των 1.500 σ.α.λ. δίνει δύναμη από χαμηλά σε όλες τις αλλαγές ταχυτήτων που γίνονται με το βολικότατο μοχλό ταχυτήτων που βρίσκεται ψηλά στην κονσόλα. Στον ανοιχτό δρόμο είδαμε το κοντέρ να αγγίζει ακόμη και τα 200 χλμ./ώρα την στιγμή που το μικρό αυτοκίνητο  σε συναρπάζει και με τον τρόπο που «πατάει» στον δρόμο. Το πολυλειτουργικό  κοφτό στο κάτω μέρος τιμόνι  με την δερμάτινη  επένδυση έχει πολύ καλή αίσθηση και βάρος και  είναι άμεσο στους ελιγμούς. Το Fiat 500 έχει μειωμένες κλίσεις στις στροφές χάρη στην σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων . Ο μικρός Ιταλός δείχνει και είναι στιβαρός στον δρόμο , γεγονός που σε βοηθά να …παίζεις με το γκάζι και το τιμόνι απολαμβάνοντας την οδήγηση.

Τα καλά νέα συνεχίζονται στον τομέα της οικονομίας καθώς είδαμε στην σχετική ένδειξη του υπολογιστή ταξιδιού την μέση κατανάλωση στα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ. τιμή που πετύχαμε με άκρως επιθετική οδήγηση.  Όσο για τις εκπομπές  CO2 είναι στα 89 γρμ./χλμ. Σε τελική ανάλυση το 500 S 1,3 diesel είναι ένα, στιλάτο μικρό αυτοκίνητο που αρέσει , προσφέρει οικονομία καυσίμου, πολύ καλές επιδόσεις. Η τιμή της βασικής έκδοσης είναι στα 14900  ευρώ..

Βαγγέλης Γκούμας  

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top