Το VW Golf είναι από τα αυτοκίνητα που αποτελούν  σημείο αναφοράς για την συγκεκριμένη κατηγορία.  Όλα τα χρόνια που κυκλοφορεί από το 1974 δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά την «κορμοστασιά» του κίνηση που το ωφέλησε δημιουργώντας ένα φανατικό κοινό. Οι ιθύνοντες της VW αποφάσισαν να το «φρεσκάρουν τόσο οπτικά όσο και σε τεχνολογία που συναντάμε στα μεγαλύτερα μοντέλα  του Ομίλου προικοδοτώντας το και με νέο κινητήρα των 1,5 λίτρων τεχνολογίας TSI.

Εμείς σήμερα δοκιμάζουμε το νέο Golf  με το ελκυστικό για την χώρα μας μοτέρ των 1,9 λίτρων που αν μη τι άλλο εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του αλλά και τον κυβισμό στενοχωρώντας την εφορία που δεν μπορεί να  το “τιμωρήσει “για την ιπποδύναμη του. Ας ξεκινήσουμε όμως πρώτα με τις αισθητικές αλλαγές που έγιναν  στα σημεία .Η επιτυχημένη πλατφόρμα MQB παραμένει ως βάση χτισίματος του αυτοκινήτου το οποίο πλέον  διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες  και νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led.

Πιο εμφανείς αλλαγές έχουμε στο εσωτερικό του που είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας πλαστικά με άψογη συναρμολόγηση. Η μεγάλη διαφορά εντοπίζεται (ανάλογα με την έκδοση) στον ψηφιοποιημένο πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών όπου προβάλλονται οι λειτουργίες με πέντε διαφορετικά προφίλ. Αυτά είναι το  “Classic”, το “Consumption & Range”,το  “Efficiency”, το “Performance & Driver Assistance” και το “Navigation” που είναι και η πιο εντυπωσιακή επιλογή. Με  αυτή γεμίζει ο πίνακας οργάνων με τις ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό θέαμα που παραπέμπει σε πιλοτήριο… διαστημοπλοίου. Στην κεντρική κονσόλα οι οθόνες έχουν αντικατασταθεί ανάλογα πάλι με την έκδοση με μεγαλύτερες .Στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε  πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (Active Info Display) με  το νέο σύστημα πολυμέσων που στην κορυφαία του Discover Pro εκδοχή συνδυάζεται με οθόνη 9,2’’αφής  ,

Με τον χειρισμό του συστήματος μέσω χειρονομιών gesture control) αντιλαμβάνεσαι ότι η ανανέωση περιλαμβάνει  hi tech στοιχείο που συναντήσαμε σε πανάκριβα μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Στα στοιχεία συνδεσιμότητας περιλαμβάνονται τώρα και οι διαδικτυακές υπηρεσίες App Conect . Υπάρχει εδώ …μυρωδιά από το μέλλον καθώς μέσω  της λειτουργίας DoorBird συνδέεσαι με την κάμερα του σπιτιού σου και μπορείς να ανοίξεις και την εξώπορτα του. Η VW πιστή στις δεσμεύσεις της για αυτόνομα οχήματα στο ανανεωμένο Golf προσφέρει  το σύστημα  Trafic Jam Assist. Τι γίνεται μέσω αυτού του συστήματος;

Ουσιαστικά πρόκειται για ημιαυτόνομη οδήγηση όπου με την ενεργοποίηση του το Golf με ταχύτητα μέχρι τα 60 χλμ./ώρα κινείται, φρενάρει ακόμη και ακινητοποιείται χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Στον εξοπλισμό ασφαλείας μεταξύ άλλων συναντάμε  και άλλα συστήματα υποβοήθησης όπως της προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης και το  Lane Assist που αναγνωρίζει απόκλιση από την λωρίδα κυκλοφορίας Ξεκινάμε την δοκιμή μας έχοντας στην «καρδιά» του αυτοκινήτου τον τρικύλινδρο κινητήρα των 999 κ.εκ.  Euro 6 που κατά την γνώμη μας είναι ένα από τα καλύτερα μοτέρ τέτοιου κυβισμού που έχουμε συναντήσει..

Πατώντας το γκάζι ι αναρωτιέσαι αν είναι όντως χιλιάρης ή 1600άρης καθώς τα 110 άλογα που αποδίδει είναι δυνατά και καλπάζουν στις  5.000 σ.α.λ., ;Oμως  το δυνατό σημείο είναι και η ελαστικότητα του κινητήρα με την ροπή των 200 Nm να εμφανίζεται σε μόλις 2000 έως και 3500 σ.α.λ.  Σε συνεργασία με το εξαιρετικό  και άμεσο σε αλλαγές αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 7 σχέσεις βλέπεις το ταχύμετρο να ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα. ενώ και η τιμή της επιτάχυνσης εντυπωσιάζει  με τα 0-100 χλμ./ώρα να καλύπτονται σε 9,9 δευτερόλεπτα.

Η λειτουργία του μοτέρ κάθε  άλλο παρά θυμίζει τρικύλινδρο  και η όλη  απόδοση του ακόμη και στο τομέα της οικονομίας ικανοποιεί απόλυτα. Σύστημα start& stop είναι στάνταρ (εκπομπές CO2 109 γρμ./χλμ) με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα οδηγώντας χωρίς φόβο και πάθος. Μάλιστα να προσέξεις μπορείς να πλησιάσεις και την μέση εργοστασιακή .

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς εντυπωσιάζεσαι από την υψηλή ποιότητα κύλισης ενώ η διάταξη των αναρτήσεων Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με την  συνεργασία των ηλεκτρονικών συστημάτων όποτε το παρακάνεις  προσφέρει ασφαλή πατήματα ακόμη και απότομες καμπές του δρόμου. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση, το σωστό βάρος  ενώ και τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά  σε επιτηδευμένα  συνεχόμενα φρεναρίσματα πανικού.

Συμπέρασμα. Το  Golf ανανεώθηκε έγινε πιο hi στα ηλεκτρονικά του , είναι καλύτερο από πριν και το κυριότερο όπως είπαμε αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία. Η τιμή για την βασική έκδοση με τα 110 άλογα είναι στα  21900 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας 

Tags: