Μόλις ήρθε και δείχνει έτοιμο να διεκδικήσει επάξια μια υψηλή θέση στην κατηγορία του. Μιλάμε για το ολοκαίνουργο Opel Grandland X το οποίο αποτελεί  ουσιαστικά ένα αυτοκίνητο που προήλθε μετά την εξαγορά της εταιρείας από την Peugeot και σηματοδοτεί την νέα πορεία της. Το Grandland X βασίζεται στην πλατφόρμα (EMP2) και φορά τα ίδια μηχανικά σύνολα που φοράει και το Peugeot 3008.Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας στην «καρδιά» του υπήρχε  το κινητήριο σύνολο 1,6 λίτρων diesel με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.  

Ας ξεκινήσουμε από την εξωτερική του εμφάνιση. Είναι ένα επιβλητικό όχημα με στρογγυλεμένο αμάξωμα μήκους 4.477 μέτρων. Μπροστά ξεχωρίζουν τα στενόμακρα επιθετικά φωτιστικά σώματα  LED1 (Advanced Forward Lighting) με 30% μεγαλύτερη φωτεινότητα σε σχέση με τους απλούς προβολείς . Υπάρχει τομή που διατρέχει το πλαϊνό τμήμα και καταλήγει στο  πίσω μέρος δίνοντας την όψη coupe ενώ οι ανάγλυφοι  θόλοι στα  φτερά και οι προστατευτικές ποδιές τονίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Όμως και στο πίσω μέρος υπάρχουν ανάγλυφες γραμμές με λεπτά φωτιστικά σώματα που προσδίδουν  οπτικά μεγαλύτερο πλάτος στο αυτοκίνητο .

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα που αντικρίζεις είναι γνώριμη με πολλά στοιχεία από τη νέα γενιά Astra. To ταμπλό το οποίο είναι κατασκευασμένο από μαλακά αφρώδη πλαστικά , διαγράφει εάν τόξο το οποίο αγκαλιάζει οδηγό και συνοδηγό. Στα hi lights στοιχεία είναι η μεγάλη έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής από την οποία γίνεται ο χειρισμός του συστήματος infotainment και συνδεσιμότητας.

Ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες  έχουν στην διάθεση τους  την τελευταία γενιά του συστήματος IntelliLink με συμβατότητα  Android Auto και Apple CarPlay, τα οποία φορτίζονται και ασύρματα μέσω επαγωγικής φόρτισης .Ιδιαίτερα χρήσιμη σε περίπτωση ατυχήματος ή για παροχή πληροφοριών το Opel OnStar. Όσοι είστε φιλόμουσοι  υπάρχει στην διάθεση σας premium ηχοσύστημα Denon με 8 ηχεία και ένα subwoofer.

Στην οθόνη ακόμη προβάλλονται οι πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης, της κάμερας οπισθοπορείας αλλά και προηγμένες κάμερες 360°1 ανιχνεύουν αντικείμενα που εμποδίζουν. Βλέπετε τα πάντα στην οθόνη, ώστε να παρκάρετε και να ξεπαρκάρετε πανεύκολα. Ανάμεσα στα όργανα υπάρχει ασπρόμαυρη οθόνη όπου προβάλλονται πληροφορίες από τον υπολογιστή ταξιδιού. Άνετοι είναι οι χώροι για τους επιβάτες ειδικά για τους πίσω χάρη στο στο μακρύ μεταξόνιο των 2.675 χλστ. Μάλιστα ο χώρος αποσκευών αποτελεί σημείο αναφοράς με αποθηκευτικούς χώρους 514 λίτρων ,τιμή που ανεβαίνει στα 1652 λίτρα με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων. Ιδιαίτερα εύχρηστος είναι και ο ηλεκτρικός τρόπος ανοίγματος και κλεισίματος της βαριάς πίσω πόρτας του χώρου αποσκευών.

Ξεκινάμε και από τα πρώτα χιλιόμετρα εντυπωσιαζόμαστε  από τον τρόπο που …χτυπά η «καρδιά» του Opel  Grandland X 1.6 CDTI. Ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος  και αθόρυβος για τον diesel χαρακτήρα του. Τα 120 άλογα που αποδίδει στις 3500  σ.α.λ. κινούν με άνεση το αμάξωμα των 1500 κιλών . Η συνεργασία με το αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις είναι άψογη, χωρίς κρεμάσματα ή δισταγμούς κατά την επιτάχυνση .

Οι επιδόσεις χωρίς να βάζουν «φωτιά» στην άσφαλτο  είναι ικανοποιητικές με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 12,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα  άγγιξε τα 185 χλμ./ώρα. Αν και το μοτέρ δείχνει ελαστικό από χαμηλά με την ροπή 300 Nm/1.750 σ.αλ. φαίνεται ότι το δυνατό του σημείο είναι οι μεσαίες στροφές. Τα θετικά μηνύματα ήρθαν από τον τομέα της κατανάλωσης καθώς παρά τις αγωνιστικές μας τάσεις είδαμε ότι η μέση κατανάλωση στον υπολογιστή ταξιδιού δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. (στάνταρ σύστημα start&stop με εκπομπές  CO2 στα 118γρμ./χλμ.).

Κινηθήκαμε τόσο στην άσφαλτο όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές και μάλιστα με χιόνι αλλά και λάσπες. Στις τελευταίες αν και δεν υπάρχει σύστημα τετρακίνησης  υπάρχει  το ηλεκτρονικό σύστημα με την κωδική ονομασία  IntelliGrip. Από τον στρογγυλό διακόπτη στην βάση της κονσόλας  επιλέγεις  μεταξύ 5 προγραμμάτων οδήγησης που κατανέμουν με διαφορετικό τρόπο τη ροπή που περνά στους κινητήριους τροχούς. Έτσι εκτός από την κανονική λειτουργία οδήγησης  μας βοήθησε αφάνταστα  μεταξύ των υπολοίπων  η επιλογή «λειτουργία  στο χιόνι», η επιλογή «λειτουργία στη λάσπη» .Σε συνδυασμό με την απόσταση κατά  188 χλστ. από το έδαφος, το Grandland X μας «ξεκόλλησε» σε χαλαρές χωμάτινες λασπώδεις και με μαλακό χιόνι διαδρομές. Όμως μην ξεγελιέστε καθώς δεν μπορεί να συναγωνιστεί τετρακίνητες εκδόσεις.

Την ίδια στιγμή χαίρεσαι με την σταθερότητα που δείχνει στις ευθείες με υψηλές ταχύτητες αλλά και με τα ασφαλή πατήματα στις καμπές του δρόμου. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση , τα; φρένα ικανοποιούν απολύτως ενώ τα λάθη συγχωρούνται χάρη στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης. Μιλάμε για Αυτόματο Σύστημα Προσαρμογής Ταχύτητας (Automatic Cruise Control)  Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα  (Forward Collision Warning ανίχνευση πεζού,, Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness Alert), σύστημα διατήρησης λωρίδας χωρίς παρέμβαση του οδηγού και προειδοποίηση για να πιάσει το τιμόνι μετά από δευτερόλπετα ,Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Advanced Park Assist   και άλλα συστήματα που μπορείς να αγοράσεις με χρέωση. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το Opel  Grandland X πήρε παράσημο πέντε αστεριών στο crash test του EuroNcap. Όσο για τις εκδόσεις και τις τιμές είναι  X-Cite27,300 € ,η  X-Plore στα 29,918 €  και η X-Clusive  στα 33,100 €.

 Βαγγέλης Γκούμας

Tags: