Όταν μάθαμε για πρώτη φορά ότι η νέα γενιά Astra  εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα μόλις 1,0 λίτρου και μάλιστα τρικύλινδρο, σκεφθήκαμε ότι οι Γερμανοί αποφάσισαν να κάνουν συμβιβασμούς  για να κατεβάσουν το κόστος. Όμως όταν το πήραμε για πρώτη φορά και το δοκιμάσαμε, η έκπληξη μας για την απόδοση του ήταν τόσο μεγάλη που ανοίξαμε το ντουλαπάκι του συνοδηγού για να επιβεβαιώσουμε τον κυβισμό. Το  Astra πήγαινε εξαιρετικά καλά και όπως είδαμε στη συνέχεια ψάχνοντας και τον εξοπλισμό , οι Γερμανοί δεν έκαναν κανένα απολύτως συμβιβασμό.

Ας ξεκινήσουμε όμως από την τεχνολογία η οποία είναι εμφανής ακόμη και στο «σώμα» του Astra.Οι μηχανικοί έκαναν «δίαιτα» στην πέμπτη γενιά με αποτέλεσμα να είναι ελαφρύτερη κατά 200 κιλά..Αν και οι διαστάσεις είναι μικρότερες (Μήκος x πλάτος x ύψος 4.370 x 1.809 x 1.485 mm) με έναν μαγικό τρόπο έδωσαν περισσότερο χώρο στους  επιβάτες  οι οποίοι έχουν διαθέσιμα από 370 έως και 1.210 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων. Υπάρχουν αρκετές υποδοχές για μικροαντικείμενα  ενώ πολύ πρακτικές είναι και οι ποτηροθήκες στην βάση της κονσόλας. Στο εσωτερικό και με την πρώτη ματιά είδαμε πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει στην σχεδίαση αλλά και στην συναρμολόγηση. Το ταμπλό είναι σύγχρονο σχεδιαστικά με εξαιρετικής ποιότητας μαλακά πλαστικά..

Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος IntelliLink infotainment, όπου προβάλλονται όλες οι ηλεκτρονικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το σύστημα πλοήγησης που είναι απλό στην λειτουργία του διαθέτει και 3d απεικόνιση. Yπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με smartphones. Φυσικά υπάρχει εδώ και το ιδιαίτερα χρήσιμο σύστημα Opel On Star που προσφέρει άμεση σύνδεση σε περίπτωση ατυχήματος ή ακόμη και μεγάλη παροχή πληροφοριών μέσω επικοινωνίας με τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας. Από εκεί και πέρα εντυπωσιαστήκαμε από το επίπεδο εξοπλισμού.

Το βράδυ εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την αυτόματη λειτουργία προβολέων IntelliLux LED Matrix που έκαναν  τη νύχτα –μέρα  και φώτιζαν διάχυτα το ολόκληρο τον δρόμο και περιμετρικά του ,χωρίς μάλιστα να τυφλώνει τους  οδηγούς που έρχονταν από την ίδια κατεύθυνση. Οι προβολείς αποτελούνται από 16 ξεχωριστά στοιχεία LED..Όταν ανιχνεύσουν άλλο όχημα, αντιδρούν θέτοντας εκτός λειτουργίας μεμονωμένα στοιχεία LED. Η εξαιρετική αξιοπιστία διασφαλίζει τη μέγιστη διάρκεια ζωής. Θεωρούμε ότι βρίσκεται στην κορυφή τέτοιων συστημάτων που διαθέτουν και άλλες εταιρείες αλλά σε καμία περίπτωση σε αυτή την κατηγορία και σε αυτή την τιμή. Ένα ακόμη συστατικό αυτόνομης οδήγησης που σπάνια βρίσκουμε στην κατηγορία είναι το σύστημα υποβοήθησης  παραμονής στην λωρίδα κυκλοφορίας.

Το δοκιμάσαμε στην Αττική οδό όπου αφήσαμε τα χέρια μας από το τιμόνι και το Astra έστριβε μόνο του  ακλουθώντας τις λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς καμία παρέμβαση. Μετά από αρκετά δευτερόλεπτα μια ηχητική και οπτική ειδοποίηση σε καλεί να πιάσεις και πάλι το τιμόνι,για να επιβεβαιώσει το αυτοκίνητο ότι δεν σε έχει πάρει ο… ύπνος.

Στον εξοπλισμό εντάσσεται ακόμη το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος σε παράλληλη θέση στάθμευσης, το σύστημα αυτόματης πέδησης και αποφυγής σύγκρουσης και ο έλεγχος τυφλού σημείου. Σε συνδυασμό το Cruise control με περιοριστή ταχύτητας εξασφαλίζει  την τήρηση της ταχύτητας μέσα στα επιτρεπόμενα όρια.  Όλα αυτά μπαίνουν σε ένα μοντέλο με χιλιάρη κινητήρα όπου συνήθως οι κατασκευαστές τοποθετούν ότι ορίζει ο… νόμος . Πάμε όμως στο «ζουμί» της υπόθεσης που δεν είναι τίποτα άλλο από το μοτέρ που αποδείχθηκε «διαμάντι». Από μόλις 999 κ.εκ. του  εξαιρετικού τουρμπάτου κινητήρα με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού  «βγαίνουν» 105 άλογα στις 5.500 σ.αλ. Άλογα «ζωντανά» δυνατά που καλπάζουν και όχι… ψόφια.

Ο κινητήρας αν και είναι 3κύλινδρος έχει ομαλή και ήσυχη λειτουργία γεγονός που του προσδίδει ακόμη περισσότερους πόντους. Με το πάτημα του γκαζιού και με την συνεργασία του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις που κουμπώνει «γλυκά» ,αποδείχθηκε «ψυχωμένος» .Η  ροπή των 170 Nm εμφανίζεται από τις 1800 σ.α.λ. όμως το δυνατό του σημείο όμως είναι οι μεσαίες και οι υψηλές στροφές. Σε συνδυασμό με την «δίαιτα» που έγινε και το «μαγικό» κουμπάκι της σπορ οδήγησης που μεταμορφώνει προς το καλύτερο τοAstra  τα 0-100 χλμ. έρχονται σε 11,2 δευτερόλεπτα .Στον ανοιχτό δρόμο είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει με ευκολία τα 200 χλμ./ώρα. Πέρα από τις καλές επιδόσεις μέση κατανάλωση παρά το «βαρύ» δεξί μας ποδαράκι, δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα ανά 100χλμ.

Πάντως χωρίς… κόπο η μέση κατανάλωση μπορεί να κατέβει στα 5 με 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ. (Άμεσο στην λειτουργία του το start&stop),Την ίδια στιγμή οδική συμπεριφορά του Astra εμπνέει ασφάλεια  Οι κλίσεις  στις στροφές είναι μειωμένες ενώ η ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες προσφέροντας άνεση στους επιβάτες. Την ίδια στιγμή το τιμόνι έχει ικανοποιητική πληροφόρηση και αμεσότητα. Τα φρένα αποτελεσματικά  συμπληρώνουν την όλη εικόνα ενεργητικής ασφάλειας. Οι τιμές ξεκινούν από τα 17300 ευρώ για την βασική έκδοση Selection που διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Βαγγέλης Γκούμας

 

Tags: