Πόσοι δανειολήπτες έχουν εξυπηρετηθεί από τα Γραφεία Ενημέρωσης

Οι δυνατότητες που έχουν οι πολίτες με κόκκινα δάνεια

Πόσοι πήγαν στα κέντρα ενημέρωσης δανειοληπτών

1.605 δανειολήπτες έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά από την έναρξη λειτουργίας των  Γραφείων Ενημέρωσης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ) και μέχρι σήμερα.

Από αυτούς οι μισοί έχουν εξυπηρετηθεί από το πιλοτικό ΓΕΥΔ που λειτουργεί εδώ και 6 μήνες στις εγκαταστάσεις της ΕΓΔΙΧ στου Ρέντη, ενώ οι υπόλοιποι εξυπηρετήθηκαν από τα ΓΕΥΔ Αθήνας και Πειραιά, που λειτουργούν το τελευταίο τετράμηνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την καλοκαιρινή περίοδο, το ενδιαφέρον παρέμεινε υψηλό και τον Αύγουστο, πιθανότατα εξαιτίας της ενεργοποίησης του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων, στην οποία αποδίδεται η αύξηση προσέλευσης εκπροσώπων επιχειρήσεων.

Από την αρχή της λειτουργίας των ΓΕΥΔ μέχρι σήμερα, εκ των 1.605 δανειοληπτών που προσήλθαν:

•       το 50% ήταν φυσικά πρόσωπα (νοικοκυριά και ελεύθεροι επαγγελματίες)

•       το 45% εκπρόσωποι πολύ μικρών επιχειρήσεων

•       το 5% εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Στο 90% των περιπτώσεων παρασχέθηκε μια γενικότερη ενημέρωση περί του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για τα ζητήματα ρύθμισης οφειλών και τις διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν, ενώ μόλις το 10% των πολιτών ενδιαφερόταν για εξειδικευμένη συμβουλή επί προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

Λαμβάνοντας υπόψη τις πληροφορίες που παρουσίασαν ή ανέφεραν οι εξυπηρετούμενοι πολίτες και τις προβλέψεις του θεσμικού πλαισίου, προκύπτει ότι το 30% των πολιτών είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν περισσότερες από μια από τις υπάρχουσες εναλλακτικές προτάσεις, που παρέχονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τις οποίες πρότειναν οι εργαζόμενοι στο ΓΕΥΔ.

Ειδικότερα:

•       το 25% των πολιτών δύναται να υποβάλλει αίτηση ένταξης στη νομοθεσία για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, δηλαδή την αξιοποίηση των Νόμων Κατσέλη – Σταθάκη

•       το 45% των πολιτών πρέπει να ξεκινήσει την επικοινωνία με τα πιστωτικά ιδρύματα, σύμφωνα με τη διαδικασία που αναλυτικά περιγράφεται στον Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών προς ρύθμιση των οφειλών 

•       το 20% των πολιτών δύναται να υποβάλει αίτηση ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό για τη ρύθμιση οφειλών των επιχειρήσεων

•       το 10% των πολιτών μπορεί να υποβάλλει αίτηση ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών στο μέλλον, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο νομικό εργαλείο έχει ισχύ μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2018, εκκινώντας εναλλακτικά άμεσα την επικοινωνία με τα πιστωτικά ιδρύματα σύμφωνα με τη διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών

Τέλος, ως προς τον τρόπο με τον οποίο κατανέμονται οι οφειλές, διαπιστώθηκε ότι:

•       το 45% των δανειοληπτών που προσήλθαν στο ΓΕΥΔ έχουν οφειλές τόσο προς τα πιστωτικά ιδρύματα και ταυτόχρονα προς το Δημόσιο (ΔΟΥ και ΕΦΚΑ)  

•       το 40% των εξυπηρετούμενων δανειοληπτών είχε οφειλές μόνο προς τα πιστωτικά ιδρύματα

•       το 15% είχε χρέη μόνο προς το Δημόσιο.

Από την ημερομηνία ενεργοποίησης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και μετά αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της ΕΓΔΙΧ εμπλουτισμένο πληροφοριακό υλικό σχετικά με τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, το οποίο συνεχώς θα επικαιροποιείται.

Ενδεικτικά αναφέρεται η ανάρτηση του Νόμου όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, οι τρέχουσες Υπουργικές Αποφάσεις, αναλυτικές οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας, παρουσίαση του Νόμου μέσω συχνών ερωτήσεων προς παροχή πιο εξειδικευμένων διευκρινίσεων. Συμπληρωματικά δημιουργήθηκε διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προκειμένου να καταγράφονται τυχόν πιο εξειδικευμένα ζητήματα.

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top