Οδηγούμε τη νέα Skoda Fabia 1,0 MPI

Σχεδιασμένη για εμάς

Οδηγούμε τη νέα Skoda Fabia 1,0 MPI
​Ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από την τηλεοπτική διαφήμιση της Skoda και νομίζουμε ότι ταιριάζει απόλυτα στην Fabia σε ένα αυτοκίνητο το οποίο στις δύο προηγούμενες γενιές πούλησε παγκοσμίως πάνω από 2.500.000 μονάδες, αριθμός που δείχνει την απήχηση που έχει στο κοινό. Το νέο μοντέλο που ήρθε στην Ελλάδα ,έχει την ευτυχία να συνοδεύεται από τη νέα εκπροσώπηση της εταιρείας από την Kosmocar, γεγονός που εγγυάται την ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία. Η νέα γενιά είναι πιο VW ��ε όλους τους τομείς και αποτελεί ένα αυτοκίνητο το οποίο καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες των Ελλήνων οδηγών σε μια κατηγορία όπου ζητάς άνεση, ποιότητα και προσιτή τιμή .
skoda fabia μπροστα.jpg
Μάλιστα η δοκιμή ξεκίνησε από την πρώτη έκδοση της με τον χιλιάρη κινητήρα των 75 ίππων Ας ξεκινήσουμε την γνωριμία μας από την κορμοστασιά της. Το πάντρεμα της πλατφόρμας της νέας πλατφόρμας πάνω στην οποία «πατάει» το VW Golf με τα τεχνικά μέρη του Γερμανού αδελφού Polo έχει θετικό αποτέλεσμα. Η Fabia εξωτερικά εμπνέει στιβαρότητα. Μπροστά διατηρείται η ταυτότητα της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας με την χαρακτηριστική σε σχεδίαση μάσκα της και τα όμορφα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led. «Σκανάροντας» το αμάξωμα από τα πλάγια ,βλέπεις ομοιότητες με το Polo ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν σε αυτά του Rapid .Με ελαφρύ μειωμένο μήκος που φτάνει τώρα στα 3.992 χλστ. ελαφρά μειωμένο ύψος 1.732 χλστ. πλάτος αλλά με μεγαλύτερο πλάτος 1.457 χλστ. η Fabia προσφέρει μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες .
skoda fabia ταμπλο.jpg
Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι έχεις να κάνεις με ένα πολύ καλά συναρμολογημένο αυτοκίνητο με γερμανικό άρωμα κατασκευής. Μπορεί τα πλαστικά να είναι σκληρά έχουν όμως πολύ καλή συναρμολόγηση γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις ελλείψεις ενοχλητικών θορύβων ακόμη και όταν περάσαμε από κακοτράχαλους δρόμους. Όμορφη είναι και η μεταλλική επένδυση στο ταμπλό. Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες ενώ οι χώροι επαρκούν για όλους με τους πίσω να μην αισθάνονται … πνιγμένοι καθώς έχουν «αέρα» για πόδια και ώμους. Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμα 330 λίτρα, τιμή που ανεβαίνει στα 1150 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων .

Η εργονομία γίνεται ακόμη καλύτερη με τις έξυπνες λύσεις που έχουν βάλει οι σχεδιαστές όπως είναι το δίχτυ στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων αλλά και το άγκιστρο συγκράτησης . Ξεκινάμε την δοκιμή με τη νέα Fabia στην οποία έχει γίνει «δίαιτα» 65 κιλών, γνωρίζοντας ότι στην «καρδιά» της υπάρχει ο δοκιμασμένος και αξιόπιστος χιλιάρης τρικύλινδρος κινητήρας Euro 6 που αποδίδει 75 άλογα στις (6.200 σ.α.λ.) με ροπή στρέψης στα 95 Nm στην κλίμακα 3.000-4.300 σ.α.λ. Είναι το ίδιο μοτέρ που είχαμε δοκιμάσει και στο Polo αλλά και στο Up!
skoda fabia απο πανω.jpg
Στο πάτημα του γκαζιού το μοτέρ με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου- με τις 5 σχέσεις και τα «θετικά» κουμπώματα- επιταχύνει με ήσυχη και γραμμική λειτουργί��, χωρίς κραδασμούς σε σημείο που αν ξεχνάς ότι έχεις να κάνει με τρικύλινδρη διάταξη. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές καθώς είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 172 χλμ./ ώρα, με τους ρυθμούς επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ ώρα να είναι στα 14,7 δευτερόλεπτα, αν και στο π��τημα του γκαζιού αισθανθήκαμε ότι ανέπτυσσε πιο γρήγορα ρυθμούς.

Όσον αφορά την μέση κατανάλωση βλέπεις ότι όταν κινείσαι σε «αμυντικούς» ρυθμούς μπορείς να επιτύχει τιμή κοντά στην μέση των 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές ρύπων είναι 108 γρμ./χλμ. CO2. Η ρύθμιση των αναρτήσεων με γόνατα τύπου McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω προσφέρει μειωμένες κλίσεις στις στροφές και ασφαλή πατήματα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Τα φρένα προοδευτικά και άμεσα .
σκοδα φαβια pisv.jpg
Η νέα Skoda Fabia με το παράσημο των 5 αστέρων στις δοκιμές EuroNcap είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο πολύ καλύτερο από πριν, αξιόπιστο, που σέβεται το περιβάλλον αλλά και την τσέπη σας. Εφοδιάζεται με σειρά κινητήρων MPI , TSI ,TDI που διαθέτουν προηγμένες τεχνολογίες καλύπτοντας τις προδιαγραφές EU6 περιλαμβάνοντας το σύστημα Start-Stop και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τον βασικό εξοπλισμό. Επιπλέον ανάλογα με την έκδοση μπορείς να αποκτήσεις και τον εξοπλισμό που επιθυμείς σε πλούσια επίπεδα άνεσης και ασφάλειας όπως είναι το μπροστινό σύστημα προειδοποίησης κινδύνου και το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων με ESC.

Στα hi-tech στοιχεία συμπεριλαμβάνεται το προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας με την έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών με επιλογή SmartLink, η οποία υποστηρίζει MirrorLink, Apple Car Play και Android Auto.
skoda κινητο.jpg
Η βασική έκδοση Active με τον κινητήρα 1.0 MPI κοστίζει 10900 ευρώ .Ακολουθεί η πλουσιότερη Ambition αυτή που δοκιμάσαμε μεταξύ άλλων διαθέτει πίνακα οργάνων με οθόνη πολλαπλών ενδείξεων με υπολογιστή ταξιδιού ESC,ABS,MSR,ASR,EPL, HBA,HDS, πίσω δισκόφρενα, σύστημα start&stop,ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, aircontition, ηχοσύστημα πολυμέσων SYNC με οθόνη αφής ,Bluetooth, έλεγχο τηλεφώνου και πολλές άλλες γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες . Το κόστος είναι στα 11990 ευρώ . Η πιο πλούσια Style κοστίζει 13100 ευρώ. Και όλα αυτά με την σφραγίδα του ομίλου VW και την αιγίδα της Ελληνικής αντιπροσωπεί��ς Kosmocar.

Bαγγέλης Γκούμας
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top