Οδηγούμε το 500 S 1,3 Diesel

Στιλάτο, οικονομικό και …άγριο

Οδηγούμε το 500 S 1,3  Diesel

H αναβίωση του 500 ήταν μια «χρυσή» κίνηση από την Fiat που φαίνεται ότι έχει βρει πλέον το σωστό δρόμο για να κερδίζει όλο και περισσότερους οδηγούς. Το μικρό μοντέλο έχει αποκτήσει πολλές εκδόσεις προσπαθώντας να ικανοποιήσει και τα πιο δύσκολα γούστα.. Η έκδοση Sport με τον κωδικό «S» και τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1, 3 λίτρων προσφέρει ένα …αγριεμένο στιλ που καλύπτει τις ανάγκες των οδηγών που θέλουν το αυτοκίνητο τους να «καίει» λίγο αλλά να κερδίζει πόντους με την εμφάνιση του.

Fiat_500_GQ_ 4.jpg

«Δεν είμαι Abarth αλλά του μοιάζω» φωνάζει με την εμφάνιση του το 500S.Οι προφυλακτήρες, τα περιμετρικά μαρσπιέ, οι εντυπωσιακές αλουμινένιες ζάντες των15 ιντσών (16άρες προαιρετικά) δείχνουν τον δυναμικό του χαρακτήρα. Αλλά και εσωτερικά μπήκαν αγωνιστικές πινελιές με sport καθίσματα που διαθέτουν κόκκινες ραφές ,ενώ το τιμόνι και ο μοχλός ταχυτήτων είναι επενδυμένα με δέρμα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι ο πίνακας οργάνων με τις ηλεκτρονικές ενδείξεις που προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Όμως πέρα από την εμφάνιση το 500αράκι S έχει και «ψυχή».

Στην «καρδιά» του βρίσκεται ένας εξαιρετικός τετρακύλινδρος diesel κινητήρας 1.3 MultiJet που σε αυτήβ την έκδοση βγάζει τα περισσότερα άλογα. Με το πάτημα του γκαζιού τα 95 άλογα που εμφανίζονται στις 4000 σ.α.λ. κινούν σβέλτα το αμάξωμα των 980 κιλών. Αυτό όμως που εκτιμάς περισσότερο είναι η ελαστικότητα του από χαμηλά. Η ροπή των 20,4 κιλών από το …ρελαντί των 1500 σ.α.λ. είναι υπεραρκετή για να κινηθείς με ιδιαίτερη άνεση μέσα την πόλη όπου έχεις διαθέσιμη δύναμη χωρίς κρεμάσματα σε κυρίως στην μεσαία κλίμακα στροφών.

fiat.jpg

Με την βοήθεια του καλού σε αίσθηση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις κινηθήκαμε σε επαρχιακούς δρόμους με κλειστές στροφές. Σε αυτές τις διαδρομές το Fiat 500 S «βάζει τα γυαλιά» σε αυτοκίνητα με ισχυρότερα μοτέρ καθώς μπορείς να κινηθείς σε αγωνιστικούς ρυθμούς ενώ η σκληρή ανάρτηση προσφέρει τα μέγιστα στα κρατήματα με μειωμένες κλίσεις. Βέβαια οι σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων μειώνει κάπως την άνεση των επιβατών κυρίως όταν περνάς πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση των 10,7 δευτερολέπτων από τα 0-100 χλμ./ώρα είναι τιμές που ικανοποιούν απόλυτα. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση το ίδιο και το σύστημα πέδησης που ανταποκρίνεται άμεσα ακόμη και μετά από παρατεταμένη χρήση σε κατηφορικές διαδρομές.

Τα καλά νέα όμως συνεχίζονται και στην κατανάλωση καθώς τα 5 με 5,5 λίτρα που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού χωρίς να …φοβόμαστε να πατήσουμε το γκάζι είναι μια ικανοποιητικότατη τιμή. Οι εκπομπές των 95 γρμ./χλμ. CO2 σε απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας μειώνοντας ακόμη περισσότερο το ετήσιο κόστος χρήσης. Στα καλά προσθέστε και τον πλούσιο εξοπλισμό με επτά αερόσακους το ESP, τα προβολάκια ομίχλης ,τις ζάντες αλουμινίου, τον κλιματισμό το ηχοσύστημα με τα χειριστήρια στο τιμόνι, τον κλιματισμό αλλά και τις υπόλοιπες ηλεκτρικές ευκολίες. Η τιμή είναι στα 16650 ευρώ με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια 700 ευρώ με όφελος απόσυρσης 960 ευρώ δηλαδή η τελική αξία είναι 14990 ευρώ, για ένα αυτοκίνητο με ρετρό εμφάνιση που εξιτάρει όμως τις αισθήσεις.

Βαγγέλη Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top