Η επένδυση στην προσχολική αγωγή είναι σύμφωνα με έρευνες μια από τις αποδοτικότερες επενδύσεις που μπορεί να κάνει ένα κράτος. Παρ΄ ολ΄ αυτά ως εκπαιδευτική βαθμίδα παραμένει τραγικά παραμελημένη στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, το 60% των παιδιών δεν έχει πρόσβαση σε παιδικούς σταθμούς. Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η προσχολική ηλικία, 0 έως 6 ετών, είναι εξαιρετικά σημαντική για την ανάπτυξη των παιδιών.

Μέχρι τα 6 τους χρόνια, οι άνθρωποι αναπτύσσουν τη γλώσσα και τη νοημοσύνη τους, με τρόπους που δεν μπορούν να αναπληρωθούν αργότερα. Αυτός είναι ο λόγος που οι ψυχολόγοι θεωρούν την προσχολική ηλικία την πιο κρίσιμη στη ζωή ενός ανθρώπου. Στην Ελλάδα, όμως, το 60% των παιδιών έως 4 ετών είναι εκτός παιδικών σταθμών.

Σύμφωνα με έρευνα του Οργανισμού Έρευνας και Ανάλυσης «διαΝΕΟσις», η επένδυση στην προσχολική αγωγή είναι μία από τις αποδοτικότερες που μπορεί να κάνει ένα κράτος. Σύμφωνα με τη διάσημη μελέτη του νομπελίστα Τζέιμς Χέκμαν, η ετήσια απόδοση για κάθε ευρώ που επενδύεται στην προσχολική αγωγή είναι 7-10%.

Η συγκεκριμένη έρευνα βασιζόμενη στη διεθνή πρακτική, προτείνει να ενοποιηθούν οι παιδικοί σταθμοί και τα νηπιαγωγεία σε έναν οργανωτικό φορέα του υπουργείου Παιδείας που θα έχει την ευθύνη της αξιολόγησής του, και οι παιδικοί σταθμοί να αποκτήσουν επίσημο εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Σήμερα, τα παιδιά πηγαίνουν στην προσχολική αγωγή όταν φθάσουν στα 5 τους, ενώ η έρευνα προτείνει το όριο να μειωθεί στα 4 ή ακόμα και τα 3 τους χρόνια, ενώ προτείνεται η ανάπτυξη των υποδομών φιλοξενίας για όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά και κυρίως γι' αυτά που προέρχονται από τις πιο φτωχές οικογένειες.

 

 

 

 

Tags: