Η Suzuki αποφάσισε να επιτεθεί κατά μέτωπο στον ανταγωνισμό ανανεώνοντας το SX4 S-Cross δίνοντας του πιο επιθετική εμφάνιση και πριμοδοτώντας το με τεχνολογία και δυνατούς βενζινοκινητήρες με τούρμπο και  αποδεκτά κυβικά για την Ελληνική αγορά. Το Face Lifting που άλλαξε κυριολεκτικά το Ιαπωνικό όχημα ελεύθερου χρόνου,  έγινε με χειρουργική επέμβαση κυρίως στο «πρόσωπο» του. Το μυώδες καπό με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας  LED  και η ανάγλυφη μάσκα με τα νικελένια φιλέτα  ,αν μη τι άλλο μεταμόρφωσαν Suzuki SX4 S-Cross , δίνοντας την εντύπωση στον παρατηρητή ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο. Οι αισθητικές αλλαγές έγιναν με τέτοιο τρόπο ώστε η όλη «φυσιογνωμία» του αυτοκινήτου να γίνεται αποδεκτή τόσο στην Ευρώπη όσο και στις υπόλοιπες αγορές όπου κυκλοφορεί.

Εσωτερικά  οι αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στη νέα οθόνη αφής και στο σύστημα «Smartphone Linkage Display Audio» με όλα τα σύγχρονα στοιχεία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Οι εντολές δίνονται και φωνητικά ενώ υπάρχει  συνδεσιμότητα με το διαδίκτυο και το smartphone. Οι νέες ταπετσαρίες και χρωματισμοί δίνουν μια νότα ανανέωσης στο περιβάλλον των επιβατών που έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους , χάρη στο ωφέλιμο πλάτος και ύψος όσο και το μήκος ειδικά για τους πίσω. Υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα  στην καμπίνα οι οποίες μπορεί να μην είναι μεγάλες είναι όμως πολύ  πρακτικές. Ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων που  μπορεί να φτάσει τα 1.260 λίτρα α  με την αναδίπλωση της διαιρούμενης (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος θεωρείται από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.

Τα πλαστικά μέρη της καμπίνας εξακολουθούν να παραμένουν σκληρά πλην όμως δείχνουν και είναι πιο ανθεκτικά και πιο καλά στην συναρμογή τους. Στα στοιχεία πολυτέλειας εντάσσεται  και το πλαίσιο σε “piano black” περιμετρικά της έγχρωμης οθόνης αφής των 7 ιντσών.

Πάμε τώρα στο σημαντικότερο. Στην «καρδιά» του  Suzuki SX4 S-Cross υπάρχει ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο 1,4 λίτρων BoosterJet άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης, το οποίο έχει να αντιμετωπίσει ι ένα αμάξωμα βάρους μόλις  1230 κιλών. Το μοτέρ αυτό μας εντυπωσίασε με τον τρόπο που βγάζει την δύναμη των 140 ίππων στον δρόμο. Απόλυτα γραμμικός χωρίς ξεσπάσματα και ελαστικός χαμηλά διαθέτει ροπή 320(Nm /1.500-4.000 σ.α.λ. . Με την βοήθεια του πολύ καλού σε κλιμάκωση και αίσθηση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις το τετρακίνητο Suzuki «πιάνει» τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 10, 2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Ο  1.4 BoosterJet μεταφέρει την κίνηση και στους 4 τροχούς μέσω του γνωστού και αξιόπιστου αυτόματου  συστήματος  AllGrip της Suzuki. Λειτουργεί με κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και συνολικά διαθέτει 4 τέσσερα διαφορετικά προγράμματα-λειτουργίες («Auto», «Sport», «Snow, και «Lock»). 

Η επιλογή του κάθε προγράμματος γίνεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κονσόλας. Στην Auto  η ροπή μεταφέρεται αυτόματα στον πίσω άξονα μόνο όταν χαθεί η ρπόσφυση. Στην επιλογή Sport, το γκάζι γίνεται πιο άμεσο στην λειτουργία του Η επιλογή Snow προσφέρεται για δύσκολες διαδρομές  όπου υπάρχει χιόνι, χώμα και όλες γενικά τις συνθήκες εκτός ασφάλτου ενώ υπάρχει και η δυνατότητα  Lock-αρίσματος των τροχών για να ξεκολλάς από πολύ δύσκολες καταστάσεις.. Το ESP και άλλες τεχνολογίες ελέγχου συνεργάζονται αρμονικά ενώ μόλις τα πράγματα ξεμπλοκάρουν το σύστημα αλλάζει αυτόματα στη λειτουργία Snow μόλις  το όχημα έχει ταχύτητα τα 60 χλμ./ώρα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά  15 mm. προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερη ευκινισία στις εκτός δρόμου διαδρομές αποδεικνύοντας ότι ο κωδικός SX4 δεν μπήκε τυχαία. Το σύστημα  διεύθυνσης αν και ελαφρύ, προσφέρει καλή  πληροφόρηση.

Το Suzuki SX4 S-Cross έχει  μειωμένες κλίσεις  στις στροφές χάρη  στην σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης  η οποία αντιδρά κάπως απότομα στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Αλλά είπαμε δεν μπορείς να τα έχεις όλα και μάλιστα σε αυτή την κατηγορία. Η καλή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ολοκληρώνεται και από τα καλά φρένα  που ανταποκρίνονται άμεσα αλλά προοδευτικά  ακόμη και σε συνεχή φρεναρίσματα Επιπλέον υπάρχουν συστήματα που κάνουν την ζωή σου πιο εύκολη ,όπως Adaptive Cruise Control: για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Ο οδηγός ορίζει την επιθυμητή ταχύτητα ώστε να τηρείται σταθερή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, επιβραδύνοντας ή επιταχύνοντας ανάλογα με τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις. Το Radar Brake Support  υποβοηθά τον οδηγό αυξάνοντας τη δύναμη πέδησης ή φρενάροντας αυτόματα.

Το σύστημα ACC συνδυάζει το cruise control με το ραντάρ του συστήματος RBS, υπολογίζοντας την απόσταση από το  προπορευόμενο όχημα και προσαρμόζοντας αυτόματα την ταχύτητα του SX4 S-Cross. Αυτό που μας άρεσε στο τέλος της δοκιμής είναι η μειωμένη κατανάλωση η οποία σε μικτές συνθήκες και με σχετικά βαρύ το δεξί πόδι δεν ξεπέρασε τα 7 με 8 λίτρα να 100 χιλιόμετρα. Πάμε τώρα στο θέμα της τιμής. Το τετρακίνητο SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip  στην βασική έκδοση προσφέρεται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή η οποία ξεκινά από τα 21890 ευρώ και προσφέρει πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων cruise control,  κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα Radar Brake Support . H πιο πλούσια έκδοση  1.4 GLX με ηλιοροφή κοστίζει  27.240 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: