Η ανανέωση του πετυχημένου Peugeot 208 συνοδεύεται τώρα με την προσθήκη ενός ήπιου υβρδικού συστήματος που δυνάμωσε το λιονταράκι της δοκιμής μας. Πάμε μαζί να δοκιμάσουμε την έκδοση Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 e-DSC6 που στοχεύει σε καλύτερες επιδόσεις, οικονομία καυσίμου, μειωμένους ρύπους και να αναλύσουμε την κάθε λέξη της κωδικής ονομασίας.
Σχεδιαστικά οι Γάλλοι έχουν ζωγραφίσει. Κοινή παραδοχή όλων είναι οτι τα τελευταία χρόνια τα μοντέλα της Peugeot είναι πιο όμορφα και πιο δυναμικά από ποτέ.H νέα υπογραφή της PEUGEOT μπροστά με τους τρείς μεγάλους κάθετους όνυχες οι οποίοι είναι ενσωματωμένοι στα γυαλιστερά μαύρα ένθετα στον προφυλακτήρα, αποτελούν ένα εντυπωσιακό highlight.
Στις εκδόσεις GT, αυτό το χαρακτηριστικό είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό καθώς εκτείνοναι μέχρι τα full LED φωτιστικά σώματα, με τρεις ανεξάρτητες οπτικές μονάδες. Η ανανέωση του 208 περιλαμβάνει την εμβληματική πίσω φωτιστική υπογραφή της μάρκας, η οποία αποτελείται από τρείς επάλληλους κόκκινους όνυχες. Έτσι το νέο Peugeot 208 δείχνει καλύτερο από ποτέ.
Το νέο Peugeot 208 είναι διαθέσιμο σε επτά χρώματα αμαξώματος: Κίτρινο Agueda,γκρί Selenium, γκρι Artense, μαύρο Perla, λευκό Banquise, κόκκινο Elixir και μπλε Vertigo. Όλα τα ανανεωμένα μοντέλα 208 διαθέτουν γυαλιστερά μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέπτες ανεξάρτητα από το χρώμα επιλογής για το αμάξωμα. H έκδοση GT διατίθεται με στάνταρ μαύρα γυαλιστερά προστατευτικά φρύδια στους θόλους των τροχών (η μαύρη οροφή είναι προαιρετική).
Στην περίπτωση της ήπιας υβριδικής έκδοσης η διαφορά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις εντοπίζεται στην προσθήκη του σήματος «Hybrid» στη πόρτα του χώρου αποσκευών και στους νέας σχεδίασης τροχούς των 16 και 17 ιντσών. Στην πόρτα του πόρτμπαγκαζ ξεχωρίζει το όνομα της εταιρείας που έχει νέα γραμματοσειρά.
Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό το οποίο έχει δεχθεί τονωτικές ενέσεις σε υλικά και εξοπλισμό. Ο πίνακας οργάνων βρίσκεται πίσω από το πολυλειτουργικό, ασυνήθιστα μικρό σε διαστάσεις, διάκτινο δερμάτινο τιμόνι, το οποίο κρύβει μέρος των ενδείξεων του ταμπλό. Όσον αφορά το ταμπλό είναι από τα πιο όμορφα στην κατηγορία του καθώς με την σχεδίαση του δίνει την εντύπωση ότι αγκαλιάζει τους επιβάτες.
Ο πίνακας οργάνων πάντως έχει μελετηθεί για να φτάνει στο ύψος των ματιών του οδηγού και διαθέτει ψηφιακή οθόνη.Υπάρχει η δυνατότητα παραμετροποιήσεων του με τις ανάλογες αλλαγές στα πανέμορφα τρισδιάστατα γραφικά.
Στο κέντρο του ποιοτικότατου ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη ψηφιακή, νέας σχεδίασης οθόνη των 10 ιντσών, με ενδείξεις 3D. Μπορείτε να προσαρμόσετε το χρώμα της οθόνης, καθώς και τη διάταξη και την παρουσίαση των πληροφοριών, σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας. Διαθέτει ιδανικό interface διευκολύνοντας τον έλεγχο των τελευταίας γενιάς συστημάτων infotainment, PEUGEOT i-Connect και PEUGEOT i-Connect Advanced.
Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται και τα games για δυο άτομα, με την προβολή τους να γίνεται στην κεντρική οθόνη. Η τεχνολογία της υβριδικής λειτουργίας εμφανίζεται με εξαιρετικά γραφικά. Τα «πλήκτρα πιάνου» βρίσκονται και πάλι κάτω από την κεντρική οθόνη εξασφαλίζοντας τη γρήγορη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του συστήματος.
Στην σουίτα ασφαλείας συμπεριλαμβάνονται προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop and Go και ρυθμιζόμενη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης: αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ποδηλατών, μέρα και νύχτα και λειτουργεί σε ταχύτητες από 7 έως και 140 χλμ./ώρα.
H περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι. Επιπλέον υπάρχουν διευρυμένη λειτουργία αναγνώρισης οδικής σήμανσης και εμφάνιση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων: σήματα stop, μονόδρομος, απαγόρευση προσπεράσματος τέλος απαγόρευσης προσπεράσματος, επιπλέον των ήδη γνωστών πινακίδων ορίου ταχύτητας.
Ακόμη στην ομπρέλλα ασφαλείας συμπεριλαμβάνονται: Ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα με επαναφορά του αυτοκινήτου στην επιλεγμένη λωρίδα.,προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, που ανιχνεύει τη μείωση της προσοχής του οδηγού κατά την πολύωρη οδήγηση και σε ταχύτητες άνω των 65 km/h, αναλύοντας τις μικροκινήσεις του τιμονιού. παρακολούθηση τυφλών σημείων.
Οι χώροι παραμένουν οι ίδιοι με πριν, με τους μπροστινούς επιβάτες να είναι σε ευνοικότερη θέση σε σχέση με τους πίσω. Ο χώρος αποσκευών των 309 λίτρων βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Η δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερων αντικειμένων γίνεται με την πλήρη αναδίπλωση της δεύτερης σειράς καθισμάτων με αποτέλεσμα η χωρξητικότητα στο πορτμπαγκάζ να αγγίζει τα 1.163 λίτρα.Διαστάσεις 4.055 x 1.745 x 1.430 mm
Η ουσία της αναβάθμισης του 208 αποτυπώνεται στο ήπια υβριδικό σύστημα με τον δοκιμασμένο, αναβαθμισμένο, υπερτροφοδοτούμενο μεταβλητής γεωμετρίας βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Miller και πλέον έχει την αμέριστη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 28 ίππων και 55 Nm ροπής.
Έχουμε νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων με την κωδική ονομασία Dual Clutch System 6, πάνω στο οποίο είναι ενσωματωμένος ο ηλεκτροκινητήρας ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία 0,9 kWh. Στην πράξη έχουμε κίνηση 100% ηλεκτρικά, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τον θόρυβο αλλά και την κατανάλωση.
Στην διάθεση μας είχαμε μέσω του σχετικού μπουτόν την ενεργοποίηση των τριών προγραμμάτων οδήγησης Eco, Normal και Sport. Η Peugeot υπόσχεται 15% μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε σχέση με την αντίστοιχη απλή βενζινοκίνητη έκδοση με τις εκπομπές CO2 να διαμορφώνονται στα 102 γρμ./χλμ. Η συγκεκριμένη τιμή ρύπων απαλλάσσει το υβριδικό 208 από τα τέλη κυκλοφορίας.
Οι 100 ίπποι αποδίδονται στις 5.500 σ.α.λ. με την ροπή των 205 Nm να εμφανίζεται χαμηλά από τις 1.750 σ.α.λ. Τώρα αν έχεις... μαλακό δεξί πόδι μπορείς να κάνεις ακόμη και το 50% των διαδρομών μέσα στην πόλη μόνο κινούμενος με ηλεκτρική ενέργεια, επιβεβαιώντας την Peugeot.
Αν κινηθείς επιθετικά μπαίνει άμεσα σε λειτουργία ο τουρμπάτος βενζινοκινητήρας με τον ηλεκτροκινητήρα να συμμετέχει στην βελτίωση των επιδόσεων και ρύπων. Ακόμη είδαμε ότι όταν κινηθήκαμε με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο και αφήσαμε το δεξί πεντάλ, μηδενίζει τους ρύπους, με την σχετική ένδειξη στο ταχύμετρο να γίνεται μπλε με το αυτοκίνητο να κάνει coasting με ηλεκτρική ενέργεια.
Οι επιδόσεις πάντως ικανοποιούν απόλυτα καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε 9,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 193 χλμ./ώρα. Με την επιλογή του οικονομικού προγράμματος οδήγησης έχεις την δυνατότητα να δεις μέση κατανάλωση ακόμη και 4,5 λίτρα/100 χλμ. Στο τέλος της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα /100 χλμ.
Στον δρόμο το ανανεωμένο υβριδικό Peugeot σου... φωνάζει να το πιέσεις. Με την φιλοσοφία των Γαλλικών μοντέλων που θέλουν τις αναρτήσεις να ισορροπούν μεταξύ άνεσης και κρατημάτων και σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο το Peugeot 208 1.2 Hybrid προσφέρει ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά.
Με μειωμένες κλίσεις στις στροφές, έχοντας την διάθεση σου ένα σφιχτό σύστημα διεύθυνσης με πολύ καλή πληροφόρηση, ξεθαρρεύεις και ανεβάζεις ρυθμούς χωρίς φόβο αλλά με πάθος στις κλειστές καμπές του δρόμου. Μπόνους όπως είπαμε η πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης και η απόδοση του συστήματος πέδησης με την αμεσότητα στο πάτημα και την γνωστή αίσθηση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.
Σε τελική ανάλυση η ήπια υβριδκή έκδοση του ανανεωμένου Peugeot 208 έχει πετύχει τον σκοπό της. Διαθέτει εντυπωσιακή εμφάνιση, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας, προσφέροντας επιδόσεις που παραπέμπουν σε κινητήρες με περισσότερα κυβικά.
Το κυριότερο είναι ότι με την συμπαράσταση του ηλεκτροκινητήρα μείωσε μέση κατανάλωση, ρύπους, δίνοντας καλύτερες επιδόσεις στον δρόμο. Για να αποκτήσετε το Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 e-DSC6 αρκεί να διαθέσετε από 23.400 ευρώ,για την βασική έκδοση ενώ για την έκδοση Allure της δοκιμής μόλις 500 ευρώ περισσότερα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ