Τεράστιο βάρος αποτελεί για τους φορολογούμενους το ποσό που καλούνται να πληρώσουν έως το τέλος του τρέχοντος έτους σε φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ και τέλη κυκλοφορίας, αφού ανέρχεται σε 7,25 δισ. ευρώ.

Ήδη περίπου 2,5 εκατομμύρια φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν για τα εισοδήματα που απέκτησαν πέρυσι πρόσθετο φόρο εισοδήματος ύψους 3,4 δισ. ευρώ.

Έως το τέλος Αυγούστου όλοι οι υπόχρεοι θα πρέπει να αναμένουν τα νέα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, για τον οποίο δεν υπάρχει καμία αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού του και επομένως οι εισπράξεις θα πρέπει και φέτος να φτάσουν τα 2,65 δισ. ευρώ.

Επισημαίνεται ότι φέτος υπάρχει δυνατότητα εξόφλησης του φόρου σε πέντε ίσες μηνιαίες δόσεις, με πρώτη στο τέλος Σεπτεμβρίου και τελευταία στο τέλος Ιανουαρίου 2018.

Ο φορολογικός «μαραθώνιος» δεν τελειώνει όμως με τον ΕΝΦΙΑ, καθώς στο τέλος του έτους θα πρέπει να καταβληθούν από τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. και μοτοσικλετών τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2018, με στόχο να εισπραχθούν περισσότερα από 1,1 δισ. ευρώ. Ούτε για τον υπολογισμό των τελών υπάρχουν αλλαγές φέτος, καθώς όλα δρομολογούνται από το επόμενο έτος.

Αυτό άλλωστε έχει ήδη προαναγγείλει και η υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου, η οποία είχε υπογραμμίσει ότι το υπουργείο επεξεργάζεται τα δεδομένα για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών, όπως για παράδειγμα με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι το δεύτερο εξάμηνο θα είναι «εφιαλτικό» για όλους ανεξαιρέτως τους φορολογούμενους, καθώς εκτός από τους ανωτέρω φόρους βρίσκονται αντιμέτωποι και με τις καθημερινές υποχρεώσεις.

Και αυτό γιατί η κυβέρνηση αναθεώρησε προς τα πάνω τον στόχο των φορολογικών εσόδων με το νέο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής.

Επισημαίνεται ότι ενώ ο αρχικός στόχος που είχε τεθεί στον κρατικό προϋπολογισμό για τα φορολογικά έσοδα ήταν 46,858 δισ. ευρώ, μετά την αναθεώρηση ο πήχης ανέβηκε στα 48,234 δισ. ευρώ δηλαδή αυξήθηκε κατά 1,385 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,11 δισ. ευρώ θα πρέπει να προέλθει από το σκέλος των άμεσων φόρων και τα 275 εκατ. ευρώ από το σκέλος των έμμεσων φόρων.

 

Πηγή: Ναυτεμπορική