H  υψηλή φορολογία και κυρίως ο ΦΠΑ στο 24% ανεβάζει τις τιμές πολλών βασικών αγαθών και τις καθιστά μη ανταγωνιστικές σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και ροκανίζει το εισόδημα του καταναλωτή. Μόνο οι προσφορές και οι εκπτώσεις μπορούν και ψαλιδίζουν κάπως τη διάφορα τιμών με τις άλλες χώρες της Ε.Ε.

Η κάμερα του Star και ο Γιώργος Σαραντάκος συνάντησαν την κ. Μαρία Τσούμη έξω απο το σουπερ-μάρκετ της γειτονιάς της,  όπου έκανε τις απαραίτητες προμήθειες.

Πολυταξιδεμένη, γνωρίζει ότι η πολύ υψηλή φορολογία πυροδοτεί τις τιμές και αδειάζει το καλάθι: «Το ξέρω ότι με τον ΦΠΑ στο 24% το καλάθι ειναι άδειο. Έχω γυρίσει τις χώρες της Ευρώπης με άντρα καπετάνιο και βλέπω τις διαφορές. Ειναι αίσχος αυτό που συμβαίνει εδώ».

Ας πάρουμε για παράδειγμα τον καφέ. Στην Ελλάδα ο στιγμιαίος των 200 γρ.  πωλείται  πάνω απο 6 ευρώ με ΦΠΑ 24%, ενώ  εάν ο ΦΠΑ ήταν στο 13% θα πωλείτο μόλις 4,88 ευρώ.

Στην Ισπανία,  η ιδία συσκευασία καφέ πωλείτε 4,88 ευρώ με ΦΠΑ και 4,69 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ενώ στην Πορτογαλία 4,17 ευρώ  με ΦΠΑ και 3,69 ευρώ χωρίς.

Στο  νωπό γάλα,  η συσκευασία του ενός λίτρου στην Ελλάδα με ΦΠΑ 24% κοστίζει 1,36 ευρώ  και χωρίς 1,21 ευρώ, ενώ αντίθετα στην Ισπανία οι τιμές ειναι 1 ευρώ και 0,96 ευρώ αντίστοιχα και στη Γάλλια 1,52 ευρώ  και 1,44 ευρώ.

Στο ψωμί για τοστ, η  συσκευασία 500γρ στην Ελλάδα με ΦΠΑ 24% φτάνει το 1,92 ευρώ και χωρίς ΦΠΑ 1,55 ευρώ, ενώ στην Ισπανία 1,36 ευρώ και 1,31 ευρώ  αντίστοιχα και στη Γαλλία 1,15 ευρώ και 1,09 ευρώ. Όσο για το σπορέλαιο 2 ευρώ  περίπου πωλείται με ΦΠΑ και 1,62 ευρώ χωρίς στη χώρα μας, ενώ στην Ισπανία 1,73 ευρώ  και 1,67 ευρώ  αντίστοιχα και στην Πορτογαλία 1,98 ευρώ και 1,87 ευρώ αντίστοιχα»..

Όπως δηλώνει ο έμπορος τροφίμων  Γιάννης Βασιλόπουλος, «όταν αυξάνονται οι φορολογικοί συντελεστές,  πως να μειωθούν οι τιμές; Είναι ποτέ δυνατόν,  σε ποια χώρα του κόσμου γίνεται αυτό; Σε καμία».

Μόνο οι εκπτώσεις και οι προσφορές που κάνουν πλέον πολυ συχνά τα σουπερ-μάρκετ κρατούν τις τιμές σε λογικά επίπεδα και όχι σε όλα τα προϊόντα,  ενώ οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας,

 

 

 

Tags: