Σε διαρκή κατάρρευση βρίσκεται το ελληνικό εμπόριο το οποίο δεν «σώζεται» ούτε με τις εκπτώσεις πλέον, παρά τις πολύ μεγάλες προσφορές, οι καταναλωτές αποφεύγουν να προχωρήσουν σε αγορές, πέραν των βασικών αγαθών με αποτέλεσμα να καταγράφεται σημαντική πτώση του τζίρου κατά της διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων.

Η έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ είναι αποκαλυπτική, όπως σας ενημερώσαμε νωρίτερα στο star.gr,  καθώς ο μέσος όρος μείωσης των χειμερινών εκπτωτικών πωλήσεων συγκριτικά με πέρυσι είναι στα επίπεδα του 20%, με το 83% των επιχειρηματιών να δηλώνει ότι ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το 13% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και το 4% σε καλύτερα.

Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017 σε σύγκριση με πέρυσι, άνω του 40%. Περίπου μία στις πέντε είχαν μείωση στις πωλήσεις είτε μεταξύ 31% και 40%, είτε μεταξύ 21% και 30%. Τέλος, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις είχαν πτώση στις πωλήσεις της τάξης του 11% έως 20% και περίπου μία στις δέκα έως 10%. Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 30.000 ευρώ, αφού το 35% αυτών είχαν πτώση των πωλήσεων άνω του 40%.

Μία στις δύο επιχειρήσεις, στο σύνολο του δείγματος, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μία στις τέσσερις μεταξύ 41% και 50%, δύο στις δέκα μικρότερη του 20% και μία στις δέκα πραγματοποίησε εκπτώσεις μεγαλύτερες από 50%.

Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης παρατηρείται διαφοροποίηση στο ύψος των εκπτώσεων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 41% και 50% είναι μεγαλύτερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ, η άποψη της πλειονότητας των επιχειρηματιών για το ποια ήταν η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο τις εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από την έναρξή τους στις 9/1/2016 και η δεύτερη καλύτερη περίοδος ήταν η τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου έως 31/1/2016.

Ο Φεβρουάριος έδειξε τη μεγαλύτερη κόπωση από πλευράς επισκεψιμότητας και ενδιαφέροντος καταναλωτών σε σύγκριση με πέρυσι. Επίσης, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δήλωσε ότι δεν υπήρχε διαφορά όσον αφορά στην αγοραστική κίνηση κατά τη διάρκεια των περίπου 50 ημερών.

Την ίδια ώρα, όσον αφορά τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 15 Ιανουαρίου, το 48% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή επηρέασε αρνητικά τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι δεν τον επηρέασε και μόλις το 15% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά.

 

Πηγή: Ημερησία
Tags: