Εκτός από την έρευνα που διεξάγεται από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων των Ενόπλων Δυνάμεων για τα ακριβή αίτια της πτώσης του μοιραίου “Χιούι», σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και μια δεύτερη πολύ σημαντική έρευνα.

Όπως μετέδωσε από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ο Κώστας Συμεωνίδης, διατάχθηκε προανάκριση για να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες όσων διέταξαν την συγκεκριμένη πτήση του Χιούι στην συγκεκριμένη αποστολή, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες. Το βασικό ερώτημα είναι αν υπήρχε πίεση προς το πλήρωμα για την εν λόγω αποστολή και μάλιστα νωρίς το πρωί, όταν η ομίχλη είναι πολύ πιο πυκνή.

Επιπλέον η παρουσία στο ελικόπτερο του υποστρατήγου, και μάλιστα του υποδιοικητή της 1ης στρατιάς, ίσως να προσέδωσε νέα πίεση στο πλήρωμα του ελικοπτέρου.

Επίσης θα διερευνηθεί αν έγινε σωστή ενημέρωση από τον μετεωρολόγο της μονάδας στους χειριστές του ελικοπτέρου για να πετάξουν την αποστολή στις συγκεκριμένες περιοχές.

Το σίγουρο είναι ότι στην περιοχή υπήρχε περιορισμένη ορατότητα, χαμηλή νέφωση και οι άνεμοι ήταν ριπαίοι.

Σε τέτοιες συνθήκες οι πάγιες διαταγές ασφαλείας πτήσεων που υπάρχουν και για ελικόπτερα και για αεροσκάφη σε όλο τον κόσμο είναι σαφείς, ξεκάθαρες και τις γνωρίζουν όλοι οι ιπτάμενοι:

«Γυρίστε πίσω, ματαιώστε την αποστολή». Αυτή είναι η εντολή που δίνεται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις.

Αυτό το αποδεικνύει και το περιοδικό ασφαλείας πτήσεων του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας,  όπου σε δυο χαρακτηριστικά σκίτσα, εικονίζονται αεροπλάνα που έχουν μπροστά τους άσχημο καιρό.

Το πρώτο λέει:

«Διαχρονικές αξίες, στροφή 180°. Η έγκαιρη απόφαση πάντα σωτήρια».

Και στο δεύτερο παρόμοιο σκίτσο γράφει:

«Περνάει δεν περνάει; Στροφή 180°». Δυστυχώς στην συγκεκριμένη περίπτωση η στροφή δεν έγινε ποτέ.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO.

Tags: