Στο τιμόνι της ανανεωμένης BMW 420d Gran Coupe

Μια κούκλα γεμάτη προσόντα

Στο τιμόνι της ανανεωμένης  BMW 420d Gran Coupe

Αλήθεια πόσο εύκολο είναι να συνδυάσεις τις αρετές ενός οικογενειακού αυτοκινήτου με την ομορφιά ενός coupe ; Για την BMW  αποδείχθηκε μια εύκολη υπόθεση καθώς η ανανεωμένη  4άρα Gran Coupé είναι μια κούκλα γεμάτη προσόντα που καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη που επιζητά χώρους πρακτικό9τητα και εντυπωσιακή εμφάνιση. Μπροστά η όψη της και μόνο σε «τρομάζει» όταν την βλέπεις από τον καθρέφτη του μπροστινού αυτοκινήτου με τα στενά επιθετικά φώτα τεχνολογίας  LED που δένουν αρμονικά με την γνωστή μάσκα της Βαυαρικής εταιρείας. Οι μυώδεις γραμμές που διατρέχουν το μακρύ καπό αλλά και τα πλαϊνά της 4άρας δίνουν μια εξαιρετικά δυναμική εμφάνιση .

Όμως το πιο εντυπωσιακό σημείο είναι το πίσω μέρος όπου καταλήγει η οροφή δίνοντας το  coupe σχήμα που μεταμορφώνει τον οικογενειακό χαρακτήρα με φώτα τεχνολογίαςled και διπλή απόληξη  εξάτμισης. Οι σχεδιαστές ζωγράφισαν  αυξάνοντας κατά 112 χιλιοστά το μήκος της οροφής μέχρι την αρχή της πέμπτης πόρτας   ενώ μείωσαν το μήκος της τελευταίας μετακινώντας προς τα εμπρός τη μεσαία κολώνα.

Ακολουθώντας τα «χνάρια» της σειράς 4 Coupé και Cabrio αν και έχει το ίδιο μήκος στα  4.638 χλστ. η Gran Coupe έχει 27 χιλιοστά  περισσότερο «αέρα»  για τα κεφάλια των πίσω επιβατών  ενώ το μήκος έχει αυξηθεί 12 χιλιοστά φτάνοντας τα 1389 χιλιοστά. Οι αναλογίες μεταφράζονται σε άνετους χώρους για τους επιβάτες και χώρο αποσκευών που φτάνει τα 480 λίτρα. Οι μεταφορικές ικανότητες του αυτοκινήτου  αυξάνονται στα 1300 λίτρα αναδιπλώνοντας την πίσω σειρά των καθισμάτων

 Όμως όλα  αυτά έρχονται σε δεύτερη μοίρα όταν καθίσεις στο σπορ κάθισμα του οδηγού που σε «αγκαλιάζει». Η σχεδίαση του ταμπλό είναι καθαρά οδηγο κεντρική με τον οδηγό να τα έχει όλα στην ιδανική θέση. Η ποιότητα της κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής με  συνδυασμό μαλακών πλαστικών και ποιοτικότατου δέρματος. 

Ο  ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων  αλλάζει χρώμα ανάλογα με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Multifunctional Instrument Display. Η έγχρωμη οθόνη αποτελεί πηγή πληροφοριών για όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα τοπυ αυτοκινήτου . Εδώ προβάλλονται οι ενδείξεις  του συστήματος πλοήγησης , της έγχρωμης κάμερας  οπισθοπορείας  και του υπολογιστή ταξιδιού. Το σύστημα πλοήγησης Professional περιλαμβάνει λειτουργία ανοικτής συνομιλίας, θύρα USB, έγχρωμη οθόνη LCD 0,0" και ραδιόφωνο BMW Professional με DVD-player, τρισδιάστατη προβολή χαρτών και αποθηκευτικό χώρο 20 GB.

Το σύστημα ελέγχεται διαισθητικά από το πολυχειριστήριο αφής iDrive Touch. με νέα γραφικά, χωρίς ωστόσο να υπάρχει το σύστημα ελέγχου με χειρονομίες που συναντήσαμε στην 5άρα και στην 7άρα.  Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας  είναι εξαιρετικές Η προετοιμασία για το Apple CarPlay, υποστηρίζει την εύκολη και ασύρματη χρήση επιλεγμένων λειτουργιών του iPhone στο αυτοκίνητο. Αυτό επιτρέπει την προβολή και τον χειρισμό, μέσω της επιφάνειας χρήστη και μέσω φωνητικού ελέγχου, του περιεχομένου του smartphone, καθώς και διάφορων λειτουργιών όπως είναι η μουσική, τα iMessages/γραπτά μηνύματα, η τηλεφωνία, το Siri και επιλεγμένες εφαρμογές τρίτων παρόχων. Για όλες τις λειτουργίες απαιτείται ένας χρόνος εκμάθησης έτσι ώστε να τα χειρίζεστε χωρίς να αποσπάται  η προσοχή σας και χρειαστεί να  επέμβουν τα  ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Ξεκινάμε και βάζουμε μπροστά την «καρδιά» της 4αρας Gran  Coupeτης δοκιμής μας πατώντας το  κουμπί δίπλα στο τιμόνι. Ξεκινάμε επιλέγοντας κατευθείαν το πρόγραμμα sport «|κοκκινίζοντας» τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων. Οι μεγάλες ψηφιακές ενδείξεις κάνουν την εμφάνιση τους. Πατάμε το γκάζι και ο ο diesel κινητήρας EfficientDynamics, με τεχνολογία TwinPower Turbo. των 2.0 λίτρων αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του. Τα 190 άλογα καλπάζουν  στις   4000  σ.α.λ. Η  420d  Gran  Coupe  με το  εξαιρετικό πλαίσιο και την ιδανική ισορροπία σε ποσοστά 50-50 μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα  πατάει  με τόση σιγουριά στις κλειστές καμπές του δρόμου σε σημείο που σου… « φωνάζει» να την πιέσεις ακόμη περισσότερο. .

Η οδήγηση είναι απολαυστική . Το τιμόνι που έρχεται σε ευθεία γραμμή στο ύψος των ώμων σου δίνει πλούσια πληροφόρηση  και  γρήγορο στις αλλαγές πορείας. Στην επιλογή Sport+ σου δίνει  η ευκαιρία με την μερική απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας να παίξεις με την «ουρά» του αυτοκινήτου. Τα φρένα άμεσα και ακούραστα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά ακόμη και μετά από συνεχή φρεναρίσματα σε κατηφορικές διαδρομές και σε γρήγορους ρυθμούς. Οι ρυθμοί επιτάχυνσης ικανοποιούν και τους πιο  ανήσυχους  οδηγούς, η ροπή είναι 400 Nm στην κλιμακα του.. ρελαντί από 1750-2500 σ.α.λ.   οι οποίοι μπορούν να αλλάζουν και χειροκίνητα τις 8 ταχύτητες του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων STEPTRONIC με τα «αυτάκια»  πίσω από το τιμόνι. Τα 0-100 χιλιόμετρα έρχονται σε 7,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική των 235 χλμ./ώρα είναι για …αυτόφωρο.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα προγράμματα οδήγησης υπάρχει η επιλογή  Ecο Pro με την κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα χωρίς να φοβόμαστε να πατήσουμε το δεξί πεντάλ. Στην επιλογή αυτή ο πίνακας οργάνων γίνεται γαλάζιος με αλλαγές στις ενδείξεις και επιβράβευση στην οικονομία με + χιλιόμετρα. Η δεύτερη επιλογή είναι η Comfort  η οποία είναι καθαρά προσανατολισμένη στην άνεση με σημαντική οικονομία καυσίμου. Η οδήγηση είναι πιο εύκολη χάρη στα πλούσια  συστήματα ασφαλείας μεταξύ των οποίων είναι και η αποφυγή σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η προειδοποίηση για επερχόμενο όχημα από το πλαί. Η τιμή είναι στα 56271 ευρώ για ένα αυτοκίνητο που κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνά στον δρόμο.

Βαγγέλης Γκούμας  

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top