Η Suzuki ανέκαθεν γνώριζε να κατασκευάζει μικρά αυτοκίνητα  είτε πόλης είτε SUV και crossover δημιουργώντας ένα θρύλο γύρω από  αυτήν., Με μοντέλα όπως το Swift , το αειθαλές Jimny και το Vitara . Όμως με το νέο Ignis  ξεπέρασε τον εαυτό της απλά γιατί τόλμησε.  Πήρε το πρωτότυπο iM-4 που όταν το πρωτοείδαμε  είπαμε… « ωραίο αλλά  πολύ φουτουριστικό»  και απλά χωρίς να το αλλάξει το έβγαλε στην παραγωγή. Mε την σφραγίδα “made in Japan”, καθώς συναρμολογείται στο εργοστάσιο της εταιρία στην πόλη Sagara, της Shizuoka το  Ignis  μπορεί να περηφανεύεται για την αξιοπιστία του και την αντοχή στον χρόνο.  Σχεδιαστικά  είναι ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο τετραγωνισμένο μεν αλλά με εντυπωσιακές γραμμές  και με ξεχωριστές πινελιές όπως είναι οι  πίσω κολόνες  και τα τονισμένα φτερά που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

Το μπροστινό μέρος είναι εξίσου όμορφο με μεγάλα φωτιστικά σώματα LED που δένουν αρμονικά με την μάσκα ψυγείου. Τα νικελένια περιγράμματα δίνουν  μια νότα πολυτέλειας. Το νέο Ignis είναι trendy  από όποια μεριά και αν το κοιτάξεις με  παρουσιαστικό που ταιριάζει απόλυτα με τον SUV/crossover  χαρακτήρα του  με τους τέσσερις τροχούς ακροβολισμένους στις άκρες του αμαξώματος, Το αυτοκίνητο σε τελική ανάλυση έχει κληρονομήσει στοιχεία από άλλα μοντέλα της οικογένειας όπως είναι τα  “βράγχια” στην πίσω κολόνα από το Fronte Coupe και  την χαρακτηριστικό μικρό άνοιγμα  στα πλαϊνά του καπό από το Vitara. Όσον  αφορά  τώρα τις διαστάσεις,  το νέο μικρό τηw Suzuki έχει μήκος 3.700 χλστ., πλάτος 1.690 χλστ., ύψος 1.595 χλστ., φτάνει τα 2.435  χλστ.

Εσωτερικά παρά τις απλές γραμμές  το ταμπλό είναι σύγχρονο  με την μεγάλη έγχρωμη οθόνη  πληροφοριών να κλέβει την παράσταση .Η  οθόνη  αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας διαθέτει συνδεσιμότητα bluetooth ή καλωδίου USB. Εδώ υπάρχουν  όλες οι συμβατές εφαρμογές  με σύστημα πλοήγησης. Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink. Στα συν της σχεδίασης  είναι οι αεραγωγοί που θυμίζουν Alfa Romeo  MiTo  και οι διακόπτες του κλιματισμού.  Τα πλαστικά είναι σκληρά όπως συμβαίνει άλλωστε στην πλειοψηφία του ανταγωνισμού αλλά με σωστά φινιρισμένα και πολύ καλά συναρμολογημένα .Ο εξοπλισμός αποζημιώνει όσους επιζητούν  πιο μαλακά πλαστικά καθώς διαθέτει μεταξύ άλλων κάμερα οπισθοπορείας , 6 αερόσακους και ESP.  Η  νέας  πλατφόρμα αμαξώματος της Suzuki, Με την απλοποιημένη δομή  και  την εξαιρετική ακαμψία, μείωσε τον  χώρο του  κινητήρα, αυξάνοντας τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους . Ο χώρος αποσκευών των  267 λίτρων, μεταβάλλεται λόγω του συρόμενου πίσω καθίσματος κατά 165 χλστ., ενώ η δυνατότητα αναδίπλωσης, αυξάνει την χωρητικότητα στα  1100 λίτρα.

Ξεκινάμε για να εντοπίσουμε και τις υπόλοιπες αρετές του αυτοκινήτου. Στην «καρδιά» του  Ignis έχει τοποθετηθεί ο νέος  1.2 DualJet 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας  με δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο με βελτιωμένη θερμική απόδοση. Στην πράξη τα 90 άλογα  στις 6.000 σ.α.λ. και  η ροπή των 120 Nm, που είναι διαθέσιμη στις 4.400 σ.α.λ. δίνουν ικανοποιητικότατες επιδόσεις. Το Ignis των 850 κιλών  στο πάτημα του γκαζιού αποδεικνύεται ιδιαίτερα ζωντανό στις επιταχύνσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα  να επιτυγχάνονται  σε χρόνο κάτω από τα 12  δευτερόλεπτα  που δίνει ο κατασκευαστής  χάρη και στο ιδανικά χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τι 5 σχέσεις. Η πρώτη σχέση είναι αρκετά  «κοντή» και η πέμπτη αρκετά «μακριά» για  οικονομία. Στον ανοιχτό δρόμο φτάσαμε τα 170 χλμ./ώρα τελικής .Το εντυπωσιακό στο μοτέρ είναι ο τρόπος που συνδυάζει τις επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου καθώς η μέση κατανάλωση χωρίς να φοβόμαστε να πατήσουμε το γκάζι δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα. (Εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 104 γρ/χλμ.).

Η οδική συμπεριφορά του Ignis εμπνέει εμπιστοσύνη στη σβέλτη οδήγηση και βασίζεται σε γόνατα Mακ Φέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω με ελικοειδή ελατήρια. Σταθερό και στον ανοιχτό δρόμο το Ignis δείχνει πιο οικείο μέσα στα στενά της πόλης χάρη στο ελαφρύ αλλά γρήγορο τιμόνι με τον εξαιρετικό κύκλο στροφής στα 9,4 μέτρα.Επίσης και το σύστημα  πέδησης μας άφησε καλές εντυπώσεις .

Όμως  το Suzuki Ignis αν και ήταν δικίνητο στην έκδοση που είχαμε  σε «σπρώχνει» να το πας στο χώμα .Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η ευελιξία του έκαναν προσιτούς ακόμη και τους κακοτράχαλους χωματόδρομους γεγονός που σε προϊδεάζει για τις μεγάλες δυνατότητες που έχει η τετρακίνητη έκδοση. Η τιμή συμπληρώνει τα προσόντα του ταλαντούχου Suzuki Ignis. Mε  11500 ευρώ  αγοράζεις  την πρώτη έκδοση GL με φουλ  πακέτο ασφάλειας, κλιματισμό και σύστημα bluetooth  ενώ με  €12.530 παίρνεις την  GL+ με 16άρες ζάντες ,  οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και με συρόμενο μηχανισμό για τα πίσω καθίσματα. Η ακριβότερη  έκδοση GLX κοστίζει 14.280 ευρώ και έχει επιπλέον ζάντες αλουμινίου, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα , σύστημα προειδοποίησης  αλλαγής λωρίδας και σύστημα πλοήγησης.

Βαγγέλης Γκούμας 

Tags: