Στο στόχαστρο ακριβά ΙΧ και diesel: Τι θα γίνει με φόρο πολυτελείας, τέλη και τεκμήρια

«Έτοιμο το σχέδιο τις επόμενες εβδομάδες» διαμηνύει το ΥΠΟΙΚ

Να αλλάξει ριζικά το τοπίο στη φορολογία των ΙΧ σχεδιάζει η κυβέρνηση με στόχο να παταχθεί η φοροδιαφυγή και να δημιουργηθεί ένα δικαιότερο φορολογικό σύστημα για τον κλάδο του αυτοκινήτου που θα εξαλείψει τις αδικίες του παρελθόντος.
Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με το enikonomia.gr, έχουν πέσει προτάσεις που περιλαμβάνουν από κατάργηση των μηδενικών τελών κυκλοφορίας μέχρι και… πλήρη κατάργηση των τελών κυκλοφορίας, με το ΥΠΟΙΚ να τονίζει ότι το σχέδιο θα είναι έτοιμο στις επόμενες δύο εβδομάδες.
Τέλος Ταξινόμησης με βάση την Αξία Λιανικής προ φόρων
Το Τέλος Ταξινόμησης επιβάλλεται κατά την εισαγωγή των καινούριων ή εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και υπολογίζεται με βάση την εργοστασιακή αξία του οχήματος πολλαπλασιαζόμενη με συντελεστή από 5% έως και 50% στα καινούρια ΙΧ ανάλογα με τον κινητήρα του οχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Τέλος Ταξινόμησης δεν θα υπολογίζεται με βάση την εργοστασιακή αξία αλλά την Αξία Λιανικής προ φόρων που σημαίνει πρακτικά πως αν διατηρηθεί η ίδια κλίμακα συντελεστών, τότε τα φθηνά αυτοκίνητα θα επιβαρύνονται με χαμηλότερο τέλος και τα ακριβά με πολύ υψηλότερο.
Φόρος Πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ που η εργοστασιακή τους αξία είναι πάνω από 20.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Φόρος Πολυτελείας αναμένεται να επιβληθεί σε αυτοκίνητα με αξίες λιανικής προ φόρων από 20.000 ευρώ ενώ υπάρχουν και απόψεις να ανέβει στις 30.000 ευρώ...
Αν τελικά αποφασιστεί να επιβάλλεται με βάση την Αξία Λιανικής προ φόρων τότε στην «τσιμπίδα» του τελωνείου θα πιαστούν πολλά μοντέλα που μέχρι πρότινος την γλίτωναν είτε μειώνοντας τον εξοπλισμό είτε την εργοστασιακή αξία.
Μηδενικά Τέλη από 80 γρ./Co2 – Πρόταση και για κατάργηση!
Στο «στόχαστρο» του υπουργείου Οικονομικών φαίνεται πως έχουν εισέλθει για τα καλά τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία δημιουργούν «αιμορραγία» στα κρατικά έσοδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει να κατεβάσει στα 80 γρ./Co2 ανά χιλιόμετρο το όριο των Μηδενικών Τελών με αποτέλεσμα να αποκτήσουν κόστος χιλιάδες μοντέλα με ρύπους από 81 έως και 99 γρ./Co2.
Αν υιοθετηθεί το συγκεκριμένο μέτρο το οικονομικό επιτελείο εκτιμά πως θα εισπράξει 4 εκατ. ευρώ κάτι το οποίο μεταφράζεται σε 25 ευρώ μεσοσταθμικά για τους περίπου 180.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Από την άλλη μεριά ο ΣΕΕΑΕ έχει προτείνει την κατάργηση των Τελών Κυκλοφορίας και την αντικατάστασή τους από ένα φόρο στα καύσιμα ώστε όσο κυκλοφορεί κάποιος το όχημά του να πληρώνει το ανάλογο τίμημα. Κάτι που θα πλήξει περισσότερο τα υπερπολυτελή και σπορ ΙΧ.
Τεκμήρια Διαβίωσης
Ο μεγάλος γρίφος που πρέπει να λύσει το οικονομικό επιτελείο έχει να κάνει με τα τεκμήρια διαβίωσης τα οποία είναι απόλυτα συνδεδεμένα με τον κυβισμό των οχημάτων και βέβαια τα ποσά που καλούνται οι ιδιοκτήτες να καλύψουν είναι υπέρογκα.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα τεκμήρια αναμένεται να μειωθούν δραματικά στα αυτοκίνητα ενώ και εδώ υπάρχει η πρόταση να συνδεθούν με την αξία λιανικής των αυτοκινήτων η οποία θα μειώνεται ανάλογα με τα έτη κυκλοφορίας του.
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης είναι επίσης συνδυασμένος με τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και το τεκμήριο διαβίωσης.
Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει η πρόταση ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να υπολογίζεται και να επιβάλλεται στα αυτοκίνητα που έχουν υψηλή αξία λιανικής.
Πρακτικά κάτι τέτοιο σημαίνει πως δεν θα έχουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω αλλά τα αυτοκίνητα με αξίες λιανικής που ξεπερνούν τις 30.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top