Τα ελαστικά της Pirelli στην Formula 1 στο Μπαχρέιν

Οι συνθήκες που επηρεάζουν την επιλογή των ελαστικών

Τα ελαστικά της Pirelli στην Formula 1 στο Μπαχρέιν

Λίγες μόλις μέρες μετά την πρεμιέρα στο Μπαχρέιν, η Formula 1 ταξίδεψε από τον Περσικό Κόλπο στην Ερυθρά Θάλασσα για τον 2ο γύρο του πρωταθλήματος, που ξεκινά σήμερα Πέμπτη 7 Μαρτίου και θα διαρκέσει έως το Σάββατο 9 Μαρτίου. 

Τα ελαστικά της Pirelli στην Formula 1 στο Μπαχρέιν

Με μήκος 6.174 μέτρα, πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη διαδρομή στο ημερολόγιο, με τις περισσότερες στροφές (27), από κάθε άλλη πίστα. Οι οδηγοί στον αγώνα του Σαββάτου καλούνται να συμπληρώσουν 50 γύρους. Πολλές από τις στροφές είναι μεσαίας ή και υψηλής ταχύτητας αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά υπόκεινται σε υψηλά πλευρικά φορτία. Όπως και στο Μπαχρέιν, τόσο οι κατατακτήριες δοκιμές, όσο και ο αγώνας πραγματοποιούνται βράδυ, με έναρξη στις 20.00 τοπική ώρα (19:00 ώρα Ελλάδος). Οι θερμοκρασίες είναι επομένως χαμηλότερες από τις ελεύθερες δοκιμές της Πέμπτη (FP1) και της Παρασκευής (FP3). 

Με βάση την εμπειρία των τριών προηγούμενων αγώνων στη Τζέντα, η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: τη C2 ως σκληρή, τη C3 ως μέση και τη C4 ως μαλακή γόμα. Μια άλλη διαφορά σε σύγκριση με το Μπαχρέιν είναι η στρατηγική του αγώνα. Το περασμένο Σάββατο, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών έκανε δύο αλλαγές, με εναλλακτική τις 3 αλλαγές.

Όπως συμβαίνει συνήθως στις διαδρομές εντός δημόσιων δρόμων, η βελτίωση του κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής θα είναι πολύ υψηλή. Γι’ αυτό  και στις κατατακτήριες δοκιμές, θα είναι κρίσιμο να επιλέξουν οι οδηγοί την κατάλληλη στιγμή για να βγουν στην πίστα και να πετύχουν έναν καλό χρόνο γύρου. Επίσης σημαντικός είναι και ο γύρος εξόδου για να έρθουν στην ενδεδειγμένη θερμοκρασία τα ελαστικά. Τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε δει οδηγούς να κάνουν δύο γύρους προθέρμανσης για να φέρουν τα μαλακά ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία, αυτό μπορεί να προκαλέσει κυκλοφοριακά προβλήματα. 

Όσον αφορά στους αγώνες υποστήριξης πέρα από το δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος της Formula 2, η Τζέντα φιλοξενεί επίσης το F1 Academy για τον πρώτο από τους επτά γύρους της σεζόν, που θα διεξαχθούν όλοι στο πλαίσιο ισάριθμων Grand Prix. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Pirelli είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών σ’ αυτό το αμιγώς γυναικείο πρωτάθλημα. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία ενισχύει την υποστήριξή της στις νέες οδηγούς στα πρώτα βήματα της καριέρας τους διευρύνοντας το εύρος των ευκαιριών που έχουν στη διάθεσή τους, έτσι ώστε, να φτάσουν στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αγωνιζόμενες αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli. 

Τα ελαστικά της Pirelli στην Formula 1 στο Μπαχρέιν

Όλα τα μονοθέσια της F1 Academy είναι εφοδιασμένα με ελαστικά Pirelli P Zero DM 13 ιντσών, όπως και την περασμένη σεζόν. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις σειρές Formula 4 όπου η Pirelli είναι προμηθευτής. Το P Zero DM έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί σταθερό επίπεδο απόδοσης ακόμη και σε μεγαλύτερες αποστάσεις, έτσι ώστε οι οδηγοί αγώνων να μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους χωρίς να χρειάζεται να αντιμετωπίζουν μεταβλητές που σχετίζονται με τη φθορά των ελαστικών και συνήθως απαντώνται σε πιο απαιτητικές κατηγορίες.

Κάθε οδηγός θα έχει 14 σλικ ελαστικά (τριάμισι σετ) και 8 ελαστικά βροχής (δύο σετ) ανά αγώνα το Σαββατοκύριακο. Υπάρχουν μερικά ενδιαφέροντα σημεία που σχετίζονται με τη φετινή σειρά. Η ταχύτερη οδηγός στις κατατακτήριες θα λάβει το βραβείο Pirelli Pole Position Award, μια μινιατούρα έκδοση ελαστικού P Zero, ακριβώς όπως αυτή που δίνεται στον κάτοχο της pole στη Formula 1. Οι οδηγοί που θα ανέβουν στο βάθρο θα φορέσουν το κλασικό καπέλο βάθρου της Pirelli, αλλά σε μια περιορισμένη έκδοση μωβ χρώματος, ειδική για το F1 Academy. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top