Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8  

Άνοιξε νέα σελίδα στην ιστορία της μάρκας  

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8  

To νέο Opel Mokka  αποτελεί το μοντέλο το οποίο γύρισε σελίδα στην ιστορία της Γερμανικής εταιρείας. Η σχεδιαστική ταυτότητα της Γερμανικής εταιρείας εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε αυτό καθώς υιοθέτησε  πρώτο από όλα τα νέα μοντέλα της το νέο «πρόσωπο» της μάρκας, το Opel Vizor.

Η μάσκα του Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8

Μιλάμε για την σχεδιαστική επιλογή η οποία μπροστά παραπέμπει σε  full-face κράνος, με μία προστατευτική μάσκα καλύπτει το νέο πρόσωπο της Opel, ενσωματώνοντας τη γρίλια, τους προβολείς LED και το νέας σχεδίασης έμβλημα της μάρκας τον κεραυνό (Opel Blitz) σε ένα στοιχείο.

Τα φωτιστικά σώματα του  Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8

Απλά με αυτά τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία «έσβησε» το κάπως συντηριστικό παρελθόν της μάρκας διεκδικώντας μια ηγετική θέση στην κατηγορία  SUV της αγοράς

Οι διαστάσεις του Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8

Με την ματιά σου να ταξιδεύει στο πλαινό μέρος εντοπίζεις τις  έντονες ακμές να  διατρέχουν το μυώδες αμάξωμα με  τα χαρακτηριστικά «τόξα» στην οροφή. Η χαμηλή γραμμή στα παράθυρα αλλά και η διακοσμητική λωρίδα που διαχωρίζει τν οπτικά την οροφή από το υπόλοιπο αμάξωμα προσφέρουν μια  ξεχωριστή νότα στην σχεδίαση.

Το πίσω μέρος του  Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8
Το Mokka είναι εξίσου εντυπωσιακό και στο πίσω μέρος με τα...διαστημικά  λεπτά φώτα τεχνολογίας LED  και την μεγάλη αεροτομή η οποία  δένει αρμονικά με την μεγάλη πίσω πόρτα. Τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά που υπάρχουν περιμετρικά του αμαξώματος  τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του.

Τα φωτιστικά σώματα του  Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8

Για πρώτη φορά μάλιστα το όνομα του μοντέλου εμφανίζεται στο κέντρο της πίσω πόρτας με μια ειδικά σχεδιασμένη γραμματοσειρά η οποία  αποτυπώνει τη λέξη “Mokka” . Αν και είναι ευκολονόητο η ονομασία «Mokka» προέρχεται από τους κόκκους καφέ της ποικιλίας Coffee Arabica και συμβολικά ηρεμεί ή και εξιτάρει τον ιδιοκτήτη του ανάλογα την...δόση.

Το  Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8 Το Opel Mokka είναι ένα αθλητικό υπερυψωμένο hatchback το οποίο «πατάει» στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου Stellantis που μοιράζεται  με το Peugeot 2008 και το Citroen C4 . H νέα πλατφόρμα είναι  15% πιο άκαμπτη και ελαφρύτερη κατά 120 κιλά σε σχέση με την  προηγούμενη γενιά  Mokka X.

Οι ΄χωροι επιβατών του  Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8

Οι διαστάσεις είναι διαφορετικές .Σχετικά μικρότερες σε μήκος κατά 125mm (4,151mm), σε  ύψος (1.534mm) ενώ  το  πλάτος είναι μεγαλύτερο (1.791mm), με αποτέλεσμα να δείνχει σαφώς πιο δυναιμκό. Οι σχεδιαστικές επιλογές και οι νέες αναλογίες αντικατοπτρίζονται  στον πολύ καλό  αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd:0,32.

Το ταμπλό του Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8
Περνώντας στο εσωτερικό εντoπίζουμε την γερμ,ανική ποιότητα  κατασκευής αλλά και την ψηφιακή τεχνολογία με το  εντυπωσιακό Pure Panel. Μιλάμε για δύο οθόνες με κυρτή σχεδίαση στραμμέμνη πρός την μεριά του οδηγού. Η μια των 12 ιντσών είναι  ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που μπορεί να μοιάζει«κενός» λόγω της εμφάνισης βασικών ενδείξεων.Υπάρχουν δυνατότητες παραμετροποίησης των ενδείξεων όπως είναι η εμφάνιση του  συστήματος πλοήγησης .

Η κάμερα οπισθοπορείας του Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8

Η  δεύτερη οθόνη των 10 ιντσών αφορά το σύστημα πολυμέσων με υψηλή συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay. Μέσω αυτής γίνεται και ο χειρισμός των συστημάτων άνεσης και ασφαλείας.To θετικό είναι ότι υπάρχουν πλήκτρα για τις βασικές λειτουργίες των συςστημάτων όπως είναι αυτή του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού,

Τα συστήματα ασφαλείας του Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8 Τα ηλεκτρονικά συστήματα συμπληρώνονται από το πακέτο ασφαλείας  Safety Pack της Opel μεταξύ των οποίων είναι η πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, η ανίχνευση πεζών,η αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης χαμηλής ταχύτητας, η αναγνώριση ορίων ταχύτητας, και η  διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.

Το πορτ μπαγκάζ του  Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι και πρέπει να είσαι αρκετά  πάνω από το κανονικό για να σε περιορίσει λίγο η χαμηλή οροφή στα πίσω καθίσματα. Για τις αποσκευές  σας υπάρχουν διαθέσιμα  350 λίτρα με διπλό πάτωμα, τιμή ικανοποιητική για την κατηγορία B-SUV,.Επιπλέον αν ρίξετε τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα των 1.105 λίτρων σου δίνει «επαγγελματική» μεταφορική ικανότητα.

Ο κινητήρας του Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8
Στην «καρδιά» τπου αυτοκινήτου της δοκιμής μας υπήρχε ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech με απόδοση  130 ίππους στις  5.500 σ.α.λ., με 230 Nm ροπής να εμφανίζονται από από τις 1.750 σ.α.λ.Το μοτέρ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με το ΕΑΤ8, το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων του Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8

Βλέπουμε ότι τους τελευταίους μήνες οι εταιρείες πριμοδοτούν τα μοντέλα τους όλο και περισσότερο με αυτόματα κιβώτια με τους Έλληνες καταναλωτές να μην τα αποφεύγουν όπως γινόταν στο παρελθόν καθώς προσφέερουν σαφώς πιο ξεκούραστη οδήγηση μέσα στην πόλη..

Ο πίνακας οργάνων του Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8

Στο πάτημα του γκαζιού εμφανίζονται τα προσόντα του μηχανικού  συνόλου που είναι η  ροπή από χαμηλά, η αμεσότητα στην απόκριση, η ευστροφία, και ο χαμηλός θόρυβος παρά τον τρικύλινδρο χαρακτήρα του.

Ο πίνακας οργάνων του  Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8

Η χρήση των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι σου για σεθιριακές αλλαγές στις ταχύτητες σου επιτρέπουν  να έχεις μεγαλύτερη συμμετοχή. Οι επιδόσεις ικανοποιούν με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε  9,2 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8  

Η μέση κατανάλωση καυσίμου με αρκετά βαρύ το δεξί μας ποδαράκι άγγιξε τα  7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα .Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 133 γρμ./χλμ.

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8  
Μας άρεσε ο τρόπος που κινείται το Mokka  στον δρόμο.Χωρίς να είναι σπορ είναι ουδέτερο οδηγικά με αρκετά υψηλό επίπεδο πρόσφυσης με το σύστημα διεύθυνσης αν και ελαφρύ, να δίνει ικανοποιητική πληροφόρηση. Στην ανάρτηση υπάρχει η γνωστή διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, με την ρύθμιση της να είναι σχετικά«σφιχτή»

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8  
Έτσι οι κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος κυμάινονται σε λογικά επίπεδα ενώ ακόμη και όταν ανεβάσεις στροφές δεν θα επηρεαστεί η τροχιά του αυτοκινήτου. Η συγγένεια με το Peugeot 2008,  αν έχεις οδηγήσεις το δεύτερο είναι εμφανής.

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8  

Το άκαμπτο πλαίσιο αλλά γενικότερα η ποιότητα του αυτοκινήτου προσφέρουν υψηλή  ποιότητα κύλισης , άνεση και το απαραίτητο αίσθημα ασφαλείας σε οδηγό και επιβάτες .Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιπλέον σε προτρέπει να κινηθείς και εκτός ασφάλτου  σε χωμάτινες ή αμμώδεις επιφάνειες χωρίς ιδαίτερα προβλήματα και χωρίς να ανησυχήσεις για «τραυματισμούς» στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8  

Πρέπει όμως να δείξεις σεβασμό στις δυνατότητες του Mokka καθώς δεν υπάρχει τετρακίνηση . Τα φρένα με εμπρός αεριζόμενους δίσκους και πίσω απλούς δίσκους αποδέιχθηκαν αποτελεσματικά ακόμη και σε συνεχή χρήση.

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1,2 ΕΑΤ 8  
Σε τελική ανάλυση το νέο Opel Mokka 1,2 με τους 130 ίππους  είναι ένα όμορφο σχεδιαστικά αυτοκίνητο , ευχάριστο οδηγικά, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με γερμανική ποιότητα κατασκευής , με μικρό αλλά αποτελεσματικό κινητήρα, το οποίο όπως είπαμε έιναι το μοντέλο που έδωσε την πρώτη γεύση από την νέα σελίδα στην ιστορία της Opel.Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 31300 ευρώ για την πλουσιότατη έκδοση της δοκιμής μας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top