BMW X1 xDrive23d: Δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο

Λίρα εκατό

BMW X1 xDrive23d δοκιμή

Η BMW X1 από την πρώτη γενιά της κατάφερε να γίνει best seller καθώς συνδύαζε το βαρύ όνομα, τους καλούς οικογενειακούς χώρους, οικονομικούς κινητήρες , ασφάλεια και πλούσιο εξοπλισμό. Ουσιαστικά έγινε με την αξία της σημείο αναφοράς για την κατηγορία.

Οι Βαυαροί στην τρίτη γενιά της ξεπέρασαν τον εαυτό τους, παρουσίαζοντας ένα premium κόµπακτ SAV (Sport Activity Vehicles) το οποίο έιναι ανώτερο από την προηγούμενη γενιά σε όλους τους τομείς.Μεγαλύτερη, πιο όμορφη, πιο επιβλητική , με υψηλότερη ψηφιακή τεχνολογία και εξηλεκτρισμένη, δικαιούται να έχει τον τίτλο «λίρα εκατό» για όποιον την προτιμήσει. Δοκιμάζουμε την  τετρακίνητη diesel έκδοση με την κωδική ονομασία xDrive23d και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.


Η νέα BMW X1 «πατάει» σε μια νέα πλατφόρμα FAAR η οποία κατασκευάστηκε για να υποστηρίζει όλα τα συστήματα κίνησης. Δηλαδή υποστηρίζει εκδόσεις βενζίνης, diesel,ήπια υβριδικές, plug in υβριδκές και ηλεκτρικές. Η νέα πλατφόρμα ειναι κατασκευασμένη από ειδικά κράματα ατσαλιού και αλουμινίου με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί το βάρος με ταυτόχρονη αύξηση της ακαμψίας.

Το μήκος του αμαξώματος είναι 4,5 μ, πλάτος 1,85 μ και ύψος 1,64 μ, διαστάσεις μεγαλύτερες από την πρόγονη της και με μεγαλύτερο μεταξόνιο μήκους 2.60 μέτρα.Αυτές οι διαστάσεις την κατατάσσουν  στην καρδιά της κατηγορίας C.


Η σχεδίαση έχει γίνει πιο επιβλητική με την πιο κατακόρυφη μάσκα μπροστά με τις ενεργές γρίλιες οι οποίες κλείνουν αυτόματα μειώνοντας την αντίσταση του αέρα.  Τα ενσωματωμένα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led  αγκαλιάζουν τα φτερά.

Το αμάξωμα ακολουθεί μια πιο τετράγωνη λογική στον τομέα της σχεδίασης ενώ η  μυώδης σιλουέτα με τις δυναμικές ακμές και την όμορφη «ουρά» προσφέρουν τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή Cd:0,26.Στα υπερ είναι και η τεχνολογία βαφής Integrated Painting Process (IPP) η οποία προσφέρει μεγαλύτερη προστασία και αντοχή στον χρόνο και λιγότερη ενέργεια στην εφαρμογή της. Παρά τις διαφοροποιήσεις στο αμάξωμα καταλαβάινεις αμέσως -λόγω σιλουέτας-ότι πρόκειται για X1.


Στο εσωτερικό έχει γίνει επίσης εξαιρετική δουλειά. Υψηλή ποιότητα κατασκευής προσδιορίζεται με την άψογη συναρμογή και φινίρισμα των μαλακών πλαστικών. Η ψηφιακή τεχνολογία είναι μέρα με τη νύχτα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.Η hιi tech εικόνα καθορίζεται από την  πανοραμική διάταξη BMW Curved Display  η οποία περιλαμβάνει δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας που ενώνονται οπτικά σε μια κυρτή επιφάνεια.

Η  κυρτή επιφάνεια αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και την οθόνη  10,7” μέσω της οποίας ελέγχεις το infotainment και σχεδόν όλες τις λειτουργίες της BMW Χ1.

Εντυπωσιακές είναι και οι δυνατότητες της περιμετρικής κάμερας οπισθοπορείας. η οποία καλυπτει περιμετρικά όλες τις πλευρές του αυτοκινήτου έχοντας εικπόνα ακόμη και από μπροστά. Σε συνδυασμό με το σύσημα παρκαρίσματος κάνει την όλη υπόθεση κίνησης σε στενά δρομάκια παιχνιδάκι.

Στο μοντέλο της δοκιμής υπήρχε προηγμένο Head-Up Display για πλούσια  πληροφόρηση.Το λογισμικό έχει αλλάξει επίσης καθώς υπάρχει το ολοκαίνουργιο λειτουργικό BMW Operating System 8, που είναι ένα από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει. Βέβαια τώρα πρωταγωνιστικό ρόλο στον χειρισμό του παίζουν η αφή και οι φωνητικές εντολές.

Στα θετικά της συνδεσιμότητας είναι  ότι υποστηρίζεται ασύρματο Apple CarPlay.Η κονσόλα μοιάζει πλέον να αιωρείται ενώ έχουν καταργηθεί οι επιιπλέον διακόπτες με σκοπό την καλύτερη εργονομία στην χρήση των λειτουργιών της X1.

Η μεγάλη ηλιοροφή της οποίας μάλιστα το εμπρός τμήμα ανοίγει πλήρως,αυξάνει το αίσθημα της ευρυχωρίας ενώ στην πολυτέλη εικόνα συνεισφέρουν  τα ανοιχτά δέρματα  οι νίκελ επενδύσεις και τα piano black πλαστικά.


Οι αυξημένες διαστάσεις  αποτυπώνονται στην ευρυχωρία του εσωτερικού, Οι πιο κερδισμένοι ουσιαστικά είναι οι πίσω επιβάτες που έχουν περισσότερο αέρα για ώμους, γόνατα και κεφάλια .Όμως κερδισμένος είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος είναι στα  500 λίτρα.

Στις εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες υπάρχειι η δυνατότητα  για συρόμενα πίσω καθίσματα κατά 13 cm με ρυθμιζόμενη την διαιρούμενη 40:20:40 πλάτη αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα εργονομίας. Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων ο  επίπεδος χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 1.545 λίτρα.

Στα ατού της χρηστικότητας περιλαμβάνονται η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, οι θήκες  μεγάλου μεγέθους στις πόρτες στις οποίες βρίσκονται και τα μπουτόν για την μνήμη των ηλεκτρικών καθισμάτων,το  ντουλαπάκι στο αιωρούμενο υποβραχιόνιο, και συμπληρωματικά ο μεγάλος χώρος αποθήκευσης κάτω από αυτό.


Στην «καρδιά» της ολοικαίνουργιας  BMW X1 της δοκιμής μας υπήρχε ο κορυφαίς τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων diesel κινητήρας  της έκδοσης xDrive23d με δυο σειριακά τούρμπο. Η απόδοση του είναι 197 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. Διαθέτει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού common rail και εισαγωγή μεταβλητής γεωμετρίας και είναι από τους πιο εξελιγμένους κινητήρες diesel της αγοράς.

Συμπαραστάτης το ήπιο υβριδικό σύστημα  48V με  το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 19 ίππων με 55 Nm ροπής και την μπαταρία 0,96 kWh. Συνδυαστικά η δύναμη φτυάνει τους  211 ίππους με 400 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ-2.750 σ.αλ.. Η ισχύς αυτή μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός νέου αυτόματου κιβώτιου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Στην διάθεση μας είχαμε και προγράμματα οδήγησης που εμφανίζονται με πανέμορφα γραφικά στις οθόνες και ενεργοποιούνται μέσω του μπουτόν στην αιωρούμενη κονσόλα.Στο πάτημα του γκαζιού αντιλαμβάνεσαι πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας.Η ισχύς μέσω του ηλεκτροκινητήρα είναι άμεσα διαθέσιμη με βελούδινο τρόπο, με τον πετρελαιοκινητήρα να κάνει την βασική δουλειά με γραµµική απόδοση και πολιτισµένη λειτουργία.  

Βελούδινο είναι και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που αλλάζει τις σχέσεις στον σωστό χρόνο. Σχεδόν τίποτα δεν ακους στο εσωτερικό, γεγονός που οφείλεται στην εξαιρετική ηχομόνωση αλλά και στον βελτιωμένο πετρελαιοκινητήρα ο οποίος ακούγεται μόνο όταν στέκεσαι έξω από το αυτοκίνητο. Παρά το βάρος του αυτοκινήτου που αγγίζει τα 1.700 κιλά, οι επιδόσεις είναι κανοποιητικότατες.

Με δυνατότητα επιλογής του προφίλ λειτουργίας S (Sport)  τα 0-100 χλμ./ώρα  έρχονται σε 7,5 δευτερολεπτα και η βελόνα του ταχύμετρου αγγίζει τα 225 χιλιόμετρα. Για πιο ενεργή συμμετοχή και για να ανεβάσετε γρήγορα την βελόνα του στροφόμετρου στα «κόκκινα» μπορείτε να καταφύγετε στα paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.

Τα πολύ καλά νέα έρχονται και από τον τομέα της κατανάλωσης όπου είδαμε μέση τιμή στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ Μέσα στον αστικό κύκλο η τμή ανεβαίνει ένα λίτρο ενώ στον ανοιχτό δρόμο και με χαλαρή οδήγηση μπορείτε να την κατεβάσετε ακόμη ακι στα 5,5 λίτρα/100χλμ. στο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης.


Η BMW αποδείχθηκε ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς . H διάταξη της ανάρτησης με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι ελαφρώς σφιχτή τόσο όσο να ισορροπεί μεταύ άνεσης και μειωμένων κλίσεων στις στροφές ,παρά τα 20,5 cm απόστασης από το έδαφος.Το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με την παχιά στεφάνη δίνει εντυπωσιακά καλή πληροφόρηση.

 Η υψηλή ποιότητα κύλισης κάνει έντονη την παρουσία της στον ανοιχτό δρόμο, εκεί όπου η BMW X1 «μαζεύει»χιλιόμετρα με υποδειγματική ευστάθεια ,προσφέροντας ήρεμο και ασφαλές περιβάλλον στους επιβάτες.Ο κινητήρας σχεδόν δεν ακούγεται ενώ η ανάρτηση από την πλευρά της απορροφά τις εγκάρσιες ανωμαλίες.

.Η τεχνολογία περιέχει και στοιχεία ημιαυτόνομης οδήγησης και μέσω navigation καθώς αν πλησιάσετε ένα προπορευόµενο όχηµα ή διασταύρωση, η επιβράδυνση γίνεται αυτόµατα με προοδευτικό τρόπο μετατρέποντας την περισσότερη ενέργεια από κινητική σε ηλεκτρική.

Τα φρένα στάθηκαν στο υψος τους ακόμη και σε οριακούς ρυθμούς οδήγησης ενώ εντυπωσιακή είναι και η τεχνολογία που αφορά στην ανάκτησης ενέργειας ,η οποία αγγίζει τα 15 kW

Η τετρακίνηση αυξάνει τα όρια της πρόσφυσης ,προτρέποντας να βγεις εκτός δρόμου.Κκινηθήκαμε και εκτός δρόμου με περίσσια άνεση σε χώμα, πετρώδες έδαφος αλλά και σε σκληρή άμμο χωρίς προβλήματα. Την περάασαμε ακόπμη και μέσα από υδάτινα κομμάτια όπου απέδειξε ότι είναι φτιαγμένη να ανταπεξέρχεται και σε δύσκολες καταστάσεις.


Σε τελική ανάλυση η νέα BMW X 1 xDrive23d διαθέτει ένα σύγχρονο ήπιο υβριδικό σύστημα με ένα βελτιωμένο οικονομικό diesel κινητήρα που προσφέρει επιδόσεις αλλά και οικονομία καυσίμου.Ακόμη και η βασική έκδοση είναι πλούσια με στάνταρ φώτα LED,με την κυρτή οθόνη με πλούσια τεχνολογία  ,την κάµερα οπισθοπορείας και τους αισθητήρες παρκαρίσµατος, navigation, τον αυτόµατο κλιµατισµό και πολλά άλλα που βρίσκεις πληρώνιοντας επιπλέον σε ανταγωνστικά μοντέλα.

Οι τιμές για την BMW X1 xDrive23d ξεκινούν  από τις 54600 ευρώ τιμή στην οποία συμπεριλαμβάνεται το κύρος της μάρκας.  
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top