Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Το ομορφότερο αυτοκίνητο της χρονιάς 

DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8 δοκιμή

Η DS 4 πήρε τον πολυπόθητο τίτλο «Το Ομορφότερο Αυτοκίνητο του 2022» από την κριτική επιτροπή του Festival Automobile International. Δικαιολογημένα θα πούμε εμείς καθώς αυτή η κούκλα εμπνευσμένη από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE είναι μια ντίβα των δρόμων.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Δεν είναι μόνο η εμφάνιση είναι και η...προίκα που διαθέτει και μιλάμε για μεγάλη καθώς ο εξοπλισμός της δεν υπάρχει σε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας και μάλιστα σε αυτή την τιμή.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
 Ας θυμηθούμε τα λόγια του Δημήτρη Καββούρη – Chief Operating Officer DS Automobiles στην Ελλάδα, ο οποίος περιέγραψε με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του νέου πολυτελούς μοντέλου της DS.“ Με έμπνευση από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE, η σιλουέτα του αυτοκινήτου παραγωγής είναι μοναδική στην κατηγορία, με αναλογίες που δεν έχουν εμφανιστεί στο παρελθόν.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Το DS 4 έρχεται να συμπληρώσει στη γκάμα της DS Automobiles ένα όχημα που ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία Premium C και φέρει προηγμένες τεχνολογίες που για πρώτη φορά θα εφαρμοστούν σε αυτοκίνητα παραγωγής. Το περίγραμμα είναι sport, πολύ μυώδες και συμπαγές, ενώ εντυπωσιάζουν οι μεγάλοι τροχοί.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Η γαλλική πολυτελής μάρκα DS Automobiles, έχει τη δυνατότητα να ενσωματώνει καλύτερα από τους υπόλοιπους Premium κατασκευαστές, την τεχνολογία και την τεχνογνωσία που διαθέτει από το Πρωτάθλημα της ηλεκτρικής Formula E, στη γραμμή παραγωγής και ταυτόχρονα να συνδυάζει την ελκυστική σχεδίαση με την οδηγική απόλαυση».

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
Μοιάζει αναπόφευκτο να την δεις και να μην κολλήσεις. Μπροστά η νέα DS4 ξεχωρίζει από τη νέα φωτιστική “υπογραφή”. Υπάρχουν λεπτοί προβολείς με την τεχνολογία φωτισμού  DS MATRIX LED VISION που κάνει την νύχτα- ημέρα, με την κατεύθυνση της δέσμης να ακολουθεί την περιστροφή του τιμονιού θυμίζοντας κάπως τις παλιές DS. Συμπληρώνεται με τα φώτα ημέρας τύπου κεραυνού που αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν (ολόκληρο το σύστημα περιλαμβάνει 150 LEDs).

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Τα ... φτερά DS WINGS συνδέουν τους προβολείς με τη μάσκα. Ανάλογα με την έκδοση, το σύνολο αποτελείται από δύο μέρη με μοτίβα που προσομοιάζουν με διαμαντένια άκρα τονίζοντας την αίσθηση της 3D μάσκας. Η σιλουέτα του αυτοκινήτου παρουσιάζεται ακόμα πιο δυναμική, χάρη στο μακρύ καπό πάνω από τα φωτιστικά.Το θέμα είναι ότι αυτά τα φωτιστικά στοιχεία σε κάνουν να αναγνωρίζεις το αυτοκίνητο από μακρυά και μέσα στο απόλυτο σκοτάδι.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
Η ντίβα είναι εξίσου ελκυστική και στο πλάι. Οι ρευστές γραμμές και οι λεπτομέρειες όπως είναι οι αναδυόμενες λαβές της πόρτας δίνουν μια μοναδική κομψότητα. Η αναλογία του αμαξώματος προς τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου, προέρχεται από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE, αναδεικνύοντας την επιβλητική και πραγματικά μοναδική εμφάνιση του μοντέλου.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
Στο πίσω μέρος η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά με φυσική συνέχεια το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, με την ενσωματωμένη αεροτομή που τονίζει την κομψή και αεροδυναμική σιλουέτα του με τους ανασηκωμένους ώμους. Τα πίσω φτερά εντείνουν τη μυώδη εμφάνιση με καμπύλες και αιχμηρές άκρες ενώ και ο πίσω προφυλακτήρας διαθέτει έντονες πτυχώσεις. 

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Τα νέας γενιάς στενόμακρα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια στενή λωρίδα αυξάνοντας οπτικά το ήδη πλατύ αμάξωμα. Με μήκος στα 4,4 μέτρα και αρκετά μεγάλο πλάτος στα 1,83 μέτρα από ό,τι καταλαβαίνετε διαθέτει μια επιβλητική εμφάνιση. Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.400 x 1.830 x 1.470 mm., 2.675 χλστ. μεταξόνιο. Επιπλέον μιλάμε για ένα όχημα crossover χάρη στο αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 19 εκατοστά, γεγονός που το βάζει απέναντι σε ακριβότερα μοντέλα όπως είναι το Lexus NX, η BMW X2, το Cupra Formentor.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Όμως, δεν μιλάμε μόνο για εμφάνιση. Οι Γάλλοι έκαναν εξαιρετική δουλειά και σε όσα κρύβονται κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα. Μιλάμε για την νέα εκδοχή της πλατφόρμας EMP2 με 70% νέα μέρη πιο ισχυρά και με σαφώς πιο ανθεκτικά μειώνοντας το συνολικό βάρος.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
Περνάς στο εσωτερικό, κάθεσαι στο αναπαυτικότατο κάθισμα και εντοπίζεις με την πρώτη την υψηλή ποιότητα κατασκευής, την πολυτέλεια με τις δερμάτινες επένδυσεις ακόμη και στα πάνελ των θυρών, τα υποβραχιόνια και την κονσόλα δαπέδου αλλά και την προηγμένη τεχνολογία.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Οι επιβάτες έχουν πολύ καλούς χώρους στην διάθεση τους, με τους πίσω να έχουν «αέρα» παρά την χαμηλωμένη οροφή. Στο πορτμπαγκάζ με το ψηλό κατώφλι να έχει διαθέσιμα 430 λίτρα. Επιπλέον και στην καμπίνα επιβατών υπάρχουν αρκετές θήκες μεταξύ των οποίων και μια ψυχώμενη.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Μιλάμε για την κεντρική οθόνη 10 ιντσών με το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων DS Iris System, με εντελώς νέα γραφικά και βίντεο παρουσίασης παρακαλώ για την κατανοήση των πολλών συστημάτων. Η απόκριση στις εντολές είναι πιο γρήγορη, διαθέτει πλήρη συνδεσιμότητα, πλήρη χειρισμό μέχρι και για το μασάζ στα καθίσματα. Υπάρχει σύνδεση με ασύρματο Mirrorlink και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του  smartphone σας. Για να πούμε την αλήθεια διαθέτει τόσες λειτουργίες που χρειάζεσαι αρκετό χρόνο για να εξοικειωθείς μαζί της.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Μπροστά από το flat bottom πολυλειτουργικό τιμόνι υπάρχει η ψηφιακή οθόνη των 7 ιντσών που παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, με τις διαφορετικές παραμετροποιήσεις. Υπάρχουν πολλές τεχνολογίες ανάλογα με την έκδοση.Το μεγάλο head up display επαυξημένης πραγματικότητας σου κάνει πιο εύκολη τη ζωή καθώς δεν χρειάζεται να καταφεύγεις για πληροφόρηση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

 Την ίδια στιγμή ... ψάχναμε να βρούμε τους κεντρικούς αεραγωγούς DS Air, μέχρι που τους εντοπίσαμε καλά “κρυμμένους ” ανάμεσα στα πλήκτρα της κεντρικής κονσόλας. Στα συν είναι τα  ειδικά φίλτρα αλλά και η εφαρµογή που ενηµερώνει τους επιβάτες για την ποιότητα του αέρα, για να ξέρεις πότε να ενεργοποιήσεις την ανακύκλωση.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
 Όμως, αν θέλετε να μιλάμε για πρωτοποριακή τεχνολογία δεν είναι δυνατόν να μην σταθούμε σε μια καινοτομία που δεν έχουμε συναντήσει ποτέ σε μοντέλο  ακόμη και μεγαλύτερης κατηγορίας. Πρόκειται για το DS Smart Touch που αποτελεί την κωδική ονομασία μιας μικρής οθόνης 5 ιντσών στην βάση της κεντρικής κονσόλας που αναγνωρίζει σχέδια και μέσω της οποίας χειρίζεσαι άμεσα το σύστημα πολυμέσων.Υπάρχει σε ακριβότερες εκδόσεις.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Οι διακόπτες που υπάρχουν στο εσωτερικό, η σχεδίαση του οποίου σχηματίζει  μια νοητή αψίδα που αγκαλιάζει τους επιβάτες, σχεδιαστικά θυμίζουν διαμάντια όπως και τα μεταλλικά στοιχεία που τους περιβάλλουν.Υπάρχει  κουμπί on/off του συστήματος πολυμέσων και ροδέλα για την ένταση του ήχου όλα με μεταλλική υφή.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Όσο για τα ηλεκτρονικά συστήματα υπάρχουν μεταξύ άλλων: αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, με διατήρηση της λωρίδας, ενεργό cruise control, αναγνώριση εμποδίου με αυτόματο φρενάρισμα, ESP, Hill Assist, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, υποβοήθηση κάμερας με περιμετρική ορατότητα 360⁰ και σύστημα νυχτερινής όρασης.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
Πάμε, όμως, να δούμε ποιες είναι οι δυνατότητες της έκδοσης DS 4 1,5 130 EAT8. Στην καρδιά της υπάρχει η μοναδική με diesel υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο 1.5 λίτρων κινητήρα με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Η απόδοση είναι 130 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ. με την ροπή των 300 Nm. να εμφανίζεται από μόλις  1.750 σ.α.λ.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, με την επιλογή σχέσεων  να γίνεται μέσω του ...περίεργου, κοντού αλλά κομψού διακόπτη. Υπάρχουν διαφορετικά προγράμματα οδήγησης προσανατολισμένα στην οικονομιά, στην άνεση και στην πιο δυναμική, σπορ οδήγηση.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Στην επιλογή Eco και στην δεύτερη Normal όταν δεν πατάτε γκάζι  μπαίνει σε εφαρμογή η λειτουργία coasting  για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Στην σπορ επιλογή οι ταχύτητες γεμίζουν άμεσα με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,9 δευτερόλπετα. Η ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση αλλά και η πολιτισμένη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα φιλτράρουν το χαρακτηριστικό «γουργουρητό» του. Αν θέλετε τώρα πιο ενεργή συμμετοχή μπορείτε να καταφύγετε στα paddles πίσω από το τιμόνι. Η μέση κατανάλωση καυσίμου αν και πιέσαμε την...ντίβα δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα ανά 100 χλιλιόμετρα. Εκπομπές CO2: 126 γρμ./χλμ.(WLTP).

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
Ως καθαρόαιμο γαλλικό μοντέλο DS 4  1,5 130 EAT8  δεν θα μπορούσε παρά να δίνει δείγματα γραφής όσον αφορά στην άνεση. Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή με το αμάξωμα να ταξιδεύει σαν βέλος και με μεγάλη σταθερότητα ακόμη και όταν πλησιάζεις την τελική ταύτητα των 203 χλμ./ώρα. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, παρά την ρύθμιση των αναρτήσεων που είναι προσανατολισμένη στην άνεση. (Γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Το άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με το σύστημα διεύθυνσης που δίνει πολύ καλή πληροφόρηση και οι 17άρες ζάντες με τα ελαστικά με το  προφίλ 215/65, αποτελούν ένα συνδυασμό που εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη στον οδηγό για να κινηθεί με γρηγορότερους ρυθμούς.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8

Έτσι η D S 4 θα στρίψει με μεγάλη... αυτοπεποίθηση έχοντας στην διάθεση της όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήµατα,  τα οποία επεμβαίνουν διακριτικά όποτε χρειαστεί. Η DS Automobiles έχει προικοδοτήσει την ντίβα της και µε ένα εξελιγµένο traction control για την µέγιστη δυνατή πρόσφυση σε χιόνι, λάσπη ή άµµο.Όσο για τα φρένα στο πάτημα του πεντάλ με την φαρδιά επιφάνεια ενργοποιούνται οι αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά  και οι δίσκοι πίσω και ακόμη μετά από σκληρή χρήση ακινητοποιούν με ασφάλεια το αυτοκίνητο.

 Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
Και χωρίς αυτή, το DS 4 της δοκιμής με τις 17άρες ζάντες “Athenes” και τα ελαστικά με το μπόλικο προφίλ (215/65) προσφέρει την κορυφαία άνεση της κατηγορίας. Η μαλακή ρύθμισή της διαχειρίζεται με τρομερή ευκολία και ησυχία τις ανωμαλίες που χαρακτηρίζουν το ελληνικό οδόστρωμα, χωρίς να επιτρέπει πλεύσεις. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και σε συνδυασμό με το καλοζυγισμένο πλαίσιο και το τιμόνι με την καλή αίσθηση και το σωστό βάρος, το DS 4 θα στρίψει με μεγάλη αυτοπεποίθηση. Μόνο σε υπερβολή του οδηγού μπορεί να ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να επεμβαίνει διακριτικά και αποτελεσματικά.

Δοκιμάζουμε τη...ντίβα DS 4 1,5 BlueHDi 130 EAT8
Για να αποκτήσετε την έκδοση της δοκιμής μας Bastille+ η οποία είναι η βασική με εξοπλισμό που δεν βρίσκεις αλλού και περιλαμβάνει μεταξύ των όσων αναφέραμε και 7 αερόσακους και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες με αναδιπλούμενους θερμαινόμενους καθρέφτες και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, χρειάζεστε 30.100 ευρώ. Για την αμέσως επόμενη έκδοση DS4 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Performance Line η τιμή ανεβαίνει στα 33.000 ευρώ ενώ για την πλουσιοτάτη ντίβα 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Trocadero η τιμή είναι στα  35.250 ευρώ  
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top