Mazda: Γιατί τα αυτοκίνητα της κρατάνε μια... ζωή

Σκληρές δοκιμές σε ακραίες καιρικές συνθήκες 

Mazda αντοχή αξιοπιστία δοκιμές

Στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις δοκιμών της, η Mazda ωθεί τα όρια των αυτοκινήτων στα άκρα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μακροζωία τους. Άλλωστε η διαχρονική βιωσιμότητα είναι ένα βασικό στοιχείο για τα περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενός αυτοκινήτου.

Όταν η Mazda λέει ότι τα αυτοκίνητά της είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν, το εννοεί. Κάθε αυτοκίνητο υποβάλλεται σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωση της ανθεκτικότητας του οχήματος. Όλα είναι μέρος του ενισχυμένου οράματος της ιαπωνικής μάρκας για βιώσιμη κατασκευή αυτοκινήτων. Αυτό το αποδεικνύει το νέο εργαστήριο κλιματικών δοκιμών που κατασκευάστηκε πέρυσι στη Χιροσίμα, στα κεντρικά γραφεία της Mazda.

Ο υπερσύγχρονος θάλαμος δοκιμών βάζει τη Mazda στην αιχμή της τεχνολογίας, υποβάλλοντας τα αυτοκίνητά της στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες. Έτσι, ο μέσος καύσωνας ή μια χιονοθύελλα μοιάζει με μια απλή βόλτα στο πάρκο.

Ο μηχανικός Syouta Yamada θέτει τα αυτοκίνητα σε μια σειρά δοκιμών, έτσι ώστε να εκτιμήσει τον αντίκτυπο στα θερμικά υγρά του αυτοκινήτου όταν είναι εν κινήσει. Οι ακριβείς συνθήκες αυτών των δοκιμών είναι ένα αυστηρά φυλαγμένο μυστικό, αλλά γνωρίζουμε ότι το εργαστήριο μπορεί να αναπαράγει εξωτερικές θερμοκρασίες που κυμαίνονται από πολύ υψηλές έως υπό το μηδέν, επίπεδα υγρασίας μεταξύ 30% και 80%, ανέμους έως 250 χλμ./ώρα, καθώς και ισημερινό ηλιακό φως.Μετά τη δοκιμασία, οι μηχανικοί εξετάζουν τα δεδομένα και κάνουν βελτιώσεις, οι οποίες τίθενται σε εφαρμογή στα επόμενα μοντέλα. Ο Uehara θυμάται μια δοκιμή θερμότητας του Mazda CX‑5 έκτης γενιάς, όταν η ομάδα παρατήρησε πως ορισμένα μέρη είχαν συρρικνωθεί.

Η ομάδα του Yamada κατάφερε να ανακατευθύνει τη ροή θερμότητας μακριά από το αυτοκίνητο χωρίς να επηρεάζει την αεροδυναμική αντίσταση, η οποία ελέγχθηκε στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα. Μια καινοτομία που έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Επιπλέον, στο εργαστήριο δοκιμών διάβρωσης οχημάτων, η παγκόσμιας κλάσης τεχνολογία “splash simulation” επιτρέπει στους μηχανικούς να επεξεργαστούν πλευρικά τα μοντέλα, απλοποιώντας έγκαιρα τη διαδικασία δοκιμών για φιλόδοξες νέες δοκιμές.Οι δοκιμές των οχημάτων πραγματοποιούνται στο γήπεδο δοκιμών Miyoshi, το οποίο αποτελείται από 13 δύσκολες πίστες. Εκεί, οι μηχανικοί ελέγχουν για ελαττώματα και ανεπιθύμητο θόρυβο χρησιμοποιώντας τη μοναδική τους τεχνογνωσία.

Όταν η μέρα περάσει και το αυτοκίνητο δεν ελέγχεται πλέον από τους μηχανικούς, τότε ένα ρομπότ το οδηγεί γύρω από τις διάφορες πίστες δοκιμών. Το ρομπότ οδηγεί το αυτοκίνητο σε πλημμυρισμένες χωμάτινες πίστες γεμάτες λακκούβες ως μέρος μιας συναρπαστικής και αποτελεσματικής διαδικασίας δοκιμών. Παρόλα αυτά, ο Yamakawa επιμένει ότι «οποιεσδήποτε αλλαγές στο αυτοκίνητο που θα επηρεάσουν τον οδηγό πρέπει να αξιολογούνται από ανθρώπους και όχι από ρομπότ». Αυτή η διαπίστωση έρχεται και σε συμφωνία με τη φιλοσοφία που έχει η Mazda στον πυρήνα της, ότι το ανθρώπινο συναίσθημα και η αίσθηση είναι αυτά που αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο αποδίδει ένα Mazda.


 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top