Opel Rekord D: Αυτή η...«κολώνια» κρατάει 50 χρόνια

Πόσο μπροστά ήταν από την εποχή του

Opel Rekord D ιστορία 50 χρόνια

Το Opel Rekord D, που γιορτάζει τα 50ά του γενέθλια τον Ιανουάριο του 2022, παρέλαβε τη σκυτάλη από ένα μοντέλο που είχε ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη. Ο προκάτοχός του είχε κατασκευαστεί πάνω από 1,2 εκατομμύρια φορές – δηλαδή το ένα όγδοο όλων των οχημάτων που είχε κατασκευάσει η Opel στα 70 χρόνια της στην παραγωγή αυτοκινήτων.

Το Opel Rekord D ανέβασε τον πήχη και στην παθητική ασφάλεια. Ενισχύσεις στα πλαϊνά τμήματα και την οροφή προσέφεραν προστασία σε περίπτωση πλευρικών συγκρούσεων και ανατροπών, ενώ ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης προστάτευαν τους επιβάτες σε ενδεχόμενη εμπρόσθια σύγκρουση.

 


Οι βενζινοκινητήρες του Rekord D ήταν εξελιγμένα σύνολα των δοκιμασμένων τετρακύλινδρων μονάδων με διάταξη camshaft-in-head (CIH) (εκκεντροφόρος μέσα στην κυλινδροκεφαλή), που είχαν ήδη κατασκευαστεί πάνω από δύο εκατομμύρια φορές μέχρι την εποχή του λανσαρίσματος. Το βασικό μοντέλο είχε κινητήρα 1.7L με 66 hp, ο κινητήρας S απέδιδε 83 hp και η μονάδα 1.9L αντίστοιχα 97 hp.


Επιπλέον το Rekord D έφερε στην αγορά το πρώτο επιβατικό diesel μοντέλο της Opel – το Σεπτέμβριο του 1972. Ο υπετροφοδοτούμενος diesel των 95 ίππων με θάλαμο στροβιλισμού είχε γιορτάσει το ντεμπούτο του τον προηγούμενο Ιούνιο σε ένα πρωτότυπο. 


Από το Μάρτιο του 1972, το Commodore B σηματοδότησε μία επέκταση της γκάμας προς τα πάνω, γεφυρώνοντας το κενό ανάμεσα στο Rekord και τα Admiral και Diplomat που βρίσκονταν στην κορυφή. Το Commodore B μοιραζόταν το ίδιο σχήμα αμαξώματος με το Rekord, αλλά διέθετε πολυτελέστερο εξοπλισμό και ήταν διαθέσιμο μόνο με εξακύλινδρους κινητήρες. Οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες: μετά το 2.5L Commodore S 115 hp ακολούθησε το GS130 hp και στη συνέχεια το 2.8L GS με δύο καρμπυρατέρ και 142 hp.

Τέλος, το Σεπτέμβριο του 1972, το κορυφαίο της γκάμας Commodore GS/E έκανε μία εντυπωσιακή είσοδο στη σκηνή. Ο κινητήρας 2.8L 160 hp με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου προσέφερε συναρπαστικές επιδόσεις. Το coupé μπορούσε να αναπτύξει τελική ταχύτητα 200 km/h, ενώ η τετράθυρη ‘λιμουζίνα’ αντίστοιχα 195 km/h. 
Το Commodore και το Rekord γιόρτασαν τους μεγαλύτερους θριάμβους τους εκτός αγωνιστικής πίστας και ειδικών διαδρομών

Στις αρχές Σεπτεμβρίου του 1976, μία χρυσαφί λιμουζίνα Rekord D πέρασε από τη γραμμή παραγωγής ως τα επόμενο εκατομμυριοστό μοντέλο της σειράς – επιβεβαιώνοντας ότι η αγορά πραγματικά “χρειάζεται το Rekord”, όπως είχε δηλώσει η Opel στο λανσάρισμά του το 1972. Σηματοδοτώντας αυτό το ορόσημο, μία limited edition του ειδικού μοντέλου “Millionaire” με κινητήρα S 2.0L 100 hp και εξοπλισμό “Berlina” κυκλοφόρησε στην αγορά. Όταν λανσαρίστηκε η τελευταία γενιά Rekord το Σεπτέμβριο του 1977, 1.128.196 μονάδες του Rekord D και 140.827 Commodore B είχαν περάσει από τη γραμμή παραγωγής του Rüsselsheim.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top