Yπέβαλαν σε...βασανιστήρια το νέο Opel Asta

Δοκιμές μέχρι τα όρια

Opel Astra 2021 δοκιμές

Η εξέλιξη του νέου Opel Astra προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με την πρεμιέρα της 11ης γενιάς του δημοφιλέστερου συμπαγούς μοντέλου της μάρκας να απέχει μόλις μερικές εβδομάδες. Έχοντας σχεδιαστεί – όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα – με τη βοήθεια υπολογιστή (τεχνολογία CAD), από τον περασμένο χειμώνα το νέο μοντέλο έχει ξεκινήσει τη διαδικασία τελικών δοκιμών, βέλτιστων ρυθμίσεων και αξιολόγησης σε πραγματικές συνθήκες. Τώρα, το Astra εισέρχεται στην τελική ευθεία ενός πραγματικού Μαραθωνίου δοκιμών.


Τα αυτοκίνητα προ-παραγωγής που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτές τις δοκιμές έπρεπε επίσης να ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις της μεγάλης ευθείας του Dudenhofen. Εδώ, όπως όλα τα μοντέλα Opel, η επόμενη γενιά Astra έπρεπε να αποδείξει την αξιοπιστία της στην Autobahn, δηλαδή να παραμένει το όχημα ελεγχόμενο σε ταχύτητες πολύ πάνω από 140 km/h και σταθερό σε απότομο φρενάρισμα. Οδηγώντας σε υψηλές ταχύτητες στο οβάλ τμήμα, οι μηχανικοί της Opel είχαν επίσης την ευκαιρία να αξιολογήσουν εξαρτήματα όπως το καπό και οι υαλοκαθαριστήρες. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδεκτοί κραδασμοί ή ενοχλητικοί θόρυβοι.

Αφού έδωσε τον καλύτερό του εαυτό στις δοκιμές οδήγησης υψηλών ταχυτήτων, το νέο Astra συνέχισε με άλλες δοκιμασίες, όπως διασχίζοντας κοιλότητες με νερό σε διάφορα ύψη με ελάχιστο τα 25 cm. Παρότι δημιουργείται μεγάλο κύμα νερού μπροστά από το αυτοκίνητο δοκιμών αυτό δεν πρέπει να εισέρχεται στο εσωτερικό – το κινητήριο σύνολο, το ηλεκτρικό σύστημα και το κάθε εξάρτημα κάτω από το καπό πρέπει να παραμένουν απολύτως προστατευμένα.

Δεν υπήρχε ανάπαυλα για το νέο Astra ακόμα και μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών στην πίστα. Πέρα από τα βασανιστήρια που υπέμεινε στο οβάλ τμήμα υψηλών ταχυτήτων, στο σιρκουί ελέγχου οδικής συμπεριφοράς και στη διάσχιση νερού, οι μηχανικοί της Opel έφεραν τα οχήματα δοκιμών στον κλιματικό θάλαμο του Dudenhofen. Αυτή η εγκατάσταση περιβαλλοντικών δοκιμών προορίζεται για την αξιολόγηση της λειτουργικότητας των οχημάτων, των υποσυστημάτων και των εξαρτημάτων σε ακραίες συνθήκες. Για την επόμενη γενιά Astra, ο κλιματικός θάλαμος δημιουργήθηκε για να δοκιμαστεί η στεγανοποίηση (τσιμούχες) του οχήματος από τη σκόνη και την άμμο.

Εκτός από τον κλιματικό θάλαμο, η Opel φέρνει τα αυτοκίνητα δοκιμών σε μία κλιματική αεροδυναμική σήραγγα προκειμένου να αξιολογηθεί η απόδοση του νέου Astra σε ποικίλες συνθήκες λειτουργίας. Για παράδειγμα, η κλιματική αεροδυναμική σήραγγα προσομοίωνε οδήγηση σε μποτιλιαρίσματα, ανηφόρες και κατηφόρες, για να δοκιμαστεί η ψύξη των φρένων. Οι μηχανικοί μπόρεσαν να διαπιστώσουν εάν ο στροβιλισμός του χιονιού στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου μπορούσε να μπλοκάρει τις εισαγωγές αέρα.
Επιπλέον, κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να πωλείται στην Ευρώπη αν δεν περάσει τις δοκιμές EMC κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έγκρισης τύπου. Οι δοκιμές EMC διασφαλίζουν ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα ενός αυτοκινήτου είναι απρόσβλητα από παρεμβολές.

Ο ομάδα της Opel δοκίμασε τη θωράκιση του νέου Astra στις ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές σε ένα ειδικά κατασκευασμένο εργαστήριο EMC στο Rüsselsheim. Ενώ το αυτοκίνητο δοκιμών εκτίθεται σε παρεμβολές που εκπέμπονται σε μεγάλο εύρος συχνοτήτων, ειδικά υλικά στους τοίχους απορροφούν την ακτινοβολία ώστε να μην αντανακλάται στον θάλαμο. Επομένως, οι μηχανικοί αποκτούν καθαρά, αξιόπιστα δεδομένα. Το νέο μοντέλο παίρνει το “πράσινο φως” – και τελικά λαμβάνει την έγκριση τύπου – όταν όλα του τα συστήματα έχουν αποδείξει ότι είναι απρόσβλητα σε ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top