Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 B5 Mild Hybrid AWD Geartronic 235 hp 

Αρχοντιά και ασφάλεια υψηλών προδιαγραφών

Volvo XC90 B5 Mild Hybrid AWD Geartronic 235 hp δοκιμή

Είναι αδύνατον να περάσει από μπροστά σου το Volvo XC90 και να μην το προσέξεις. Δεν είναι τόσο ο επιβλητικός όγκος αλλά το στυλ του αυτοκινήτου καθώς η μινιμαλιστική σχεδίαση του σε συνδυασμό με την φινέτσα και την κομψότητα, δημιουργούν ένα σύνολο που εκπνέει αρχοντιά . Την ίδια στιγμή το όνομα της Volvo είναι συνυφασμένο με την απόλυτη ασφάλεια.

Όλα αυτά και το γεγονός ότι το μοντέλο που δοκιμάσαμε είχε 7 θέσεις, το κάνουν ελκυστική  επιλογή για επιχειρηματίες και οικογενειάρχες που έχουν την δυνατότητα να διαθέσουν κάτι παραπάνω για να αποκτήσουν ένα μοντέλο που αν μη τι άλλο προσδίδει κύρος στον ιδοκτήτη του . Και όπως ορίζει η εποχή κάτω από εντυπωσιακό παρουσιαστικό του XC90 «κρύβεται» η νέα γενιά κινητήρων της Volvo με την κωδική ονομασία Drive-E. Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση Volvo XC90 B5 AWD Geartronic 235 hp 


Ας ξεκινήσουμε από την εξωτερική εμφάνιση της ναυαρχίδας της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία όπως είπαμε μετά και τις τελευταίες αισθητικές ανανεώσεις διακρίνεται για την απλότητα της. Μπροστά ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα με το σχήμα του σφυριού του θεού Θωρ από την μυθολογία και τους...εκδικητές.

Οι καμπύλες που διαγράφονται στο αυτοκίνητο κρύβουν εντέχνως τις διαστάσεις του οι οποίες είναι μεγάλες. Το XC90 έχει μήκος 4,953 μ., ύψος 1.771 μ. πλάτος 2,008, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει στα 2.984 μ. Στο πίσω μέρος τα μεγάλα φωτιστικά σώματα "αγκαλιάζουν"  τις γωνίες του αμαξώματος, ενώ συνολικά έχουν προιστεθέι και άλλες νικελένιες λεπτομέρεις που ανεβάζουν το επίπεδο της πολυτέλειας.


Μπαίνοντας στο εσωτερικό απλά με την ματιά αντιλαμβάνεσαι την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την πολυτέλεια . Αφρώδη πλαστικά σχεδόνε σε όλα τα σημεία με το ταμπλό να ακολουθεί και αυτό την μινιμαλιστική σχεδίαση.H χλιδάτη έκδοση Inscription που οδηγήσμαε ανεβάζει επίπεδα πολυτέλειας με τον επιλογέα ταχυτήτων από κρύσταλλο του διάσημου Σουηδικού οίκου Orrefors, τις εσωτερικές διακοσμητικές επιφάνειες από ξύλο Linear Walnut, τα αναπαυτικότατα καθίσματα comfort και το δέρμα Mortiz.

Η τεχνολογία γίνεται αντιληπτή στην ψηφιακή οθόνη οργάνων και στην κεντρική οθόνη όπου γίνονται όλοι οι χειρισμοί των ηλεκτρονικών συστημάτων. Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων προβάλλονται μεταξύ άλλων και οι οδηγίες πλοήγησης, τηλέφωνα και τρέχοντα οδικά σήματα ανάλογα με την διάταξη που θα επιλέξετε μεταξύ των τεσσάρων προγραμμάτων γραφικών. Η ρύθμιση της φωτεινότητας γίνεται αυτόματα ανάλογα με το εξωτερικό φως  έτσι ώστε να μην κουράζονται τα μάτια σας. 


Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής η οποία παραπέμπει σε τάμπλετ όχι μόνο στο σχήμα της αλλά και στον τρόπο λειτουργίας της. Μέσα σε λίγα λεπτά μπορείτε να εξοικειωθείτε με τον χειρισμό της και να μπείτε στο...βασίλειο των πλούσιων ηλεκτρονικών συστήματων άνεσης και ασφάλειας. Και όταν μιλάμε για ασφάλεια μιλάμε για Volvo είναι ταυτισμένη με αυτήν. 

Το νέο Volvo XC90 διαθέτει  στάνταρ  το Pilot Assist το οποίο "έκλεψε "την παράσταση στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP με την απόλυτη επίδοση στην αυστηρή διαδικασία αξιολόγησης των συστημάτων αυτόνομου φρεναρίσματος πανικού και με  το σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και με την δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα.

Πάρτε τώρα ...χαρτί και σημειώστε αναλυτικά τα συστήματα που διαθέτει. Υπάρχει το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα),  με την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων,  παρέχοντας ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ώρα.Το City Safety, το σύστημα της Volvo για αυτόνομη πέδηση για αποφυγή συγκρούσεων με προπορευόμενα οχήματα σε συγκεκριμένο εύρος ταχυτήτων.Το προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, ενεργό σε δρόμους με σχετικά καλή σήμανση των λωρίδων κυκλοφορίας στο οδόστρωμα και για ταχύτητα μέχρι τα 130 χλμ./ώρα.

Το  σύστημα City Safety συμπεριλαμβάνει και ανίχνευση πεζών και ποδηλατών με αυτόματη πέδηση, με λειτουργία σε κάθε συνθήκη φωτισμού, ακόμα και το βράδυ ενώ Το Pilot Assist ξεκουράζει τον οδηγό στην οδήγηση με πυκνή κυκλοφορία, ενώ  η πανοραμική  κάμερα 360° κάνει το παρκάρισμα εύκολο. Την ίδια στιγμή πήρε με άνεση τα 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP με υψηλότατες βαθμολογίες στην προστασία ενήλικων επιβατών, στην προστασία παιδιών επιβατών και στην προστασία πεζών.

Όσο για τους χώρους επιβατών τι να πούμε; Οι επιβάτες κάθονται αρχοντικά ακόμη και στην τρίτη σειρά καθισμάτων που υπάρχουν για τον έκτο και τον έβδομο.  Ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια τους ξεπερνά το ένα μέτρο (1038 mm με διαθέσιμο για τους τους επιβάτες της δεύτερης 940 mm  και της τρίτης  811 mm . Όσον αφορά την χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ αυτή φτάνει τα 680 λίτρα τιμή που ανεβαίνει στα  1.868  ανάλογα βέβσαια με τη διάταξη των πίσω καθισμάτων.Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα καλύπτουν τις ανάγκες όλων των επιβατών. 


Στην "καρδιά του" Volvo XC90 της δοκιμής μας υπήρχε το δημοφιλές δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο diedel μοτέρ που αποδίδει  235 ίππους στις 4000 σ.α.λ. και το mild hybrid σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας KERS με μια  ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια και την μπαταρία των 48 Volt. Το σύστημα αυτό βελτιώνει σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας μέχρι και 15%, ενώ την ίδια στιγμή μειώνει τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου συγκριτικά με την απλή έκδοση  D5 XC90. Όπως σε όλα τα ήπια υβριδικά συστήματα η εξοικονόμηση της ενέργειας γίνεται τόσο κατά το φρενάρισμα όσο και κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου. Το μοτέρ συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις με τις αλλαγές να γίνονται και χειροκίνητα με τα paddlies από το τιμόνι.


Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας "φυσάει" στον δρόμο.Είχαμε τη διάθεση μας 5 προγράμματα οδήγησης με την επιλογή την Eco  για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (κυμάνθηκε γύρω στα 7 λίτρα ), την Comfort για καθημερινή χρήση, την Individual  με ξεχωριστές προσωπικές καταστάσεις, την Dynamic για να έχεις στην διάθεση σου τη μέγιστη ισχύ και την Off Road, για εκτός δρόμου κίνηση με πλήρως ενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας.

Στην πράξη, το ήπιο υβριδικό σύστημα βοηθά κυρίως κατά την εκκίνηση από στάση αλλά και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις με μικρές ταχύτητες, με την  έξτρα ισχύ και ροπή έως 16 PS και 40 Nm σύμφωνα με τη σουηδική φίρμα.Με την ροπή στρέψης στα 48 κιλά στην κλίμακα στροφών από 1750-2500 σ.α.λ. νιώθεις την δύναμη να ξεδιπλώνεται από χαμηλά και μέχρι τα "κόκκινα" του στροφόμετρου με τα 0-100 χλμ.ώρα να έρχονται σε 7,5 δευτερόλπετα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 220 χλμ.ώρα  (Εκπομπές CO2 στα 177--199 γρμ./χλμ.)


Το Volvo XC 90 B5 Mild Hybrid AWD "πατάει" στην πλατφόρμα SPA και... τρελαίνεται για ταξίδια. Καταπίνει με άνεση μεγάλες αποστάσεις με υποδειγματική ποιότητα κύλισης   αφήνοντας τους επιβάτες ξεκούραστους. Η διάταξη των αναρτήσεων αποτελείται από  διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και δίνει στη ρύθμιση dynamicμειωμένες κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος . Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν δυνατά και άμεσα με εντυπωσιακή απόδοση.  


Κινηθήκαμε και εκτός δρόμου επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης οff road. Η μεγάλη δύναμη του XC90 ,το αυξημένο ύψος σε βοηθούν να κινηθείς σε κακοτράχαλες διαδρομές ξεπερνώντας με άνεση και λαπσώδεις επιφάνεις ενώ το μόνο που σε εμποδίζει να ξεπεράσεις τα όρια είναι οι 20άρες ζάντες με τα ασφάλτινα ελαστικά.  Σε τελική ανάλυση τα οποία λάθη σου διορθώνονται από το πλούσιο πακέτο ασφαλείας του αυτοκινήτου.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 79069 ευρώ με την έκδοση της δοκιμής μας Inscription κοστίζει 89317 ευρώ. όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται με πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και πέντε χρόνια οδική βοήθεια. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top