Δοκιμάζουμε το νέο FIAT 500X 1.3 FireFly DCT

Φινετσάτο με "ψυχωμένη καρδιά"

FIAT 500X 1.3 FireFly DCT δοκιμή

Νομίζουμε ότι η διαφήμιση του Fiat 500X με το 500αράκι που "καταπίνει" το Viagra και φουσκώνει αποκτώντας την κορμοστασιά ένός αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά του αλλά με μεγαλύτερους χώρους και εκτός δρόμου δυνατότητες είναι μια από τις καλύετρες που έχουμε δει. Η διαφορετικότητα του σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού ήταν αυτή που το έκανε να ξεχωρίζει και να γίνει αγαπητό σε μικρότερες και όχι μόνο ηλικίες. Οι Ιταλοί φρόντισαν να τονώσουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων αγοραστών με αισθητικές αναβαθμίσεις αλλά και με την προσθήκη ενός κινητήρα  που του δίνει μεγαλύτερες δυνατότητες. Η φινέτσα είναι ένα από τα στοιχεία που συνοδεύουν το 500Χ το οποίο όπως θα δείτε έχει και "ψυχωμένη καρδιά."


Εντάξει το Fiat 500 X είναι στην αγορά από το 2014 αλλά η σχεδίαση του, έδωσε το δικαίωμα στους Ιταλούς να μην χρειαστεί να προβούν σε μεγάλες αλλαγές αλλά σε διακριτικές κυρίως στα φωτιστικά σώματα και στους προφυλακτήρες .

Εσωτερικά η ποιότητα κατασκευής αναβαθμίστηκε με πολυτελή στοιχεία όπως είναι το σκέπαστρο στα όργανα που διαθέτει επένδυση αλκαντάρα με κόκκινες ραφές και τα δερμάτινα αναπαυτικά καθίσματα. Οι Ιταλοί έδωσαν μεγάλη προίκα στα ηλεκτρονικά συστήματα.

Οι πιο εμφανείς αναβαθμίσεις εντοπίζονται στο νέο πίνακα οργάνων ο οποίος διαθέτει και έγχρωμη οθόνη TFT 3,5” με πλουσιότερο μενού όσον αφορά τον υπολογιστή ταξιδιού αλλά και στην μεγαλύτερη κεντρική οθόνη 7 ιντσών.

Στην τελευταία εμφανίζονται οι πληροφορίες του αναβαθμισμένου συστήματος πλοήγησης και του συστήματος πολυμέσων Uconnect . Εδώ υπάρχει συνδεσιμότητα με Android Auto, MirrorLink και  Apple CarPlay.

Όσον αφορά τους χώρους επιβατών παραμένουν άνετοι  με το βαθύ  πορτμπαγκάζ να έχει διαθέσιμα 350 λίτρα. (Διαστάσεις 4.269 x 1.796 x 1.595 mm.)


Όλα αυτά όμως δεν θα είχαν καμμία αξία αν δεν έκαναν..." μεταμόσχευση καρδιάς" στο crossover Fiat 500 X. Το νέο βενζινοκίνητο μοτέρ 1,3 λίτρων με ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής τρίτης γενιάς (MultiAir III), αποτελεί μέλος της οικογένειας  FireFly Turbo του ομίλου. Οι νέοι κινητήρες που φέρουν την συγκεκριμένη κωδική  ονομασία είναι  ελαφρύτεροι και  20% οικονομικότεροι σε σχέση με την προηγούμενη γενιά .Καλύπτουν τις νέες αυστηρές προδιαγραφές Euro 6d-TEMP καθώς διαθέτει και νέο φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (GPF).Οι εκπομπές CO2  είναι στα  133 γρμ./χλμ.

Ο νέος κινητήρας αντικατέστησε τον προηγούμενο 1.4 MultiJet και αποδίδει 150 ίππους στις 5.250 σ..α.λ. με την ροπή στρέψης να είναι  270 Nm στις 1.850 σ.α.λ. Στην πράξη όλα είναι καλύτερα. Στο πάτημα του γκαζιού η απόκριση είναι καλή , το μοτέρ αναπτύσσει ταχύτητα με πολιτισμένο τρόπο εκμηδενίζοντας σχεδόν τον θόρυβο που έκανε ο απερχόμενος κινητήρας ,ανεβάζει  στροφές χωρίς να "λαχανιάζει" . Η δύναμη του εμφανίζεται από χαμηλά ,και η απόδοση του ενισχύεται από την αγαστή συνεργασία που έχει  με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη  DCT των 6 σχέσεων.

Το τελευταίο διαχειρίζεται σωστά την ισχύ του κινητήρα με γρήγορες επιταχύνσεις στις προσπεράσεις , προσφέροντας μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμου η οποία στην διάρκεια της δοκιμής ακόμη και με αγωνιστικούς ρυθμούς δεν ξεπέρασε την μέση των 7,5-8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τα 0-100 χλμ έχρονται σε 8,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.


Την ίδια στιγμή το άκαμπτο πλάσιο του Jeep Renegade ,συγνώμη του Fiat 500 X (μπερδεύτηκα λόγω...συγγένειας )αλλά και η ρύθμιση των αναρτήσεων παρά το αυξημένο ύψος προσφέρουν μειωμένες κλίσεις στις στροφές με το σύστημα διεύθυνσης να είναι γρήγορο και να δίνει σωστή πληροφόρηση. Έτσι έχεις την δυνατότητα να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς με αυξημένο το αίσθημα ασφάλειας για οδηγό και επιβάτες ενώ και τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά όποτες τα χρειάστηκαμε ή ακόμη και σε εικονικά φρεναρίσματα πανικού.

Κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές εκεί όπου η αυξημένη απόσταση σου δίνει την δυνατότητα να ξεπεράσεις με άνεση όχι και τόσο βατούς χωματόδρομους. Αλλά ως εκεί.Το αναβαθμισμένο πακέτο ασφάλειας που κάνει εύκολη την ζωή του οδηγού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αναγνώριση εμποδίου με αυτόματο φρενάρισμα, cruise control, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής  λωρίδας, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, την κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος , αυτόματα φώτα, διζωνικό κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. 


Σε τελική ανάλυση το Fiat 500 X με τις αισθητικές και ηλεκτρονικές αναβαθμίσεις και κυρίως με το νέο κινητήρα που "φυσάει" στέκεται επάξια απέναντι σε νεώτερους αντιπάλους του.

Για την απόκτηση του χρειάζεστε 22000 ευρώ και για το μοντέλο Sport της δοκιμής με πλήρη εξοπλισμό και τις   πανέμορφες 19άρες ζάντες θέλετε 23700 ευρώ.   
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top