Ο φόβος φυλάει τα έρημα, λέει ο λαός, κάτι που φαίνεται μερικώς να ισχύει και για τα ανασφάλιστα οχήματα. Τα νεώτερα στοιχεία δείχνουν πως από τα αρχικώς 1,15 εκατ. ανασφάλιστα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, που είχαν εντοπιστεί από τις διασταυρώσεις των συναρμόδιων υπουργείων και φορέων, τα 320.000 έσπευσαν- εξαρχής- οι ιδιοκτήτες τους, να τα ασφαλίσουν.

Ο αριθμός των αυτοκινήτων που ασφαλίστηκαν και μετά τη λήξη της παράτασης προθεσμίας (14 Ιουλίου) εκτιμάται σήμερα στα 450.000, αλλά απέχει από τα 1,15 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα.

Πηγές με γνώση της κατάστασης σημειώνουν ότι ένας εξίσου μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών οι οποίοι παρέλαβαν την ειδοποίηση της ΑΑΔΕ έσπευσαν και διόρθωσαν τα λάθη στα ειδοποιητήρια από τις λίστες των υπουργείων οικονομικών και Μεταφορών και από τα στοιχεία των Ασφαλιστικών Εταιριών, τα οποία έτσι κι αλλιώς εξ αρχής δεν συμφωνούσαν μεταξύ τους.

Μάλιστα η ΑΑΔΕ στις 14 Ιουλίου διαμήνυσε πως δεν πρόκειται να κάνει καμία κίνηση και καμία νέα διασταύρωση για να διαπιστώσει αν τα στοιχεία που της δίνουν υπουργεία και φορείς είναι τα σωστά( σ.σ. δεν είναι δουλειά της), αν προηγουμένως δεν επικαιροποιηθεί από το υπουργείο Οικονομικών η τελική λίστα. Άλλωστε για να μπορούν να επιβληθούν  κλιμακωτά από 100 έως 250 ευρώ πρόστιμα, χρειάζεται να έλθει τροπολογία για να είναι νομοθετημένη η αλλαγή και με βάση τη νομοθεσία να επιβάλει η ΑΑΔΕ πρόστιμα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι τα ασφαλισμένα οχήματα πλέον εκτιμώνται στα 6,2 εκατ. έναντι 5,6 εκατ που ήταν στο τέλος του 2016, κάτι που σημαίνει ότι 600.000 οχήματα εξακολουθούν να είναι ανασφάλιστα, συγκριτικά τα μισά από τα 1,15 εκατ τα οποία εντοπίστηκαν αρχικώς.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι μεγάλο μέρος των 600.000 ανασφάλιστων οχημάτων είναι παλιά αυτοκίνητα που έχουν εγκαταλειφθεί ανά την επικράτεια , κυρίως στη περιφέρεια όπως και πολλές μοτοσυκλέτες, κυρίως μικρού κυβισμού που χρησιμοποιούνταν παράνομα από νεαρούς στις πλείστες των περιπτώσεων μάλιστα χωρίς δίπλωμα όπως συχνά συμβαίνει στην επαρχία.

Tags: