Αλλαγές προωθούνται στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, με αποτέλεσμα να υπάρξουν μειώσεις φόρων και τελικά εκπτώσεις στις τιμές λιανικής.

Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι δύο:

  • Η πρώτη αφορά στην εισαγωγή νέων συντελεστών ανάμεσα στα ποσά ώστε να μην διπλασιάζεται το Τέλος Ταξινόμησης
  • Η δεύτερη αφορά στην διατήρηση των υπαρχόντων συντελεστών αλλά οι επιπλέον επιβαρύνσεις να αφορούν μόνο για το επιπλέον ποσό πάνω από το βασικό συντελεστή του 4%

Ειδικότερα, η πρώτη πρόταση περιλαμβάνει την εισαγωγή νέων συντελεστών 6% (από 14.001 έως 15.500 ευρώ), 12% (από 17.001 έως 18.500 ευρώ) και 20% (από 20.001 έως 22.500 ευρώ) ώστε να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά στην καταβολή του Τέλους Ταξινόμησης ίδιων αυτοκινήτων αλλά με διαφορετικό εξοπλισμό.

Η δεύτερη πρόταση αφορά στην διατήρηση των υπαρχόντων συντελεστών 4% έως και 32% αλλά με την διαφορά ότι θα φορολογούνται κλιμακωτά με επιπλέον συντελεστή μόνο τα ποσά που υπερβαίνουν την αρχική Αξία Λιανικής προ Φόρων που είναι οι 14.000 ευρώ και όχι όλο το ποσό.

Το αποτέλεσμα πάντως όποια από τις δύο προτάσεις υιοθετηθεί θα είναι η μείωση των τιμών λιανικής για τους καταναλωτές.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Αν ένα αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.000 ευρώ αντί να καταβληθεί Τέλος Ταξινόμησης ίσο με 8% επί του συνολικού ποσού προτείνεται να επιβληθεί φόρος 4% στα πρώτα 14.000 ευρώ και 8% για τα υπόλοιπα 2.000 ευρώ.

Με το παλαιό σύστημα οι εισαγωγείς θα έπρεπε να καταβάλουν 1.280 ευρώ για Τέλος Ταξινόμησης ενώ με το νέο σύστημα θα καταβάλουν μόλις 720 ευρώ. Δηλαδή το Τέλος Ταξινόμησης θα μειωθεί κατά 560 ευρώ ή θα μειωθεί κατά 77,7%!

 

Πηγή: enikonomia
Tags: