Tην εικόνα με τα πληρώματα των Canadair να πετούν για να σβήσουν κάποια πυρκαγιά, το φετινό καλοκαίρι δεν θα την δούμε και τόσο συχνά. Όχι γιατί ξέρουμε από τώρα ότι δεν θα πιάσει φωτιά σε μια δύσβατη περιοχή ή σε κάποιο δάσος αλλά γιατί τα πιο αξιόπιστα εναέρια μέσα πυρόσβεσης, έχουν μείνει στα... υπόστεγα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Star η ελληνική αεροπορική βιομηχανία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αγοράσει ανταλλακτικά για τα αεροσκάφη. Επιπλέον, οι κατασκευάστριες εταιρίες ζητούν μεγάλες προκαταβολές. Αποτέλεσμα; Τα Canadair να είναι καθηλωμένα για όλο το καλοκαίρι.

Η χώρα μας διαθέτει 11 αεροσκάφη τύπου Canadair, CL 215, ηλικίας 40 ετών. Φέτος θα είναι διαθέσιμα 8.
Επίσης, από τα 7 αεροσκάφη, CL 415, που είναι νεότερα, θα πετάξουν μόλις 4.

Ο Μιχάλης Χάλαρης είναι αντιπρόεδρος της Ένωσης πτυχιούχων αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος. Έχει στην ευθύνη του ένα κομμάτι του Υμηττού, ενός εκ των τελευταίων πνευμόνων της Αττικής. Πως όμως θα μπορέσει να σβήσει μια πυρκαγιά όταν το 40% των οχημάτων που διαθέτει η πυροσβεστική είναι 20ετιας και με ταλαιπωρημένα λάστιχα;

Όσα μέσα και να έχεις, η φωτιά για να σβήσει χρειάζεται προσωπικό. 500 πυροσβέστες μετακινήθηκαν στα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως αλλώστε προβλεπόταν από την σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε την διαχείριση τους. Με ελικόπτερα του στρατού τύπου Σινουκ και με νοικιασμένα εναέρια μέσα, οι πυροσβέστες θα προσπαθήσουν να τα βγάλουν πέρα ένα ακόμα καλοκαίρι.

 

Tags: