Τον συνδυασμό παραγόντων διερευνούν τεχνικοί και εμπειρογνώμονες, ώστε να μπορέσουν την Παρασκευή να έχουν το πόρισμα για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Ο ανθρώπινος παράγοντας, η τεχνική υποδομή, η συντήρηση τροχαίου υλικού και αμαξοστοιχίας, τα λάθη και οι παραλείψεις εξετάζονται ως ενδεχόμενα.

Οι ταχογράφοι θα καταδείξουν την ακριβή ταχύτητα με την οποία έτρεχε το τρένο λίγο πριν από την πρόσκρουση. Ένα σενάριο θέλει το τρένο να κινείται με 130 χλμ την ώρα. 

Οι μηχανοδηγοί, έχοντας τη χάραξη του δρομολογίου, γνωρίζουν ότι στις πυκνοδομημένες περιοχές ή στις περιοχές που υπάρχει σταθμός, μειώνουν την ταχύτητα τους στα 40 έως 60 χλμ. 

Αν και ο μηχανοδηγός είχε εμπειρία, δεν αποκλείεται, όπως επισημαίνουν στελέχη των εταιριών, να μην αντιλήφθηκε μέσα στη νύχτα την παράκαμψη που έπρεπε να ακολουθήσει.

Ελλείψεις και καθυστερήσεις

Στις γραμμές δεν εκτελείτο καμία εργασία. Αν και στο Άδενδρο δεν υπάρχει σταθμός σε λειτουργία, τα τρένα κάνουν παράκαμψη, βγαίνοντας για περίπου 500 μέτρα από την κεντρική γραμμή. Έτσι, και η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα -Θεσσαλονίκη, με τους 70 επιβάτες και τους 5 υπαλλήλους,  αναγκαστικά οδηγήθηκε  στην παρακαμπτήριο του σταθμού.

Εργαζόμενοι των εταιριών κάνουν λόγο για καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των εργασιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, συμπεριλαμβανομένης και της έλλειψη φωτοσήμανσης. Εάν είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο σημείο, δεν θα χρειαζόταν να γίνονται παρακάμψεις.

Το σύστημα που δεν λειτουργεί

Στις συγκοινωνίες υπάρχουν συστήματα που εξασφαλίζουν τη μέγιστη ασφάλεια, όπως, για παράδειγμα, το σύστημα ελεγχόμενης ταχύτητας και το σύστημα φωτοσήμανσης. Μόνο που, σύμφωνα με πληροφορίες του Star, στο σιδηρόδρομο τα συστήματα αυτά όχι απλώς είναι απενεργοποιημένα αλλά δεν είναι καν εγκατεστημένα.

Το κινητήριο βαγόνι της αμαξοστοιχίας  προσέκρουσε με σφοδρότητα  στο διώροφο σπίτι, σκορπίζοντας το θάνατο σε τρεις ανθρώπους.  Ένας επιβάτης, ο μηχανοδηγός και ο ελεγκτής έχασαν τη ζωή τους. Μάλιστα, όπως είπε συγγενής του ελεγκτή, στην εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα», στο παρελθόν είχε βρεθεί άλλες τρεις φορές σε σιδηροδρομικό ατύχημα, όπως σας έχει ενημερώσει το star.gr.

Σήμερα, πάντως, Δευτέρα, άρχισε η φόρτωση και η απομάκρυνση των βαγονιών από το σημείο, ενώ συνεργεία υπαλλήλων σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζουν τις εργασίες καθαρισμού και αποκατάστασης των ζημιών. Την ίδια ώρα, συγγενείς και φίλοι του 50χρονου επιβάτη, γιατρού στο επάγγελμα, που έχασε τη ζωή του, τον συνόδευσαν στην τελευταία του κατοικία.  

 

 

Tags: