Η απόφαση της Citroen να δημιουργήσει το 2015 μια ξεχωριστή μάρκα την DS Automobile που να εκπροσωπεί την πολυτέλεια και την ξεχωριστή εμφάνιση βρήκε ανταπόκριση  στους υποψήφιους αγοραστές που επιζητούν  αυτά τα προσόντα. Μάλιστα δημιούργησε μια ολόκληρη σειρά την DS3 , την DS4 και την DS5 που μας δόθηκε για δοκιμή. Μιλάμε για την ναυαρχίδα της εταιρείας η οποία σε εντυπωσιάζει με την επιβλητική της εμφάνιση. Η  DS5 μπορεί να περηφανεύεται ότι είναι μοναδική καθώς στην αγορά δεν υπάρχει άλλο μοντέλο σαν και αυτή. Αν και ο προσανατολισμός της είναι οικογενειακός ,η αθλητική κορμοστασιά της  κρύβει με τον καλύτερο τρόπο την συντηρητικότητα που έχουν συνήθως τέτοια μοντέλα. Με μυώδες καπό, τεράστια φωτιστικά σώματα με συνδυασμό led και xenon που «αγκαλιάζουν» τα φτερά.

Οι σχεδιαστές ζωγράφισαν με την  πινελιά της χρωμιωμένης φάσας που ξεκινά από τα φωτιστικά σώματα και καταλήγει στο παρμπρίζ σε σχήμα μπούμερανγκ και την  τεράστια νικελένια μάσκα. Η DS «τραβάει» τα βλέμματα από όπου και αν περνάει. Αλλά και στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές έχουν «ζωγραφίσει»  με κύριο χαρακτηριστικό την χαμηλωμένη οροφή και το διπλό πίσω τζάμι που φθάνει μέχρι την οροφή. Από όποια μεριά και αν την κοιτάξεις δεν θα βρεις σημείο που να μην σου αρέσει.

Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται και όταν περνάς στο εσωτερικό καθώς το κεκλιμένο ταμπλό το οποίο είναι κατασκευασμένο από μαλακά υλικά, ουσιαστικά είναι ένα με την κονσόλα που φθάνει μέχρι πίσω και χωρίζει οδηγό και συνοδηγό δίνοντας τους ξεχωριστούς χώρους. Οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από την αεροναυπηγική για την κατασκευή του ταμπλό και στο τελευταίο συνηγορούν και οι διακόπτες όλων των ηλεκτρικών παραθύρων και των κλειδαριών που έχουν μεταφερθεί στην βάση της κονσόλας σε ακριβώς δίπλα στο δεξί χέρι του οδηγού. Σε άλλους αυτή η επιλογή δεν άρεσε, εμείς όμως την βρήκαμε πολύ βολική όταν ξεφύγαμε από την ακούσια κίνηση να πάμε στις πόρτες για να ανοίξουμε τα παράθυρα .

Η μόνη ένσταση μας είναι η υποτυπώδης ποτηροθήκη που υπάρχει. H DS όμως  σε αποζημιώνει με τον τεράστιο διπλό χώρο που υπάρχει κάτω από τον «τεμπέλη». Δεύτερο στοιχείο που θυμίζει πιλοτήριο είναι η κονσόλα που υπάρχει στην οροφή. Εκπληκτική είναι επίσης ή επιλογή της εταιρείας να τοποθετήσουν δυο ξεχωριστές γυάλινες οροφές πάνω από οδηγό και συνοδηγό που ανοίγουν επίσης ξεχωριστά. για τους πίσω επιβάτες υπάρχει μια κανονική γυαλί ενώ όταν επιλέξεις να έχεις τα σκιάδια ανοιχτά τότε το όλο αποτέλεσμα είναι πολύ φουτουριστικό.

Στα θέματα τεχνολογίας ο εξοπλισμός είναι πλουσιότατος ενώ ξεχωρίζεις την έγχρωμη οθόνη αφής  των 7 ιντσών  η οποία με την κατάλληλη επιλογή γίνεται mirroring των κινητών τηλεφώνων είτε iOS είτε Android. Με μήκος στα 4,5 μέτρα οι επιβάτες χαίρονται τους άνετους χώρους στα αναπαυτικότατα καθίσματα- πολυθρόνες με τα τεράστια προσκέφαλα. Για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 486 λίτρα. Όμως η DS5 όπως είδαμε και στην συνέχεια δεν πουλάει μόνο… μούρη αλλά είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς ιδιαίτερα οικονομικό στα καύσιμα και ιδιαίτερα ξεκούραστο για τους επιβάτες ακόμη και μετά από διαδρομές πολλών μα πάρα πολλών χιλιομέτρων .

Ας ξεκινήσουμε από το μοτέρ . Στην «καρδιά» της DS5 της δοκιμής μας υπάρχει ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.6 BlueHDi με τους 120 ίππους στις 3.500 σ.α.λ.,και τα 300 Νm ροπής στις  1.750 σ.α.λ. ο οποίος σε αυτή την περίπτωση ίσα που ακούγεται ακόμη και στα πιέσματα. Η ησυχία οφείλεται καθαρά στον τομέα της ηχομόνωσης η οποία ήταν εξαιρετική. Το μοτέρ συνεργάζεται με εξάρι  αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο άλλαζε τις σχέσεις χωρίς κρεμάσματα. Η επιλογή S άλλαζε πιο γρήγορα τις ταχύτητες καλύπτοντας τις όποιες αγωνιστικές διαθέσεις του οδηγού. Βέβαια διευκρινίζουμε ότι ο χαρακτήρας της DS5 είναι προσανατολισμένος στην άνεση ειδικά στα πολύωρα ταξίδια στον ανοιχτό δρόμο, όπου κυριολεκτικά «καταπίνει» τα χιλιόμετρα χωρίς να το καταλαβαίνεις.

Τα 0-100  χλμ./ώρα έρχονται σε 11,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα στα 191 χλμ./ ώρα. Στην πράξη ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την ελαστικότητα του και την άμεση ανταπόκριση στο πάτημα του γκαζιού.Τα καλά νέα συνεχίζονται στον τομέα της κατανάλωσης όπου παρά την  γρήγορη οδήγηση και τις συνεχόμενες υψηλές ταχύτητες η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι αν οδηγήσεις αμυντικά η μέση κατανάλωση μπορεί να κατέβει στα 5,5 λίτρα. Η DS5 όπως είπαμε και προηγουμένως είναι προσανατολισμένη στην άνεση.

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική ενώ ο τρόπος που φιλτράρει τις κακοτεχνίες του δρόμου είναι για σεμινάρια. Τα φρένα έχουν επίσης εξαιρετική απόδοση.  H  τιμή της βασικής έκδοσης είναι στα 31950 ευρώ και διαθέτει μεταξύ άλλων όλο το πακέτο ασφαλείας και άνεσης, με 6 αερόσακους,  ESP, με hill holder  ηλιοροφή με 3τμήματα, ηλεκτρικά παράθυρα κλειδαριές , κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας , navigation κ.α.  

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: