Η σειρά 3 της Βαυαρικής εταιρείας ήταν και είναι η αγαπημένη πολλών οδηγών . Η τελευταία ανανεωμένη έκδοση  έχει όλα τα προσόντα   ενός ολοκληρωμένου αυτοκινήτου. Εντυπωσιακή σχεδίαση, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, οικονομικούς κινητήρες και το κυριότερο ένα βαρύ όνομα όπως είναι αυτό της BMW. H έκδοση μάλιστα που οδηγήσαμε με τον υπετροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των  2.0 λίτρων TwinPower Turbo ταιριάζει απόλυτα με το ισχυρό πλαίσιο δίνοντας επιδόσεις σε όλους τους τομείς, μεταξύ  αυτών και της οικονομίας καυσίμου. Η  σειρά  320d μπορεί να συγκαταλέγεται στα οικογενειακά μοντέλα πλην όμως η σχεδίαση του είναι τόσο εντυπωσιακή που δεν θα απογοητεύσει τους ανήσυχους οδηγούς που θέλουν να ξεχωρίζουν στον δρόμο.

Η τελευταία ανανέωση της BMW σειρά 3 την έκανε ακόμη πιο ελκυστική με επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας  LED που δένουν αρμονικά με την γνωστή μάσκα της εταιρείας και τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες . Η έκδοση M δίνει ακόμη πιο επιθετική όψη στο όλο σύνολο. Μπήκαμε στο εσωτερικό και από την πρώτη στιγμή αισθανθήκαμε οικεία σε ένα περιβάλλον που διακρίνεται για υψηλή ποιότητα κατασκευής  την οδηγοκεντρική αντίληψη σχεδίασης και την εργονομία. Στη μέση του ταμπλό με τις σύγχρονες γραμμές  ξεχωρίζει η  έγχρωμη μεγάλη οθόνη όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες των  ηλεκτρονικών συστημάτων οδήγησης μεταξύ αυτών του συστήματος πλοήγησης Professional και των προγραμμάτων οδήγησης . Το σύστημα BMW Connected Drive είναι στάνταρ.

Η ευρυχωρία της 3άρας  παρά το τούνελ της μετάδοσης είναι αρκετή για  5 επιβάτες παρά το πίσω το τούνελ της μετάδοσης που θα αναγκάσει τον τρίτο μεσαίο να κάνει κάποιες μικρές παραχωρήσεις.. Ο χώρος αποσκευών είναι επαρκής με χωρητικότητα 480 λίτρων. Το κάθισμα με τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις μας «αγκάλιασε» και από την πρώτη στιγμή νιώσαμε την ανάγκη να χαρούμε τις αρετές της πανέμορφης «μπέμπας».

Πατάμε το μπουτόν εκκίνησης και φέρνουμε στη «ζωή» τον  κινητήρα. Πρόκειται για εξελιγμένο τετρακύλινδρο μοτέρ  twin-turbo diesel, 1995 cc, Euro 6,  το οποίο είναι εξαιρετικά αθόρυβο για πετρελαιοκινητήρα.  Η απόδοση του είναι  190 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ.  με ται 400 Nm ροπής να είναι διαθέσιμα από τις  μόλις 1.750 σ.α.λ. Στην διάθεση μας είχαμε  το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic 8 σχέσεων το οποίο αναδεικνύει τις μεγάλες δυνατότητες του κινητήρα. Πατάμε το γκάζι επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport . H «μπέμπα» επιταχύνει σε ρυθμούς …βενζίνης με τα 0-100 χλμ,/ώρα να έρχονται  σε 7,2 δευτερόλεπτα. Βγαίνουμε στην Εθνική οδό  και αναπτύσσουμε ταχύτητα.  Η βελόνα του ταχύμετρου αγγίζει με άνεση τα 230 χλμ./ώρα. Η 3άρα ακλόνητη σε υψηλές ταχύτητες  «καταπίνει» τα χιλιόμετρα με ποιότητα κύλισης που εντυπωσιάζει. 

Βγαίνουμε σε επαρχιακό δρόμο  με συνεχείς στροφές. Το αυτοκίνητο δείχνει εξαιρετικά ζυγισμένο. Το τιμόνι αποδεικνύεται «κοφτερό» σε κάθε μας εντολή. Η πληροφόρηση είναι πλήρης. Τα άκαμπτο πλαίσιο  με τις προηγμένες αναρτήσεις  σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας προσφέρουν  ασφαλή πατήματα ακόμη και στις κλειστές  καμπές του δρόμου. Επιλέγουμε το πρόγραμμα οδήγησης Sport+.Η απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων σου επιτρέπουν να παίξεις  με την «ουρά»  του αυτοκινήτου. Σε όλη την διάρκεια της δοκιμής μας βρήκαμε την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε το πόσο πολιτισμένος και αποδοτικός είναι ο κινητήρας σε όλο το φάσμα των στροφών αλλά και πόσο μελετημένη είναι η ηχομόνωση. Όλα αυτ;ά  σε κάνουν να νομίζεις ότι στην «καρδιά» του αυτοκινήτου υπάρχει βενζινοκινητήρας και όχι diesel μηχανικό σύνολο. Για «χαλαρές» διαδρομές  μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα Comfort ενώ αν σκέφτεσαι την …τσέπη σου μπορείς να πας στην Eco Pro. Στην τελευταία επιλογή η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5 λίτρα. Αλλά μην νομίζετε ότι θα …στενοχωρηθείτε  οικονομικά αν επιλέξετε τα «άγρια» προγράμματα οδήγησης καθώς και με αυτά η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα .

Σε γενικές γραμμές πίσω από το τιμόνι της BMW 320d πέρα από την απολαυστική οδήγηση αισθάνεσαι ασφαλής καθώς πέρα από όσα αναφέραμε και τα δυνατά φρένα , υπάρχει σειρά συστημάτων που φροντίζει να καλύπτει την όποια …αφηρημάδα σου ή κακή εκτίμηση. Το πακέτο Driving Assistant συνδυάζει μια σειρά συστημάτων που υποστηρίζονται από κάμερες, όπως είναι η προειδοποίηση εγκατάλειψης λωρίδας, η προειδοποίηση προσέγγισης και η προειδοποίηση Πεζών με λειτουργία φρεναρίσματος στην πόλη. Το ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, συμπεριλαμβάνει προειδοποίηση προσέγγισης με λειτουργία φρεναρίσματος, προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στα μποτιλιαρίσματα. Το σύστημα διατηρεί την προεπιλεγμένη από τον οδηγό ταχύτητα κίνησης, καθώς και την ανάλογη  απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Ακόμη διατίθενται και άλλα συστήματα όπως είναι η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και το Surround  View, που διευκολύνουν τους ελιγμούς κατά την είσοδο και έξοδο από χώρους στάθμευσης. H BMW 320d είναι μια ιδανική λύση για όποιον επιζητά ένα αυτοκίνητο με οικογενειακό αλλά ξεχωριστό χαρακτήρα, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, επιδόσεις και status. Η βασική τιμή είναι στα 46010 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: