Ο κομήτης «Άτλας» πλησιάζει τη Γη αλλά διαλύεται σταδιακά

Ανακαλύφθηκε τον Δεκέμβριο στη Χαβάη

κομήτης

Πλησιάζει τη Γη ο κομήτης «Άτλας», ο οποίος ανακαλύφθηκε σις 29 Δεκεμβρίου 2019 από το ρομποτικό τηλεσκόπιο ATLAS στη Χαβάη, από όπου πήρε και το όνομά του.

Starlink: Ορατοί και στη χώρα μας οι δορυφόροι του Elon Musk

Αν και αναμενόταν ότι θα ήταν ορατός με γυμνό μάτι μέσα στο Μάιο, καθώς μέχρι τα μέσα Μαρτίου φαινόταν φωτεινότερος, η σταδιακή του διάσπαση δε θα το επιτρέψει.

Οι φωτογραφίες του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble αποκάλυψαν περίπου 30 κομμάτια στις 20 Απριλίου και 25 κομμάτια στις 23 Απριλίου, με αποτέλεσμα πλέον ο κομήτης να φαίνεται πιο αχνός.

Αν και η διάσπαση είναι σύνηθες φαινόμενο στους κομήτες, οι επιστήμονες δεν είναι ακόμη βέβαιοι ποια είναι η αιτία της διάσπασης. Το τηλεσκόπιο Hubble μπορεί να διακρίνει κομμάτια μικρά όσο ένα σπίτι. Πριν τη διάσπαση ο πυρήνας του κομήτη εκτιμάται ότι είχε μήκος περίπου όσο δύο ποδοσφαιρικά γήπεδα.

Ο κομήτης «Άτλας» βρίσκεται σήμερα σε απόσταση περίπου 145 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη. Αν κάποιο από τα μεγάλα κομμάτια του τελικά επιβιώσει, ο κομήτης θα πλησιάσει τη Γη στις 23 Μαΐου σε απόσταση περίπου 115 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, ενώ οκτώ μέρες αργότερα, θα πλησιάσει τον Ήλιο σε απόσταση 37 εκατ. χλμ.