"Μπαγιάτικη" η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων:Η αρχική συμφωνία, το πάγωμα και το τελικό deal

Ποια είναι η Fraport που παίρνει τα 14 "φιλέτα" της Ελλάδας

"Μπαγιάτικη" η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων:Η αρχική συμφωνία, το πάγωμα και το τελικό deal

​Στην πρώτη της μεγάλη ιδιωτικοποίηση προχώρησε σήμερα η κυβέρνηση υπό τον Αλέξη Τσίπρα με την δημοσιοποίηση της απόφασης για την παραχώρηση των 14 επαρχιακών αεροδρομίων. Αυτά μεταβιβάζονται για 30 +10 χρόνια σε όμιλο υπό τη γερμανική Fraport.

Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση ωστόσο είχε ολοκληρωθεί από τον Νοέμβριο του 2014 πριν τις εκλογές, γι’ αυτό και σήμερα ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ζήτησε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να ζητήσει συγγνώμη από την προηγούμενη κυβέρνηση που την κατηγορούσε για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.

Η απόφαση της κυβέρνησης με τις υπογραφές του αντιπροέδρου Γιάννη Δραγασάκη και τριών υπουργών (Ευκλ. Τσακαλώτου, Γ.Σταθάκη και Π. Σκουρλέτη) δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 13 Αυγούστου και αναφέρεται σε πράξεις που είχαν γίνει πριν τον Δεκέμβριο του 2014 .Όμως μέχρι πριν από δύο μήνες οι Γερμανοί έγραφαν στο 6μηνιαίο δελτίο τους: «Σχετικά με την προγραμματισμένη απόκτηση των αδειών για την λειτουργία των 14 ελληνικών επαρχιακών αεροδρομίων, η πολιτική και μακροοικονομική κατάσταση της Ελλάδας καθιστά ...αβέβαιο το κλείσιμο της μεταβίβασης».

Τι ήταν αυτό που έφερε τις δύο πλευρές πιο κοντά;

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του Star, Τάσο Τέλλογλου, από την Άνοιξη έγιναν δύο τουλάχιστον συναντήσεις της ηγεσίας της Fraport με την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ –που από την αρχή υποστήριζε ότι ήταν αδύνατη η αλλαγή των όρων της σύμβασης- σε καλό κλίμα και με ενθαρρυντικά για τους επενδυτές αποτελέσματα. Το τελευταίο ραντεβού έγινε τον Ιούλιο στην Γερμανία και εκεί σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής» η γερμανική εταιρεία ζήτησε εγγυήσεις από το ελληνικό δημόσιο αντίστοιχες με ��κείνες που έχουν δοθεί για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ: «Ότι δηλαδή μία αλλαγή στους πολιτικούς σχεδιασμούς, δεν θα οδηγούσε και σε αλλαγή του πλαισίου της σύμβασης, που όπως και οι άλλες δύο, έχει μία μακροχρόνια ισχύ και αντίστοιχης διάρκειας ρίσκα».

Το δημόσιο, όπως αναφέραμε και νωρίτερα στο star.gr, θα λάβει με την υπογραφή των συμβολαίων 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ, που θα συνυπολογισθεί (αφαιρεθεί) από τις ταμειακές ροές του τρίτου δανείου προς τη χώρα μας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σήμερα στην ιστοσελίδα του Ολλανδικού κοινοβουλίου δημοσιεύθηκε ο πίνακας των ιδιωτικοποιήσεων της ελληνικής κυβέρνησης με βάση τον οποίο, η μεταβίβαση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τον Νοέμβριο του 2015 για να εγκριθεί από την Κομισιόν και στη συνέχεια στις αρχές του 2016 να περάσουν τα σημαντικότερα επαρχιακά αεροδρόμια, πλην του Ηρακλείου, στην κοινοπραξία της Fraport.

Ποια είναι η Fraport που παίρνει τα αεροδρόμια μας;

fp.jpg

Η γερμανική εταιρία Fraport είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο, διαθέτει ήδη 11 αεροδρόμια σε όλο τον πλανήτη (Αμερική, Ευρώπη, Αφρική και Ασία), ενώ συμμετέχει με μειοψηφικό ή και πλειοψηφικό πακέτο σε ακόμ�� περισσότερα.

Μετρά 90 χρόνια ζωής και είναι η ιδιοκτήτρια εταιρία και manager του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης, του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Γερμανίας και ενός από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Εκεί βρίσκεται και η έδρα της εταιρίας. Μάλιστα το 2013 το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης υποδέχθηκε 58.000.000 επιβάτες και εξυπηρέτησε περίπου 2.100.000 τόνους φορτίου.

Το 2013 περισσότεροι από 103.000.000 επιβάτες παγκοσμίως χρησιμοποίησαν για τα ταξίδια τους αεροδρόμια, τα οποία βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Fraport. Ο τζίρος ξεπέρασε τα 2,5 δισ. ευρώ και τα κέρδη της ανήλθαν σε 236.000.000 εκατομμύρια ευρώ.

Η Fraport δεν είναι αποκλειστικά ιδιωτικών συμφερόντων. Η Fraport ως εισηγμένη στο χρηματιστήριο διοικείται από ένα εποπτικό συμβούλιο, το οποίο και είναι υπεύθυνο για την επιχειρηματική ανάπτυξη και τη στρατηγική της. Το συμβούλιο απαρτίζουν:

- Τρεις εκπρόσωποι του ομοσπονδιακού κράτους της Έσσης
- Δύο εκπρόσωποι της πόλης της Φρανκφούρτης
- Ένας εκπρόσωπος της Κεντρικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας
- Τέσσερις ιδιώτες μέτοχοι
- 10 εκπρόσωποι των εργαζομένων
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top