Lockdown: Social media, μαγείρεμα και κηπουρική οι συνήθειες της καραντίνας

Αυξάνουν το μπάτζετ για μάσκες και αντισηπτικά οι καταναλωτές

Μαγείρεμα, social media, κηπουρική

Η πανδημία του κορωνοϊού επηρεάζει (εκ νέου) τις αγοραστικές και τις διατροφικές συνήθειες του κοινού.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σε 850 άτομα το διάστημα 2 και 3 Νοεμβρίου 2020, οι καταναλωτές επιστρέφουν σε συνήθειες… lockdown, όπως στην πρώτη καραντίνα, την Άνοιξη του 2020.

Μητσοτάκης: Κρίσιμες οι επόμενες 10 μέρες - Μη χαλαρώσουμε λόγω εμβολίου

Το μεγάλο πλήγμα είναι για την εστίαση, καθώς φαίνεται πως επηρεάζεται και η κατ’ οίκον παράδοση-κατανάλωση, αλλά και η παραλαβή take-away από το κατάστημα.

Ανοίγει ο δρόμος για παράταση της καραντίνας

Αντίθετα φαίνεται ότι αυξάνονται σημαντικά τρεις συνήθειες των καταναλωτών: 

1.    Η μαγειρική στο σπίτι, καθώς και η παρασκευή γλυκών και καφέ
2.    Η γενικότερη φροντίδα του σπιτιού, όπως καθαρισμός, επισκευές, κηπουρική κλπ
3.    Η χρήση των social media

Παρά τα 1 εκατομμύρια sms για άθληση, που εστάλησαν την Κυριακή 8 Νοεμβρίου, λιγότερη αύξηση αναμένεται να παρουσιάσουν οι αθλητικές δραστηριότητες, αλλά και ο χρόνος στην τηλεόραση.

Προειδοποίηση Πέτσα: Να τηρήσουμε τα μέτρα για να μην παραταθεί το lockdown

Όσον αφορά τις δαπάνες των καταναλωτών για το επόμενο διάστημα, μεγάλη αύξηση αναμένεται να σημειώσουν τα προϊόντα προστασίας από τη μετάδοση του ιού, δηλαδή μάσκες, αντισηπτικά, κλπ, με +29%, καθώς η αναμενόμενη διατήρηση των μέτρων προστασίας, αλλά και η έξαρση της πανδημίας φαίνεται ότι προκαλούν ανησυχία στους καταναλωτές

Δαπάνες καταναλωτών lockdown ΙΕΛΚΑ

Με αυξητική τάση όμως φαίνεται ότι θα κινηθούν τα προϊόντα για την προστασία των καταναλωτών όπως μάσκες, αντισηπτικά, γάντια, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Ακολουθούν τα είδη καθαρισμού και οικιακής φροντίδας (+6%), και οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής (+1).

Μεγάλη μείωση, από την άλλη, αναμένεται να σημειώσουν τα καλλυντικά (-21%) και οι αγορές από ζαχαροπλαστεία (-33%).

Σε αντίθεση όμως με την Άνοιξη φαίνεται ότι οι αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες δεν συνοδεύονται από αντίστοιχη αύξηση της δαπάνης για τα νοικοκυριά, είτε γιατί σε κάποια είδη η δαπάνη είναι ήδη επαρκώς υψηλή, είτε λόγω οικονομικών δυνατοτήτων.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές εκτιμούν ότι δε θα επηρεαστούν καθόλου οι δαπάνες σε τρόφιμα, ενώ θα μειωθούν σε ένα μικρό βαθμό οι συνολικές δαπάνες τους σε αγορές από το σουπερμάρκετ.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top