Ποιος είναι ο πιλότος του F16 Σωτήρης Στράλης που έκανε τους Έλληνες να βουρκώσουν

Ας γνωρίσουμε τον σμηναγό που πετάει με το μυαλό και όχι με τα χέρια

Ποιος είναι ο πιλότος του F16 Σωτήρης Στράλης που έκανε τους Έλληνες να βουρκώσουν

​Σήμερα εκατομμύρια μάτια βούρκωσαν όταν άκουσαν τον σμηναγό Σωτήρη Στράλη να φωνάζει μέσα από το πιλοτήριο του μαχητικού αεροσκάφους εμψυχωτικά μηνύματα θάρρους και ανδρείας στον ελληνικό λαό.

Ποιος είναι όμως ο «γητευτής των αιθέρων» που συγκίνησε την Ελλάδα; Ποιος είναι ο Έλληνας «Τομ Κρουζ» που "σκίζει" τους ουρανούς και είναι πάντα ετοιμοπόλεμος για την δική μας ειρήνη και ασφάλεια;

top-gun-with-tom-cruise-pic.jpg

Όπως γράψαμε και νωρίτερα στο star.gr, ο Σμηναγός (Ι) Σωτήριος Στράλης, κατάγεται από την Βέροια, είναι Ιπτάμενος Επίδειξης της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "ΖΕΥΣ" και πήρε τον τίτλο του κορυφαίου πιλότου του ΝΑΤΟ το 2011.

f3.jpgsminagos4.jpg


Ο πιλότος, ο οποίος επιδόθηκε ανήμερα της επετείου της 28ης Οκτωβρίου σε έναν «άγριο χορό» στους αιθέρες για περισσότερα από 12 λεπτά, στρέφοντας τα βλέμματα των Ελλήνων και του Προέδρου της Δημοκρατίας Κ.Παπούλια στους ουρανούς, εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1997, το 2002 τοποθετήθηκε στην 116ΠΜ/336 Μοίρα σε ��εροσκάφη Α-7Η Corsair ΙΙ, ενώ το 2004 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΣΜΕΤ σε αεροσκάφη F-16 Block52+.

Από το 2005 υπηρετεί στην 340 Μοίρα. Έχει περισσότερες από 1700 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1300 είναι σε αεροσκάφη F-16.

«Την ώρα της πτήσης δεν ακούω τίποτε»

f4.jpg

«Την ώρα της πτήσης είμαι απομονωμένος. Δεν ακούω αυτό που λέει ο narrator, δεν ακούω τις αντιδράσεις του κόσμου. Δεν ακούω τον εθνικό ύμνο, αν και ξέρω ότι παίζει. Κι αυτό είναι καλό γιατί εργάζομαι σε ένα περιβάλλον αποστειρωμένο, οπότε μπορώ να συγκεντρωθώ απόλυτα και να κάνω αυτά που πρέπει να κάνω με τη συγκεκριμένη σειρά. Η ικανοποίηση και η υπερηφάνεια έρχονται μετά την προσγείωση, όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με την αγάπη του κόσμου και βλέπεις ότι αυτό που κάνεις έχει ανταπόκριση» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Στράλης, λίγες ώρες μετά το show στη Θεσσαλονίκη.

Σε μια τέτοια πτήση ακόμη και το δευτερόλεπτο μετράει. «Εκείνη την ώρα είναι τόσο απαιτητικά τα πράγματα, που είμαι σε ένα ήσυχο cockpit και κάνω τους ελιγμούς με τη σειρά και τον τρόπο που πρέπει να τους κάνω, χωρίς να παραβιάσω τα ελάχιστα, γιατί είναι θέμα ασφάλειας. Κι όταν με το καλό τελειώνω το show, παίρνω μια βαθιά ανάσα και αρχίζω να συνειδητοποιώ τι γίνεται. Μέχρι τότε είμαι 100% εκεί» εξηγεί ο Σμηναγός.

Η σημερινή επίδειξη, όπως σημειώνει, πήγε πολύ καλά καθώς όλα ήταν προετοιμασμένα και σχεδιασμένα, ενώ βοήθησε -εν μέρει- και ο καιρός, αφού σε αντίθεση με πέρυσι που δεν επέτρεψε την εκτέλεση του show, φέτος έδωσε τη δυνατότητα στους Θεσσαλονικείς -και όχι μόνο- να απολαύσουν ένα υπερθέαμα στον ουρανό της πόλης.

«Ο καιρός μας επηρεάζει, υπό την έννοια ότι ποτέ και για κανέναν λόγο ο ιπτάμενος δεν πρέπει να μπει μέσα στα σύννεφα ή να χάσει την οπτική με το έδαφος» διευκρινίζει ο σμηναγός.

«Με το μυαλό πετάει το αεροπλάνο. Τα χέρια απλώς εκτελούν»

sminagos4.jpg

Η καταπόνηση του οργανισμού για τους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας είναι μεγάλη, γιατί τα αεροσκάφη κινούνται σε τρεις διαστάσεις και υπό τις συνθήκες αυτές πρέπει να μπορούν οι πιλότοι να υπερνικήσουν τη βαρύτητα για να ανταπεξέλθουν. Εξίσου σημαντική είναι και η πνευματική καταπόνηση καθώς ο χρόνος κυλά αμείλικτα και η όποια απόφαση πρέπει να λαμβάνεται άμεσα.

Το ιδιαίτερο, ωστόσο, για έναν ιπτάμενο επιδείξεων, όπως εξηγεί ο σμηναγός Στράλης, είναι ότι «μέσα σε 12-14 λεπτά έχεις συνεχόμενη καταπόνηση και πολύ υψηλά g (η πίεση που αναπτύσσεται στιγμιαία στην επιτάχυνση). Πρόκειται για συνεχόμενη, αδιάκοπη καταπόνηση, σωματικά αλλά και πνευματικά γιατί πρέπει ταυτόχρονα να παρακολουθείς όλες τις παραμέτρους. Γιατί με το μυαλό πετάει το αεροπλάνο. Τα χέρια απλώς εκτελούν».

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top