Με φειδώ κάνουν πλέον τις αγορές τους οι Έλληνες από τα σούπερ μάρκετ, ακόμη κι αν πρόκειται για βασικά είδη διατροφής, όπως το γάλα, ή βασικά είδη νοικοκυριού, όπως τα απορρυπαντικά, λόγω της ακρίβειας και των συνεχών ανατιμήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI που παρουσιάζει το «MR» ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά το α’ εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021 κατά 1,1%, όμως ο όγκος πωλήσεων την ίδια ώρα υποχώρησε κατά 2,2%.
Νέα μέτρα στήριξης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις από Σεπτέμβριο
Ωστόσο, οι αυξήσεις των τιμών ανά μονάδα προϊόντος, κατά 3,4%, οδηγεί στην έστω και οριακή αύξηση του τζίρου.
Φυσικό αέριο: Φόβοι για διπλασιασμό στις τιμές από τον Οκτώβριο
Ο όγκος πωλήσεων καταγράφει υποχώρηση και στις τρεις μεγάλες ομάδες προϊόντων στα σούπερ μάρκετ:
- κατά 1,5% στα τρόφιμα
- κατά 5,4% στα είδη ατομικής υγιεινής και φροντίδας
- κατά 7,1% στα είδη νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.α.).
Η αξία πωλήσεων στα τρόφιμα εμφανίζεται αυξημένη κατά 1,8%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 0,3%, ενώ στα είδη νοικοκυριού υποχωρεί πλέον και ο τζίρος, κατά 2,5% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021.
Ο Μητσοτάκης σε σούπερ μάρκετ για την ψηφιακή κάρτα εργασίας
Από τις 11 βασικές κατηγορίες προϊόντων αύξηση του όγκου πωλήσεων παρατηρείται μόνο σε δύο περιπτώσεις: στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,9%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,3%). Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της IRI για τις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων ως προς την μεταβολή του όγκου πωλήσεων το α’ εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα:
• Αλκοολούχα ποτά: -9,2%
• Άλλα προϊόντα νοικοκυριού: -7,1%
• Απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού: -7%
• Γαλακτοκομικά: -5,6%
• Είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς: 5,6%
• Κατεψυγμένα τρόφιμα: -5,5%
• Είδη ατομικής υγιεινής : -5,2%
• Υλικά μαγειρικής: – 2,4%
• Σνακς: -0,4%
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.