Ο τουρισμός εξακολουθεί να είναι η κινητήριος δύναμη των ελληνικών νησιών, δημιουργεί όμως και προβλήματα. Στην πανέμορφη Σαντορίνη για παράδειγμα υπάρχουν αντιξοότητες, πίσω από τη βιτρίνα…

Η κάμερα του Star βρέθηκε στο νησί που φέτος αναμένεται να σπάσει το ρεκόρ των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών. Εκεί μεγάλη μερίδα των κατοίκων, αλλά και ο δήμος υποστηρίζουν πως η τεράστια τουριστική ανάπτυξη έχει δημιουργήσει στο νησί τα προβλήματα μιας μεγαλούπολης, όπως για παράδειγμα το κομφούζιο στους δρόμους…

«Έχουμε εμπειρίες πελατών μας, οι οποίοι ξεκίνησαν να πάνε στην Οία από την Περίσσα και δεν κατάφεραν ποτέ να φτάσουν να δουν το ηλιοβασίλεμα στην Οία, γιατί βρέθηκαν πίσω από 20 τουριστικά πούλμαν»,δήλωσε ο Μανώλης Καραμολέγκος, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θήρας.

Ίσως η Οία είναι το ιδανικό σημείο στο Νησί για να καταλάβει κανείς πως η επιτυχία έχει και αντίτιμο. Όπως μπορείτε να δείτε στο ΒΙΝΤΕΟ του Star, είναι δύσκολο για τον επισκέπτη να δει το ηλιοβασίλεμα λόγω συνωστισμού!  

Το 11% της Σαντορίνης είναι πλέον... τσιμέντο και η δόμηση συνεχίζεται. Σήμερα το νησί διαθέτει πάνω από 60.000 κλίνες και μαζί με τους επισκέπτες της κρουαζιέρας καλείται να εξυπηρετήσει ημερησίως πάνω από 85.000 άτομα. Ο αριθμός αυτός είναι κατά 4,5 φορές υψηλότερος από τον τοπικό πληθυσμό.

«Αν δεν μπει ένας φραγμός στην περαιτέρω ανάπτυξη, τα προβλήματα θα μεγαλώνουν... Δεν χρειαζόμαστε αυτή τη στιγμή άλλα καταλύματα», δήλωσε ο δήμαρχος της Σαντορίνης, Νίκος Ζώρζος.

Ένας οινοποιός του νησιού εξήγησε πως έχουν μειωθεί ακόμη και οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις για αμπέλια, το παραδοσιακό ντοματάκι και τη φάβα Σαντορίνης. «Έχουμε το εξής φαινόμενο: μέσα στον κύριο αμπελώνα μας... να εμφανίζονται τουριστικές κατοικίες. Αυτό και μόνο, εκτός του ότι χαλάει την παραγωγή των αγροτικών προϊόντων, χαλάει το τοπίο, άρα και το περιβάλλον του νησιού», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μ.Δημόπουλος, γενικός διευθυντής του συνεταιρισμού θηραϊκών προϊόντων.

Πίσω απ' τις κουρτίνες οι κάτοικοι αγωνιούν πως η Σαντορίνη θα χάσει την ταυτότητα της, αν δεν μπουν όρια και δεν γίνουν έργα υποδομής

Tags: