Αίσθηση προκάλεσαν τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων  Ευάγγελος Καλούσης από το βήμα της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης του ΣΕΒΤ.

Σύμφωνα με τον ίδιο το πρώτο δίμηνο του έτους σημειώθηκε πτώση 5-7% στην ελληνική αγορά του γάλακτος και του ψωμιού, γεγονός που, όπως εξήγησε, συνδέεται με τη μείωση της καταναλωτικής δύναμης, αλλά και τις προσεκτικές αγορές που πραγματοποιούν πλέον οι καταναλωτές.

Σύμφωνα με τον κ. Καλούση, η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών, προσπαθεί να επιβιώσει και να ξεπεράσει τα εμπόδια που έχει δημιουργήσει η 6ετής κρίση, αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα σαν μια μεγάλη πρόκληση, για να κτίσει ένα καλύτερο μέλλον για την ίδια, τους εργαζόμενους και τους καταναλωτές. Στόχος όλων, είναι η δημιουργία υψηλής ποιότητας ελληνικών προϊόντων τόσο για την ελληνική, όσο και για τις ξένες αγορές.

Η ανακοίνωση αυτή έρχεται σε συνέχεια της έρευνας της εταιρείας συμβούλων λιανικών πωλήσεων IRI σύμφωνα με την οποία τον Ιανουάριο η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά 10% και συγκεκριμένα στα τρόφιμα κατά 8,7%. 



Η ίδια εταιρεία διαπίστωσε ότι πολλά νοικοκυριά διαθέτουν μόνο 20 ευρώ τον μήνα για σούπερ μάρκετ -ενώ πριν από την κρίση διέθεταν 100 και στη μέση της κρίσης 50 ευρώ- και ότι ο τζίρος τους φέτος θα μειωθεί κατά 500 με 600 εκατ., δηλαδή 3,6%.

Την ίδια ώρα, έρευνα της MRB που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση του ΣΕΒΤ, δείχνει ότι το 45% θέλει να αποδεχτούμε νέα μέτρα, ενώ το 54% να τα απορρίψουμε.

Ανησυχητικά είναι και τα στοιχεία για τη φυγή από την Ελλάδα, καθώς τη χώρα εγκαταλείπει: το 71% ηλικίας από 18-24 ετών, το 64,1% ηλικίας 25-34 ετών το 40,8%  ηλικίας 35- 46 ετών.

Σε ερώτηση για το πότε βλέπουν βελτίωση και έξοδο από την κρίση, το 52% απάντησε μετά από 8 χρόνια, το 25% ποτέ και το 16% μετά από 6 χρόνια.

Να σημειωθεί ότι να παραμείνει στην Ευρώπη θέλει το 58,8% (Φεβρουάριος 2017). Τον Δεκέμβριο του 2016, το ποσοστό αυτό ήταν της τάξης του 61%! Την ίδια ώρα, έξοδο από την Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2014 ήθελε το 18% ενώ τον Μάρτιο του 2017, το ποσοστό ανέβηκε στο 29%.

Οι Έλληνες επίσης κάνουν περικοπές στα χρόνια της κρίσης: 45% στη διασκέδαση και 25% στα τρόφιμα.

Τα συναισθήματα που κυριαρχούν με σειρά προτεραιότητας είναι ΟΡΓΗ, ΝΤΡΟΠΗ και ΦΟΒΟΣ!

Tags: