Air India: Διακόπηκε η τροφοδοσία των κινητήτων με καύσιμα πριν τη συντριβή

Οι διακόπτες είχαν γυρίσει στο «cutoff» - Ο διάλογος των πιλότων

Air India: Διακόπηκε η τροφοδοσία των κινητήτων με καύσιμα πριν τη συντριβή/ ΑΡ

Αποκαλύψεις φέρνει το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το αεροπορικό δυστύχημα της εταιρίας Air India, με τους 279 νεκρούς στο Αχμενταμπάντ της Ινδίας, το οποίο δημοσιοποιήθηκε νωρίς σήμερα.

Τραγωδία Ινδία: «Δε λειτουργούσε τίποτα» - Tο συγκλονιστικό βίντεο επιβάτη

Σύμφωνα με αυτό, οι διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία με καύσιμα των δυο κινητήρων του Boeing 787 είχαν γυριστεί στη θέση «διακοπή» («cutoff»), λίγο πριν από την πτώση του πάνω σε κτίρια, δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του στις 12 Ιουνίου 2025.

Το Boeing 787 της Air India που συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του, στις 12/6/25/ ΑΡ

Συντριβή αεροσκάφους στην Ινδία: Στους 279 οι νεκροί

Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν καταλήγει σε κανένα συμπέρασμα για τα αίτια και δεν αποδίδει ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο υπογραμμίζει πως ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα - ο δεύτερος απάντησε πως δεν το είχε κάνει. Δε διευκρινίζεται αν την ερώτηση έκανε ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης.

 

 

Συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India σκοτώθηκαν -μόλις ένας επέζησε- όταν το αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε κτίρια σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της πόλης Αχμενταμπάντ (δυτικά). Οι ινδικές αρχές ταυτοποίησαν επίσης 19 θύματα στο έδαφος.

Συντριβή αεροσκάφους Ινδία: «Σηκώθηκα κι είδα πτώματα γύρω μου»

Το προκαταρκτικό πόρισμα αναφέρει αναλυτικότερα πως οι δυο κινητήρες άρχισαν αμέσως να χάνουν ισχύ, όταν το αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε μόλις απογειωθεί και αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα). Οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. 

Το Boeing 787 της Air India που συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του, στις 12/6/25/ ΑΡ

Λιγότερο από ένα λεπτό αργότερα, πιλότος ακούγεται να εκπέμπει το σήμα κινδύνου «Mayday, Mayday, Mayday» και το αεροσκάφος συντρίβεται.

Ινδία: Ανακτήθηκε το ένα από τα μαύρα κουτιά του Boeing που συνετρίβη

Στις εικόνες από κάμερες του συστήματος επιτήρησης του αεροδρομίου καταγράφτηκε πως μικρή βοηθητική τουρμπίνα (Ram Air Turbine, RAT), τέθηκε σε λειτουργία αμέσως μετά την απογείωση. Πρόκειται για μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος (Auxiliary Power Unit, APU), σχεδιασμένου για την ηλεκτροδότηση καίριας σημασίας συστημάτων του αεροσκάφους σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας των κινητήρων, ή όταν βρίσκεται στο έδαφος.