Βουλευτής των ΑΝΕΛ ζητά να ξαναστήσουμε τον Κολοσσό της Ρόδου

Δαμαβολίτης: «Οι Αιγύπτιοι ξαναέχτισαν τη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Εμείς;»

Την αναβίωση του Κολοσσού του Ρόδου ζητά με ερώτηση του προς τον υπουργό Πολιτισμού στη Βουλή ο Κώστας Δαμαβολίτης.

Ο βουλευτής Ηρακλείου των ΑΝΕΛ κάνει λόγο για καινοτόμο ιδέα που «στόχο έχει την ανάδειξη της πολιτισμικής μας κληρονομιάς με τα πλέον σύγχρονα μέσα, συμβάλλοντας με μοναδικό τρόπο στην ανάκαμψη της χώρας» και αναφέρεται σε αντιπαραβολή στην αναβίωση της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας από την Αίγυπτο: «Ένα άλλο θαύμα του αρχαίου κόσμου, η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας καταστράφηκε μετά από φωτιά τερματίζοντας έτσι τη λειτουργία της μετά από αιώνες. Όμως, το 2002, ολοκληρώθηκε η νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και ξαναλειτούργησε μετά από 1.360 χρόνια».

Ισχυριζόμενος πως λόγω γεωγραφικής θέσης της Ρόδου, «το έργο μπορεί να επανακτήσει το ρόλο του αρχαίου αγάλματος, ως σύμβολο ειρήνης και ελευθερίας στο σταυροδρόμι των τριών ηπείρων», ο κ. Δαμαβολίτης προτείνει να συγχρηματοδοτηθεί από την ΕΕ, την Unesco, από διεθνείς οργανισμούς, κλπ.

Σημειώνεται ότι περίπου 50 γνωστοί και παλαιοί ξενοδόχοι της Ρόδου έχουν υποβάλει ανάλογο αίτημα ανακατασκευής του Κολοσσού και μάλιστα έχουν διαβιβάσει κείμενο με τις υπογραφές του στην νέα αντιπεριφερειάρχη Νοτίου Αιγίου Μαριέττα Παπαβασιλείου.

Σύμφωνα με την «Δημοκρατική», η περιφερειάρχης φέρεται να στέκεται υπέρμαχος μιας τέτοιας προοπτικής.

Ολόκληρη η ερώτηση του κ. Δαμαβολίτη:

«Ο Κολοσσός της Ρόδου αποτελούσε ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Κατασκευάστηκε προς τιμήν του θεού Ήλιου, ως ευγνωμοσύνη των Ρόδιων, μετά την επιτυχή τους αντίσταση εναντίον του Μακεδόνα στρατηγού, Δημήτριου του Πολιορκητή.

Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε (μπρούτζινα φύλλα) προερχόταν από τον πολιορκητικό πύργο του Δημητρίου, συμβολίζοντας με αυτό τον τρόπο, πως μέσα από τα απομεινάρια του πολέμου, μπορεί να προκύψει ένα έργο τέχνης, έμβλημα της ειρήνης και της ελευθερίας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο Κολοσσός της Ρόδου υπήρξε πηγή έμπνευσης για τον Γάλλο γλύπτη Bartholdi, για την κατασκευή του Αγάλματος της Ελευθερίας.

Το ά��αλμα υπήρξε μοναδικό επίτευγμα αισθητικής και μηχανικής, αφού λόγω του μεγέθους του υπήρχαν πολλά προβλήματα στατικότητας που έπρεπε να επιλυθούν προτού αρχίσει η κατασκευή. Ο Κολοσσός αποτέλεσε πόλο έλξης για ανθρώπους απ’ όλο τον τότε γνωστό κόσμο, ενώ ακόμα και όταν κατέρρευσε μετά από ένα σεισμό, προκαλούσε δέος στους επισκέπτες.

Ένα άλλο θαύμα του αρχαίου κόσμου, η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας καταστράφηκε μετά από φωτιά τερματίζοντας έτσι τη λειτουργία της μετά από αιώνες.

Όμως, το 2002, ολοκληρώθηκε η νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και ξαναλειτούργησε μετά από 1.360 χρόνια.

Έτσι, το σύμβολο της γνώσης του αρχαίου κόσμου αναβίωσε μέσα από προσπάθειες της Αιγυπτιακής κυβέρνησης, της Unesco και πολυάριθμων χορηγών.

Οι αρχιτέκτονες του οικοδομήματος δεν είχαν ως στόχο να κατασκευάσουν ένα πιστό αντίγραφο της αρχαίας βιβλιοθήκης, αλλά να δημιουργήσουν ένα έργο αντάξιο του παρελθόντος, χρησιμοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογικές δυνατότητες.

Πλήρως ευθυγραμμισμένοι με τις σημερινές απαιτήσεις, εκτός από τη βιβλιοθήκη, κατασκεύασαν τρία μουσεία, πλανητάριο, αίθουσες διαλέξεων κα.

Πέρα από την αναβίωση της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, υπάρχουν παραδείγματα όπου οικοδομήματα με καινοτόμες αρχιτεκτονικές ιδέες έχουν γίνει σύμβολα των πόλεών τους, όπως για παράδειγμα η Όπερα του Σύδνεϋ, ο Ολυμπιακός Ηλιακός Πύργος στο Ρίο ντε Τζανέιρο και το μουσείο Guggenheim στην πόλη Μπιλμπάο της Ισπανίας.

Τα οικ��δομήματα αυτά συνδυάζουν όχι μόνο τη σπουδαία αισθητική αλλά και τη χρηστικότητα των δομών τους. Έτσι, για παράδειγμα δύο εκατομμύρια θεατές παρακολουθούν τις παραστάσεις της Όπερας κάθε χρόνο.

Αναλόγως, μπορούμε μέσα από ένα στρατηγικό σχεδιασμό να χρησιμοποιήσουμε και να αναδείξουμε στοιχεία του πολιτισμού μας.

Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης ανοίγει το δρόμο π��ος αυτή την κατεύθυνση και λαμβάνοντας υπόψη τις ενέργειες που πραγματοποιούνται εδώ και χρόνια στη Ρόδο, έφτασε η στιγμή της αναβίωσης του Κολοσσού.

Η κατασκευή ενός σύγχρονου δημιουργήματος μέσα από διεθνή διαγωνισμό, σε συνδυασμό με τα τεχνικά επιτεύγματα του 21ου αιώνα μπορούν να δημιουργήσουν ένα αντίστοιχο θαύμα.

Λαμβάν��ντας υπόψη τη θέση του νησιού στην Ανατολική Μεσόγειο, το έργο μπορεί να επανακτήσει το ρόλο του αρχαίου αγάλματος, ως σύμβολο ειρήνης και ελευθερίας στο σταυροδρόμι των τριών ηπείρων. Η συλλογή των οικονομικών πόρων μπορεί να γίνει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Unesco, από διεθνείς οργανισμούς, Ιδρύματα Ελληνισμού, την Ελληνική Πολιτεία κ.ά.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:


1) Διατίθεσθε να υποστηρίξετε το εγχείρημα της αναβίωσης του Κολοσσού της Ρόδου;

2) Διατίθεσθε να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να εξασφαλιστούν όλοι οι οικονομικοί πόροι μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Unesco, της Ελληνικής Πολιτείας, διεθνών οργανισμών και Ιδρυμάτων Ελληνισμού;

3) Διατίθεσθε να συμβάλετε στη δημιουργία επιτροπής, αποτελούμενη από εξέχουσες προσωπικότητες, που στόχο θα έχει τη διαφάνεια των διαδικασιών και τη διασφάλιση διεθνούς κύρους;».