Σούπερ μάρκετ: Ποιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας αποφεύγουν οι Έλληνες

Μεγάλη αύξηση στο ποσοστό όσων αγοράζουν μη επώνυμα προϊόντα

Αρκετό καιρό θα πρέπει να περιμένουν ακόμα οι καταναλωτές για να δουν πτώση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ / Βίντεο: Open

Η ακρίβεια και ο συνεχιζόμενος πληθωρισμός ωθεί τα νοικοκυριά σε συνεχή αναζήτηση προσφορών και οικονομικών λύσεων, για να ελαφρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Την ώρα που αναμένεται νέο κύμα ανατιμήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, πολλοί είναι οι καταναλωτές που έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία παραδοσιακά αποτελούν πιο οικονομική λύση.

Αυξήσεις τιμών έως 30% στα σούπερ μάρκετ - Η λίστα με τα προϊόντα

Σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ, μόνο κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του 2023, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσε σημαντική αύξηση: από το 23,8% που ήταν στο τέλος του 2022 έφτασε το 25,4%.

Νέα πληρωμή για το Market Pass

Παράλληλα, ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι οι μάρκες σήμερα αποτελούν λιγότερο σημαντικό κριτήριο σε όλες τις αγοραστικές αποφάσεις.

Ποιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας αποφεύγουν οι Έλληνες

Στην παγκόσμια έρευνα της Future Consumer Index, την οποία πραγματοποίησε η ΕΥ (Ernst & Young) το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εκτινάχθηκε από το 15% το 2021, στο 38% το 2023.

H απάντηση Μητσοτάκη σε ερώτηση νεαρού στο TikTok

Ωστόσο, η προθυμία των Ελλήνων καταναλωτών να αγοράσουν μη επώνυμα προϊόντα παρουσιάζει διαφοροποιήσεις, ανάλογα με το προϊόν που προτίθενται να αγοράσουν.

Έρευνα: Πόσα χρήματα κερδίζουμε από τις προσφορές των σούπερ μάρκετ

Στην πρώτη θέση βρίσκονται τα είδη φροντίδας σπιτιού και νοικοκυριού, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές (55%) να δηλώνουν πρόθυμοι να αγοράσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

ΕΝΦΙΑ: Πώς θα εκτυπώσετε τα εκκαθαριστικά για τον φόρο ακινήτων

Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο στις γυναίκες (62%), στις ηλικιακές ομάδες 40-49 (62%) και 50-64 (63%), και στους κατοίκους της Αττικής (60%).

Σούπερ μάρκετ: το χαμηλότερο ποσοστό προθυμίας των καταναλωτών να εγκαταλείψουν τις μάρκες καταγράφεται στα αλκοολούχα ποτά (20%)

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα ρούχα, υποδήματα και αξεσουάρ (41%) και ακολουθούν τα είδη προσωπικής φροντίδας (38%) και το φρέσκο (35%) και συσκευασμένο φαγητό (30%). Και στις τρεις αυτές κατηγορίες πιο πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τις επώνυμες μάρκες εμφανίζονται οι νέοι της ηλικιακής ομάδας 18-29.

Μικρότερη προθυμία για αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καταγράφεται για τα μη αλκοολούχα ποτά (29%), τα είδη καλλωπισμού και καλλυντικά (27%) και τα είδη τεχνολογίας (22%).

Τέλος, το χαμηλότερο ποσοστό προθυμίας να εγκαταλείψουν τις μάρκες καταγράφεται στα αλκοολούχα ποτά (20%).

Η πιστότητα των Ελλήνων στα brands, όσον αφορά τα ποτά, είναι μακράν η υψηλότερη συγκριτικά με άλλες κατηγορίες προϊόντων διατροφής.