Πρόστιμα ΦΩΤΙΑ ��ια τις εκπτώσεις… «ΜΑΪΜΟΥ»

Βαρύς ο πέλεκυς για όσους προσπαθήσουν να εξαπατήσουν το καταναλωτικό κοινό

Πρόστιμα ΦΩΤΙΑ για τις εκπτώσεις… «ΜΑΪΜΟΥ»

​Αυστηρές είναι οι κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος για όσους εμπόρους προχωρήσουν σε «μαϊμού» εκπτώσεις, όπως υπενθυμίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ, ενόψει των θερινών εκπτώσεων που ξεκινούν τη Δευτέρα 11 Ιουλίου.

Συγκεκριμένα σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ.

Αν μάλιστα επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυτό αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης.

Στην περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιαδήποτε μορφής απόκρυψη επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

Και σε αυτή την περίπτωση αν επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης.

Τα πρόστιμα επιβάλλει ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων εκτός από την αναγραφή της παλιάς και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων, επιτρέπεται και η αναγραφή του ποσοστού της έκπτωσης.

Επίσης σε περίπτωση που παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού.

Τέλος ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια. Σε περίπτωση δε ελέγχου, οι καταστηματάρχες θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top