Απομακρύνετε τους καρδιακούς καταναλωτές: Δείτε τιμές και αυξήσεις προϊόντων εν μέσω κρίσης

Αναλυτικός πίνακας

Απομακρύνετε τους καρδιακούς καταναλωτές: Δείτε τιμές και αυξήσεις προϊόντων εν μέσω κρίσης

​Η αποκλιμάκωση των τιμών σε βασικά είδη διατροφής εξακολουθεί να παραμένει άπιαστο όνειρο. Έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκαλύπτει ότι στις αλυσίδες σουπερμάρκετ οι τιμές σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια έστω και οριακά κατά 1,20%, ενώ στο σύνολο της αγοράς (συμπεριλαμβάνονται και τα μικρά σημεία πώλησης) έχει σημειωθεί άνοδος…. 5,13%.

Συγκεκριμένα για την αγορά 19 βασικών προϊόντων (ρύζι, κρέας, πατάτες, γάλα, γιαούρτι, κ.λπ.) από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ο Έλληνας καταναλωτής ξόδευε εν έτη 2011, 50,67 ευρώ. Για το ίδιο καλάθι προϊόντων τον περσινό Ιούνιο (2012) δαπάνησε 51,9 ευρώ, ενώ τον αντίστοιχο μήνα φέτος ξόδεψε 51,74 ευρώ (2013) !!!!

Το ποσό αυτό πάντως είναι χαμηλότερο από αυτό που θα έδινε ο ίδιος καταναλωτής, σύμφωνα πάντα με την έκθεση του ΙΕΛΚΑ, για να αγοράσει τα ίδια προϊόντα από μικρά σημεία πώλησης.

Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, την διετία 2011-2012 το κανάλι πώλησης σουπερμάρκετ ήταν φθηνότερο κατά μέσο όρο 16%-13% σε σχέση με το σύνολο της αγοράς. Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι στα στοιχεία δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων (είτε εκπτωτικές προσφορές, είτε με τη μορφή δωροεπιταγών) οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα και είναι πολύ μεγαλύτερες στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

times.jpg

times2pg.jpg

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top