Θαύμα! O πληθωρισμός πέφτει, αλλά οι τιμές σε βασικά αγαθά αυξάνονται!

Διαβάστε σε ποιες κατηγορίες προϊόντων ανέβηκαν οι τιμές αντί να πέσουν

Θαύμα! O πληθωρισμός  πέφτει, αλλά οι τιμές σε βασικά αγαθά αυξάνονται!
Απίστευτα και όμως αληθινά είναι όσα συμβαίνουν με τον πληθωρισμό και τις τιμές των βασικών αγαθών. Έτσι, μπορεί ο πληθωρισμός να έχει βρεθεί στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του… 1968, όμως οι τιμές σε βασικά αγαθά συνεχίζουν να ανεβαίνουν!

Όσον αφορά τον τιμάριθμο, από τη σύγκριση του Γενικού δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Απριλίου 2013, με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2012, προκύπτει μείωση 0,6%, έναντι αύξησης 1,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.

Παρά τη μείωση του πληθωρισμού όμως σημειώθηκαν αυξήσεις στα φρούτα, λαχανικά, πατάτες, ψάρια, αλλά και στα κρέατα. Συγκεκριμένα μέσα σε ένα χρόνο οι πατάτες αυξήθηκαν 24%, τα ψάρια πάνω από 5%, τα κρέατα 1% και τα φρούτα 5%!

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Απριλίου 2013 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2012, προκύπτει μείωση 0,6%, έναντι αύξησης 1,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, προήλθε από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,6% της ομάδας ’’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.

β) Κατά 4,0% της ομάδας ’’ Υγεία ’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

γ) Κατά 4,3% της ομάδας ’’ Μεταφορές ’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των αεροπλάνων.

δ) Κατά 5,1% της ομάδας ’’ Επικοινωνίες ’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 2,9% της ομάδας ’’ Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες ’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.

στ) Κατά 4,0% της ομάδας ’’ Εκπαίδευση ’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ��ΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.

ζ) Κατά 1,6% της ομάδας ’’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων.

η) Κατά 2,3% της ομάδας ’’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.

Τον Απρίλιο όμως σε ετήσια βάση καταγράφηκαν οι εξής αυξήσεις δεικτών:

α) Κατά 0,6% της ομάδας ’’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ’’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές, ψάρια νωπά, κρέατα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, ελαιόλαδο, χυμοί φρούτων.

β) Κατά 5,0% της ομάδας ’’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ’’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,2% της ομάδας ’’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 6,9% της ομάδας ’’ Στέγαση ’’, λόγω αύξησης, κυρίω��, των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας και στο φυσικό αέριο.

​​​
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top