Εγκυμονεί κινδύνους η καθυστέρηση της μετάβασης στη νέα ψηφιακή τεχνολογία

H EITΗΣΕΕ θα προσφύγει εναντίον κάθε αντισυνταγματικής επιλογής

Αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο ακόμη και να μην μπορούν να δουν καθόλου ελληνική τηλεόραση τα επόμενα χρόνια κινδυνεύουν να βρεθούν οι Έλληνες πολίτες αν δεν υιοθετηθεί έγκαιρα και στη χώρα μας, όπως  γίνεται στις όμορες χώρες,  η νέα τεχνολογία Τ2 που θα είναι υποχρεωτική ως το 2020. Οι πρώτοι που θα κινδυνεύσουν είναι οι κάτοικοι των νησιών του Αιγαίου και της Θράκης καθώς η Τουρκία έχει ανακοινώσει ότι στα τέλη της φετινής χρονιάς θα κάνει μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση.

«Λόγω του διεθνούς συντονισμού και τη χρήση της τεχνολογίας DVB-T2 από τις όμορες χώρες, η Ελλάδα κινδυνεύει να απολέσει σπάνιο Εθνικό Πόρο που είναι οι τηλεοπτικές συχνότητες και να θέσει σε κίνδυνο την ίδια τη λειτουργία των ιδιωτικών και δημόσιων τηλεοπτικών δικτύων σε πολλές περιοχές ανά την επικράτεια» τονίζει η Digea.

Το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής ισχυρίζεται ότι οι φτωχοί δεν θα μπορούν να αγοράσουν αποκωδικοποιητές  αλλά παραλείπει να πει ότι αν δεν υπάρξει άμεσα σχέδιο ψηφιακής μετάβασης στην Ελλάδα, ούτε οι φτωχοί ούτε και οι πλούσιοι δεν θα μπορούν να βλέπουν ελληνική τηλεόραση.

  • Οι Έλληνες αγοράζουν κάθε χρόνο 500.000 τηλεοράσεις
  • Σε 2-3 έτη η  τεχνολογία T2  καθίσταται υποχρεωτική

Αν το αρμόδιο υπουργείο δεν ενημερώσει έγκαιρα καταναλωτές και εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, η χώρα μας κινδυνεύει να γίνει αποθετήριο τηλεοράσεων παλαιάς τεχνολογίας που σε καμία άλλη χώρα δεν αγοράζονται.

«Έτσι θα προστατεύσουν την επένδυσή τους και δεν θα χρειαστεί στο μέλλον να προβούν σε επιπλέον αγορά αποκωδικοποιητών DVB-T2 για να λαμβάνουν το τηλεοπτικό σήμα» αναφέρει η Digea.

Η απόφαση του ΕΣΡ για 7 άδειες πάρθηκε χωρίς να υπάρχουν  απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα. Χωρίς να είναι γνωστό  πότε η ΕΡΤ θα αγοράσει δικούς της πομπούς για να πάψει η μετάδοση του προγράμματός της από την Digea και χωρίς να είναι γνωστός ο αριθμός των συχνοτήτων που θα προκύψουν ως τα τέλη Οκτωβρίου από τις διεθνείς διαπραγματεύσεις για το ψηφιακό μέρισμα.

Ταυτόχρονα, η ολομέλεια της ΕΕΤΤ (Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) που με βάση τις αποφάσεις του ΣτΕ έπρεπε να εκφράσει γνώμη δεν συγκλήθηκε για άγνωστους λόγους.

«Στην σκέψη 19 της απόφασης του ΣτΕ αναφέρεται ρητά ότι «….προκύπτει ότι, κατά την έννοια του άρθρου 15 παρ. 2 του Συντάγματος α) καθίσταται υποχρεωτική η σύμπραξη του Ε.Σ.Ρ στην άσκηση αρμοδιοτήτων, με τις οποίες, σε συνεργασία ενδεχομένως και με άλλες ανεξάρτητες αρχές, όπου αυτό απαιτείται λόγω της τεχνικής φύσεως των τιθέμενων ζητημάτων, καθορίζονται οι όροι της λειτουργίας και αδειοδότησης, μεταξύ άλλων, και των τηλεοπτικών σταθμών» αναφέρει η ΕΙΤΗΣΕΕ.

Το ΕΣΡ με την επιστολή του στις  20/10/2015 προς τον Πρόεδρο της Βουλής έχει διαφωνήσει με το σύνολο σχεδόν του νόμου Παππά. Πρόσφατα ο Υπουργός ψήφισε άρθρα και κατέθεσε νομοσχέδιο που αφορά την λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών χωρίς να ζητήσει την σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ. Συνεπώς όλες αυτές οι ενέργειες του Υπουργού είναι αντίθετες με το Σύνταγμα και η ΕΙΤΗΣΕΕ διαμηνύει ότι σκοπεύει να προσφεύγει στο ΣτΕ για κάθε τέτοια πράξη του Υπουργού.

«Με ευθύνη της πολιτείας όλες οι απόπειρες διαγωνιστικών διαδικασιών απέτυχαν πλήρως. Είτε γιατί η Πολιτεία δεν προχώρησε τελικά, είτε γιατί το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε μη σύννομες και αντισυνταγματικές τις σχετικές διαδικασίες» τονίζει η ΕΙΤΗΣΕΕ.

Ταυτόχρονα ο υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας προσπαθούν να επηρεάσουν την ανεξάρτητη αρχή και για το ύψος του τιμήματος των αδειών με συνεχής δηλώσεις ότι η αγορά  καθόρισε το τίμημα των αδειών στα 250 εκ. Όμως όλοι καταλαβαίνουν ότι το ποσό αυτό αφορούσε την αξία της αποκλειστικής πρόσβασης μόνο τεσσάρων σταθμών στην τηλεοπτική διαφημιστική αγορά των €200 εκ για 10 χρόνια. Εάν  περισσότερες από 4 εταιρίες έχουν πρόσβαση στην ίδια διαφημιστική αγορά είναι αυταπόδεικτο ότι η αξία των αδειών δεν είναι η ίδια.

«Ο διαγωνισμός που έλαβε χώρα θεωρούμε ότι δεν αφορούσε την αδειοδότηση παρόχων τηλεοπτικού περιεχομένου. Ο διαγωνισμός αφορούσε την επιλογή τεσσάρων επιχειρήσεων στις οποίες θα δινόταν το αποκλειστικό δικαίωμα πρόσβασης σε μία διαφημιστική αγορά € 220 εκ. (το 2016) για μια περίοδο 10 ετών» αναφέρει η ΕΙΤΗΣΕΕ.  

Και δεν είναι μόνο η επιμονή στο τίμημα και τα ελλιπή δεδομένα για τον καθορισμό του αριθμού των αδειών. Είναι και η επίμονή στην διαδικασία δημοπρασίας, στην παραβίαση δηλαδή συνταγματικών δικαιωμάτων και στη  διάτρητη διαδικασία της ρουλέτας. Ποιος δεν θυμάται τα βοσκοτόπια και τα θαλασσοδάνεια ορισμένων υπερθεματιστών που τελικά αποδείχθηκαν φούσκες;