Από τον Κορασίδη, στην Ηλεκτρονική: Τα ηχηρά «λουκέτα» των τελευταίων ετών

Γιατί η κρίση χτύπησε πολύ τα καταστήματα ηλεκτρικών συσκευών

Ηλεκτρονική Αθηνών, Saturn, Ραδιο Κορασίδη

Hχηρά «λουκέτα» μετρά κατά τη διάρκεια της κρίσης η αγορά των ηλεκτρικών συσκευών, ο τζίρος της οποίας σημείωσε πτώση άνω του 33% μέσα σε 8 χρόνια (από 750 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2010 σε 470 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2018).

Η αρχή έγινε από την πρώτη χρονιά του μνημονίου.

Τα οικονομικά στοιχεία για τις πωλήσεις ηλεκτρονικών συσκευών στην κρίση

Το 2010 αποχώρησε από την ελληνική αγορά η γαλλική Fnac, ύστερα από μόλις πέντε χρόνια λειτουργίας, η οποία στην Ελλάδα λειτουργούσε μέσω joint venture με τον όμιλο Μαρινόπουλου. Δύο από τα τρία καταστήματά της κατέληξαν στην Public.

Το 2010 ήταν η χρονιά που αποχαιρέτησαν την ελληνική αγορά τα καταστήματα «Electroworld», τα οποία μετονομάστηκαν σε «Κωτσόβολος», καθώς και τα δύο σήματα ανήκουν στη βρετανική Dixons.

 Το 2010 έπαψε επίσης να υπάρχει η αλυσίδα «Εικόνα - Ήχος» και κάποια από τα καταστήματά της εντάχθηκαν στον συνεταιρισμό Expert.

Άδοξο τέλος είχε μία από τις πλέον ιστορικές αλυσίδες του κλάδου, η «Ράδιο Κορασίδης». Η προσπάθεια «ανάνηψης» της αλυσίδας το 2008, όταν εξαγοράστηκε από τη MIG, δεν πέτυχε και ύστερα από περίπου δύο χρόνια αυτή έκλεισε οριστικά.

Το 2011 με το κλείσιμο των καταστημάτων της «Saturn», στα οποία δινόταν βάρος σε ακριβότερα προϊόντα, προηγμένης τεχνολογίας.

Το μεγάλο «μπαπ» έγινε, όμως, με την πτώχευση της «Ηλεκτρονικής Αθηνών» το 2016.

Η ύφεση και η «φούσκα»

Η κρίση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη συγκέντρωση του κλάδου.

Άλλωστε οι δαπάνες για τα τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα – είτε πρόκειται για πλυντήριο ρούχων είτε για κινητό τηλέφωνο – θεωρούνται ελαστικές και είναι από τις πρώτες που περιστέλλει ένα νοικοκυριό όταν μειώνεται το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα.

Σε αρκετές περιπτώσεις, βεβαίως, γενεσιουργός αιτία των προβλημάτων δεν ήταν η κρίση, αλλά οι λανθασμένοι χειρισμοί: αλόγιστη επέκταση, επιλογή ακατάλληλων σημείων πώλησης, ασυνέπεια προς τους προμηθευτές, αλλά και αδυναμία τραπεζικού δανεισμού. Η κρίση, απλώς, θεωρείται ότι επιτάχυνε τον δρόμο προς την έξοδο από την αγορά.

Παράλληλα, η «φούσκα των ακινήτων» που προηγήθηκε επηρέασε την αγορά ηλεκτρικών συσκευών με δύο τρόπους:

Πρώτον, η αγορά νέων κατοικιών συνοδευόταν συχνά από την αγορά νέου εξοπλισμού για το σπίτι με συνέπεια να δημιουργείται μεγάλη ζήτηση. Έτσι, εξηγείται, άλλωστε, η ανάπτυξη πληθώρας σημάτων στην ελληνική αγορά και ο ερχομός πολυεθνικών αλυσίδων του κλάδου την περίοδο 2005-2007.

Δεύτερον, η μεγάλη ζήτηση της εποχής και η ανάγκη των αλυσίδων να βρουν μεγάλα ακίνητα (big box) για να στεγάσουν τα καταστήματά τους τις οδήγησε σε μια άτυπη πλειοδοσία μεταξύ τους για την αγορά ή ενοικίαση, αυξάνοντας ραγδαία το λειτουργικό τους κόστος.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top