Βρέθηκε ακέραιο το "πλοίο του Οδυσσέα" στη Μαύρη Θάλασσα

Αρχαιολόγοι εντόπισαν ναυάγιο εμπορικού πλοίου 2.400 ετών

Ένα εμπορικό σκάφος, μήκους 23 μέτρων, που αποτελεί το αρχαιότερο «ακέραιο ναυάγιο» ανακαλύφθηκε από ομάδα αρχαιολόγων στη Μαύρη Θάλασσα.

Σύμφωνα με τον Guardian το σκάφος αυτό εκτιμάται ότι παρέμεινε στον βυθό για περισσότερα από 2.400 χρόνια.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι είναι αρχαιοελληνικό και βρέθηκε το 2017 με το ιστίο, το πηδάλιο και τα καθίσματα των κωπηλατών ακόμα στη θέση τους, σε βάθος μεγαλύτερο των 2 χλμ.

Μόλις πρόσφατα όμως επιβεβαιώθηκε η ηλικία του και αποτελεί έτσι μια από τις σπουδαιότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις.

Η απουσία οξυγόνου στο συγκεκριμένο σημείο που εντοπίστηκε το ναυάγιο είναι ο λόγος, σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, που το σκάφος διατηρήθηκε σε τόσο εξαιρετική κατάσταση.

«Πρόκειται για ένα εύρημα που αλλάζει όσα γνωρίζουμε για την ναυπηγική και την ναυσιπλοΐα στον αρχαίο κόσμο», είπε ο καθηγητής Τζον Άνταμς, επικεφαλής του Black Sea Maritime Archaeology Project και της ομάδας που έκανε την συγκλονιστική ανακάλυψη.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι το ναυάγιο ανήκει σε εμπορικό καράβι, το οποίο είναι ίδιο με το καράβι του Οδυσσέα που απεικονίζεται στον διάσημο σταμνό «Ο Οδυσσέας και οι Σειρήνες», που εκτίθεται στο Βρετανικό Μουσείο και χρονολογείται στο 480 – 470 π.Χ.

Η ίδια αρχαιολογική ομάδα έχει εντοπίσει πάνω από 60 ναυάγια κατά τη διάρκεια της τριετούς αποστολής της στη Μαύρη Θάλασσα.

Τα άλλα ευρήματα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, εμπορικά ρωμαϊκά σκάφη, φορτωμένα με αμφορείς και ένα κοζάκικο πλοίο του 17ου αιώνα.